Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
PROJEKT _ GRA Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA
Autor Wiadomość
JarekM
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: DOLNY ŚLASK
Wysłany: Śro 17 Sty, 2007   PROJEKT _ GRA Z PRAWDZIWEGO ZDARZENIA

Mysle, ze jest sporo pasjonatów starozytnosci, ktorzy zagrali by chetnie w gre, w ktorej toaktycznie rozegrana bitwa bedzie miala wplyw na to co dizeje sie na planszy strategicznej

Ci wszyscy, którzy chcieli by brac udział przy kreowaniu gry w starożytności
Poważniej gry, realistycznej, historycznej.
- budowy systemu do niej
- mechaniki, moze z wykorzystaniem poprzedinch dosiwadczen... anglojezycznych produkcji
itd. bardzo prosze o pomysły, moze bardziej zgloszenia mailowe.
Chodzi o gre w okresie 1pne - 1ne
skladal by sie z czesci strategicznej i taktycznej.
Calosc polega na tym, ze trzeba uzyskac esencje.
pozdr
 
 
 
farmer
Plutonowy



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 127
Wysłany: Śro 17 Sty, 2007   

Trudne zadanie przed Tobą.

Ja nad swoją grą (założenia praktycznie identyczne) pracowałem ze 2 lata, a wciąż nie jestem dostatecznei zadowolony z efektu (balans na mapie strategicznej).

Ale,
powodzenia!

farmer,
_________________
E'viva zdrowy rozsądek!
... dar zagubiony przez zbyt wielu...
 
 
JarekM
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: DOLNY ŚLASK
Wysłany: Śro 17 Sty, 2007   

szanowny farmerze
nad swoją pracuje od 4 i szukam ludzi do jeje realizacji
pozdrawiam
 
 
 
Grzegorz
Chorąży



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 392
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 18 Sty, 2007   

Zalezy pod jakim wzgledem realizacji, wyadnia pomocy w jej twozeniu lub cos innego ? Tak na marginesie to kolega z kad jest z Dolnego ?
_________________
To ja i moj MP40
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 19 Sty, 2007   

Taka gra jest niezwykle trudna do stworzenia. Trzeba by uwzględnić sporo czynników jak np. wpływ bitwy na politykę, skutki smierci wodza itd. Ponadto żeby gra na szczeblu taktycznym i strategicznym miała sens to trzeba by rozbudować przepisy na obu szczeblach. Zastanawiam się w tej sytuacji nad grywalnością.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Kursk
Szeregowy


Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 25
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Sob 20 Sty, 2007   

Moze to temat niedokonca na starozytnosc ale podziele sie uwagami Sam robie mapy zetony i tez analizowalem kwestie gry II wojny sw na poziomie taktyczno strategicznym i co Po pierwsze usilowalem stworzyc ruchomy front ( mape strategiczna )a z niej przenosic i rozgrywac < epizody taktyczne > czytaj bitwy na taktycznych mapach B 35 wlasnej roboty Pozornie proste i wykonalne w rzeczywistosci jednak to gigantyczne przedsiewziecie latwo sobie bowiem wyobrazic ile taktycznych bitew nalezalo by przeprowadzic w momecie gdybysmy stworzyli ruchomy front z mozliwoscia przemieszczania poszczegolnych jednostek korpusow
 
 
JarekM
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: DOLNY ŚLASK
Wysłany: Nie 21 Sty, 2007   

Kursk napisał/a:
Moze to temat niedokonca na starozytnosc ale podziele sie uwagami Sam robie mapy zetony i tez analizowalem kwestie gry II wojny sw na poziomie taktyczno strategicznym i co Po pierwsze usilowalem stworzyc ruchomy front ( mape strategiczna )a z niej przenosic i rozgrywac < epizody taktyczne > czytaj bitwy na taktycznych mapach B 35 wlasnej roboty Pozornie proste i wykonalne w rzeczywistosci jednak to gigantyczne przedsiewziecie latwo sobie bowiem wyobrazic ile taktycznych bitew nalezalo by przeprowadzic w momecie gdybysmy stworzyli ruchomy front z mozliwoscia przemieszczania poszczegolnych jednostek korpusow


