Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie 1 sezon 4
Autor Wiadomość
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   

Arecki napisał/a:
Poczytaj o saperach i forsowaniu rzeki to sie dowiesz kto moze przekraczac rzeke :)


Czyli to jest mała rzeka, nie strumień? W Warszawie to jest strumień, więc wolę potwierdzić
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   xxx

czy miotacze płomieni maja modyfikator w obronie?
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   

r1omen napisał/a:
Arecki napisał/a:
Poczytaj o saperach i forsowaniu rzeki to sie dowiesz kto moze przekraczac rzeke :)


Czyli to jest mała rzeka, nie strumień? W Warszawie to jest strumień, więc wolę potwierdzić


W zadaniu to jest rzeka.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 06 Lip, 2007   Re: xxx

szachista napisał/a:
czy miotacze płomieni maja modyfikator w obronie?


Miotacze ognia daja modyfikator zawsze tylko w ataku. Rozpatruje sie je tak samo jak zolte gwiazdki.
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Sob 07 Lip, 2007   xxx

A teraz o zadaniu- naprawde swietne, dysponujemy 8(9) jednostkami, a przeciwnik 6-cioma. przez co musimy się spiąć nz wyżyny naszych umiejętności operacyjnych! Pozdrawiam
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 07 Lip, 2007   

To ja mam jeszcze jedno pytanko odnośnie zasad związanych z cechami dowódców!!!!
Czy jeśli wybiorę cechę "Obrona" to mam opisany modyfikator do wszystkich walk czy tylko do jednej wybranej?!?!?
No bo jeśli do wszystkich to troszkę cecha "Zaskoczenie"jest wobec powyższych troszkę kulawa bo działa tylko tyle razy ile mamy reconów w danym zadaniu, a tych nie ma co się oszukiwać nie ma za wiele!!!
Pozdrawiam, i dołączam się do gratulacji z racji zadanka.
Wymagające i do przemyślenia..., będzie się działo!!!
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
Zygfryd
Kapral


Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 81
Skąd: Motkowice
Wysłany: Sob 07 Lip, 2007   

Espada: "Danej taktyki można użyć tylko jeden raz na zadanie, w jednym wybranym przez dowódcę starciu. " Tak jest w regulaminie. Witamy ponownie na froncie :)
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 07 Lip, 2007   

Sorki, nie doczytałem!!!
A to zmienia postać rzeczy, czyli trzeba po staremu zdrowo się nakombinować!!!
Cieszę się że jestem znów w grze, będziemy mieli okazję się pościgać w tabeli Adamie.
Pozdrawiam!!!
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 10 Lip, 2007   

Uwaga sprostowanie do ruchu KOLUMNY TRANSPORTOWEJ :

1. Ruch KT odbywa sie automatycznie ( nie jest wykonywany przez Was ). KT "szuka" bezpiecznej i najkrotszej drogi ewakuacji.

2. Ruch KT jest wykonywany po zakonczeniu wszystkich faz przez NIEMCOW i przez ROSJAN.

3. W przypadku zablokowania obu drog ucieczki przez ROSJAN i nie ma zadnej mozliwosci wydostania sie nią poza plansze to KT zostaje w miejscu - nie wykonuje ruchu.

4. KT moze zostac zaatakowana przez ROSJAN na normalnych zasadach jakie obowiazuja w B35.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Wto 17 Lip, 2007   

1. czy kolumna poruszając sie ma 8 pkt ruchu czy jedzie bez ograniczenia byleby dojechała do pól wyjścia? jeżeli jedzie wykorzystując swoje 8 pkt ruchu to ile płaci jadąc po drodze gruntowej? no i czy może jechać na przełaj czy musi od początku do końca jechać wzdłuż drogi?

2. czy jednostka pzf. ma realny 1pkt siły (można dodać ten punkt do sumy sił jednostek walczących) czy jest to pkt siły wirtualny (odzwierciedla pkt wytrzymałości) ? czy jednostka pzf. może stać sama na polu i jeżeli tak to czy przeciwnik może ja rozjechać czy musi z nią walczyć jak z normalnym oddziałem?

3. czy karta obrona wpływa tylko na modyfikacje w tabeli walki czy ma też wpływ na straty zadane w jej wyniku?

4. czy jeżeli karta o dozbrojeniu piechoty w pzf. zostanie zagrana na radziecka piechote to czy przy ustalaniu armaty bierzemy współczynnik jak dla aliantów czy jak dla niemców?

5. czy zdolność dowódcza +1 obrona albo +1 atak daje modyfikator do tabeli walki czy równiez do strat po walce ( spec obrona ma juz +1 do strat ale czy za +1 do obrony obniżamy jeszcze dodatkowo?
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 18 Lip, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
1. czy kolumna poruszając sie ma 8 pkt ruchu czy jedzie bez ograniczenia byleby dojechała do pól wyjścia? jeżeli jedzie wykorzystując swoje 8 pkt ruchu to ile płaci jadąc po drodze gruntowej? no i czy może jechać na przełaj czy musi od początku do końca jechać wzdłuż drogi?

2. czy jednostka pzf. ma realny 1pkt siły (można dodać ten punkt do sumy sił jednostek walczących) czy jest to pkt siły wirtualny (odzwierciedla pkt wytrzymałości) ? czy jednostka pzf. może stać sama na polu i jeżeli tak to czy przeciwnik może ja rozjechać czy musi z nią walczyć jak z normalnym oddziałem?

3. czy karta obrona wpływa tylko na modyfikacje w tabeli walki czy ma też wpływ na straty zadane w jej wyniku?