DZIEKI ZA WSZYSTKIE UWAGI.
Istotnie masz rację - w kwestii nowozytej,a zwlaszcze WWII to jest mega przedsiewziecie i patrzac na ilosc dzialan- a dochodza jescze dzialania lotnicze - czyli inny poziom - to wychodzi, ze taka gra nie jest w stanie istniec.... chyba ze w wersji komputerowej, tzn mailowej na kompie.
IStnieje mistrz gry, ktory ma wszystkie dane i wysyla maile do dwoch stron...
one odsylaja mu podjete decyzje, ktore on wprowadza i sprawdza ich skutki... fajne co?? mamy istna virtualna II wojne swiatową

Dzieki Bogu w starozytnosci tak nie jest... i trzeba by tylko miec odpowiednich zapaleńcow, ktorzy chcieli by grac w tak mocno rozbudowaną gre. ja jestem 1 :)
pozdr
 
 
 
JarekM
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: DOLNY ŚLASK
Wysłany: Nie 21 Sty, 2007   

Archanioł napisał/a:
Taka gra jest niezwykle trudna do stworzenia. Trzeba by uwzględnić sporo czynników jak np. wpływ bitwy na politykę, skutki smierci wodza itd. Ponadto żeby gra na szczeblu taktycznym i strategicznym miała sens to trzeba by rozbudować przepisy na obu szczeblach. Zastanawiam się w tej sytuacji nad grywalnością.


Witam i Ciebie A.
Oczywiscie wszystkie te rzeczy sa jasne... Jednak nie wikłał bym sie w polityczna gra... raczej strategiczna w odcinkach.
tyle, ze jest inny problem. Dochodze do wniosku, ze pewnych spraw nie da sie przedstawic na strategicznej mapie... musial ona byc ogromna. Dodatkowo jakas inna mapa taktyczna... stad wnioskuje, ze i tak dojdzie do wielkiego uproszeczenia...
po prostu nie wyobrazam sobie jak przedstawic sytuacje np. taka, ktora rozegrala sie pomiedzy Afraniuszem i Cezarem pod Ilerdą na początku wojny domowej... oblężenie, pościg itd.
Są to rzeczy niemal nieuchwytne i mimo,ze zajmuje sie starozytnoscia
jako historyk - profesjonalnie... to sleczenie nad mapami i ksiazkami okazuje sie niemal z zerowym skutkiem.
ciagle jednak mam nadzieje na genijalny pomysł - w tej kwestii... operacyjno taktycznej.
jak cos to mail prosze... tutaj tyko ogolniki
pozdr
 
 
 
Thanatos
Kadet


Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 7
Skąd: Opolskie
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Pomysł mi się bardzo podoba.
Od zawsze chciałem rozegrać jakąś kampanie legionami wraz z całą ich złożonością np przeciw barbarzyńcom czy grekom. coś pięknego :D
Wierze w to, że Ci co mają zapał i czas coś grywalnego stworzą

Inny pomysł to zrobienie gry w mrocznym świecie władcy pierścieni. :twisted:
Pozdrawiam
 
 
 
JarekM
Szeregowy


Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 17
Skąd: DOLNY ŚLASK
Wysłany: Śro 31 Sty, 2007   

pracuje też na tym.... właściwie jest juz prawie gotowy projekt
mechanika niemal ta sama ma byc
pozdrawiam
 
 
 
Cuban
Szeregowy


Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 17
Wysłany: Sob 09 Cze, 2007   

A może Wojna Galijska Julka Cezara... Ciekawe bitwy i dobra dokumentacja przez głównego sprawcę zamieszania:)
 
 
Eurynomos
Szeregowy


Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Lip, 2007   

Pomysł jak najbardziej słuszny i wart poparcia :D .
Od dawna brakuje mi na polskim rynku gry osadzonej w Starożytności, a dotychczasowe publikacje wywoływały raczej nieco ironiczny uśmiech i nie dawały zbyt dużo satysfakcji z rozgrywki [chociażby możliwość poboru w Sparcie 10000 hoplitów co trzy miesiące (oczywiscie mowa o Achaja-Perykles)].

Cytat:
Od zawsze chciałem rozegrać jakąś kampanie legionami wraz z całą ich złożonością np przeciw barbarzyńcom czy grekom. coś pięknego


No cóż, w okresie 1pne - 1ne z grekami raczej nie powalczysz :P .