4. czy jeżeli karta o dozbrojeniu piechoty w pzf. zostanie zagrana na radziecka piechote to czy przy ustalaniu armaty bierzemy współczynnik jak dla aliantów czy jak dla niemców?

5. czy zdolność dowódcza +1 obrona albo +1 atak daje modyfikator do tabeli walki czy równiez do strat po walce ( spec obrona ma juz +1 do strat ale czy za +1 do obrony obniżamy jeszcze dodatkowo?


Ad.1
Kolumna Transportowa ma 8 PR.
Ruch po drodze gruntowej patrz (REKRUT > FAQ > ZASADY W ZADANIACH).
Kolumna Transportowa porusza sie najkrotsza trasa do "wyjscia", nie jest wymagany ruch wylacznie po drodze.

Ad.2
1 PZF to samodzielna kompania piechoty czyli porusza sie, walczy jak normalny oddzial piechoty z 1 PS tylko jest uzbrojony w pancerfausty.
Niemozna oddzialu rozjechac jak PZF tylko trzeba go zniszczyc w walce, oczywiscie rzut na "rozsypanie" nie jest wykonywany.

Ad.3
Karta wplywa tylko na rezultat walki. Na karcie jest to jasne napisane.

Ad.4
Jezeli ta karta zostanie zagrania na Rosjan to patrzymy jak na oddzialy alianckie uzbrojone w ten rodzaj broni.

Ad.5
Umiejetnosci dowodcze wplywaja tylko na rezultat walki (mowa o modyfikatorach) natomiast na tabele strat w zaden sposob nie oddzialywuja. Dodatkowe straty sa zadawane z dodatkowych charakterystyk (jesli są) danych umiejetnosci czyli np +1 ps strat dodatkowa do wyrzuconych strat w walce.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
Zygfryd
Kapral


Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 81
Skąd: Motkowice
Wysłany: Pią 20 Lip, 2007   

Jeszcze pomecze tego pzf. Na zetoniku w zadaniu jest ciezarówka. Czy jest to piechota zmotoryzowana?
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 20 Lip, 2007   

Zygfryd napisał/a:
Jeszcze pomecze tego pzf. Na zetoniku w zadaniu jest ciezarówka. Czy jest to piechota zmotoryzowana?


Nie da sie ukryć :) To FAJTER w ciezarowce :twisted:

Pozdrowionka 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Sob 28 Lip, 2007   

Chciałbym sie upewnić czy niemieckie jednostki na ciemnych/czarnych żetonach to jednostki SS?
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 28 Lip, 2007   

kisiel1815 napisał/a:
Chciałbym sie upewnić czy niemieckie jednostki na ciemnych/czarnych żetonach to jednostki SS?


Zdecydowanie tak.
 
 
 
Vilgefortz
Kadet


Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 2
Skąd: Zamość
Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

Mam dwa pytanka:

1. Czy jeżeli dołączymy 1 pzf do jednostki piechoty zmotoryzowanej, to wykorzystuje ona 8 pkt ruchu piechoty i a ich siła w walce się sumuje?

2. Czy linie kolejową i most kolejowy traktujemy jako drogę wzdłuż której nie można się wycofać po walce z marszu?
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

Jednostka stojąca na 3801, musi się wycofać B2. Moje jednostki są ustawione tak, że pierwsze pole może uciec tylko na 3800. Co potem dzieje się, że 160B.Panc? Może się cofnąć na pole połówkowe, traci 1 PS, czy wychodzi za mapę i jest elminowana?

Prosiłbym o szybką odpowiedź :)
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 29 Lip, 2007   

Vilgefortz napisał/a:
Mam dwa pytanka:

1. Czy jeżeli dołączymy 1 pzf do jednostki piechoty zmotoryzowanej, to wykorzystuje ona 8 pkt ruchu piechoty i a ich siła w walce się sumuje?

2. Czy linie kolejową i most kolejowy traktujemy jako drogę wzdłuż której nie można się wycofać po walce z marszu?


Ad.1
Nie.
1 pzf traktujemy jak normalny oddzial piechoty tylko uzbrojony w pancerfausty (cos na wzór snajperow tylko ze Ci sa z pancerfaustami). Zatem oddzial ten wykorzystuje tylko swoje PR i swoje PS dolacza do sumy pozostalych walczacych w starciach jednostek.

Ad.2
Nie. W gre wchodza tylko drogi wszelkiego rodzaju (zwykla, gruntowa).

misiek000
Odpowiedzialem Ci na GG, ale odpowiem tez tutaj.
Odpowiedz to : traci 1 PS z tytula za brak mozliwosci wycofania sie.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
Grenadier
Kapral



Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 89
Skąd: Katowice
Wysłany: Czw 09 Sie, 2007   

Hej, kiedy wyniki i nowe zadanie?? Tak w przybliżeniu??
_________________

Dołącz do WaW i zmierz się z graczami z całego świata
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 12 Sie, 2007   

Grenadier napisał/a:
Hej, kiedy wyniki i nowe zadanie?? Tak w przybliżeniu??


Heyaa :)

Niestety nie jestem wstanie podac zadnego konkretnego terminu poniewaz mam uszkodzonego neta ( pisze od kumpla ). Mam calkowity brak dostepu do netu od dobrych 2 tygodni i nie jestem wstanie dograc plikow z wynikami jak i z nowym zadaniem.
Caly czas walcze z kablem sieciowym ktory gdzie na linii rooter moj komp jest przerwany :evil:
Jak tylko wroce do swiata neta to ruszamy z kopyta ostro.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8