Wydaje mi się, że głównym problemem ze Starożytnością jest pewna charakterystyka okresu, która wymusza połączenie działań politycznych i wojskowych. W większości systemów wystarczy, że usiądziemy przed planszą, rozstawimy wojska i wpierod. A Starożytność...?
Problem z powodu płynności geo-politycznej - co niezwykle przeszkadza w stworzeniu gry "dziejącej się" w dłuższym okresie czasu.
Problem samej polityki - jak oddać rozgrywki polityczne w ten sposób, żeby grę można nazwać jeszcze osadzoną w realiach, a nie zamienić jej w nasz kochany i wielce poważany sejm...
Problem armii - kwestia poborów [bo w przypadku np. w Achaji w ciągu roku możnaby wystawić armię 40.000 lakońskich hoplitów (dobrze, że nie nazwano ich Spartiatami :D ), i kto podskoczy?].
Problem wartościowania jednostek i ich siły. Akurat legiony dają tutaj pewien bonus, bo można im nadać określone wartości w pewnym przedziale czasowym, ale gdyby poszerzyć nieco okres i wrócić do czasów greckiej świetności... Polecam komuś zabawę w ubranie we współczynniki np. Spartiatów, Tebańskiego Świętego Zastępu, Perskich Nieśmiertelnych. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że te "jednostki" znacznie przewyższają większość przeciwników, ale w rzeczywistości równie skuteczni mogli być hoplici z Argos, a wszystkich i tak mogli zmasakrować traccy peltaści, a w przypadku Rzymu partyjska jazda...
Dochodzimy więc do wniosku, że żeby oddać wartość bojową trzeba uwzględnić masę zewnętrznych czynników, które np. w B35 wogóle nie mają miejsca (wódz, sytuacja polityczna, "morale"...?, doświadczenie itp).

Z tych kilku, stworzonych dosłownie naprędce punktów (jako przykłady), jasno wynika, że zrobienie długofalowej (bo rozumiem, że o taką chodzi, a nie o przedstawienie konkretnej, wyrwanej z kontekstu bitwy?) gry jest delikatnie mówiąc trudne. Złożenie tych wszystkich czynników wymaga nie tylko poważnej wiedzy historycznej, ale także zmysłu strategicznego, politycznego, a także pewnego dziecinnego podejścia, które pozwoli stworzyć coś, co będzie także dawać dużo radości z rozgrywki, bo o to przede wszystkim chodzi?

Bardzo jestem ciekaw, jak wygląda Twój pomysł na rozgrywkę w czasach Starożytnych (chociaż boleję nad okresem czysto rzymskim :P ). Szczerze mówiąc znacznie chętniej zagrałbym w grę osadzoną chociażby w czasach Julka Cezara albo wydarzeń opisywanych przez Tukidydesa i Ksenofonta, niż w kolejną wersję operacji Market Garden, czy Napoleona.

Pozdrawiam i życzę sukcesów na tym trudnym do uprawy (niczym ziemie greckie) polu.
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 19 Lip, 2007   

Eurynomos napisał/a:
Pomysł jak najbardziej słuszny i wart poparcia :D .
Od dawna brakuje mi na polskim rynku gry osadzonej w Starożytności, a dotychczasowe publikacje wywoływały raczej nieco ironiczny uśmiech i nie dawały zbyt dużo satysfakcji z rozgrywki [chociażby możliwość poboru w Sparcie 10000 hoplitów co trzy miesiące (oczywiscie mowa o Achaja-Perykles)].


To pewnie cię ucieszy informacja, ze na przełomie września i października pojawi się nowa gra polska osadzona w czasach II wojny punickiej.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Eurynomos
Szeregowy


Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 19 Lip, 2007   

Archanioł napisał:
Cytat:
To pewnie cię ucieszy informacja, ze na przełomie września i października pojawi się nowa gra polska osadzona w czasach II wojny punickiej.


Ucieszy. Możesz podać jakieś szersze info o grze?
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 20 Lip, 2007   

Gra od dwóch do pięciu graczy. Zachodnia część basenu śródziemnomorskiego podzielona na regiony. Silnikiem gry są karty, których jest kilka talii (łącznie ok 200 kart). Jest ekonomia, oblężenia i szturmy miast. Prosty, ale sympatyczny system bitewny. 4 rodzaje jednostek: lekke i cięzka piechota, kawaleria, słonie no i okręty. Gra się szybko (z kumplem w trakcie playtestów zrobiliśmy ponad 26 etapów w 7 godzin). W wielkiej kampanii nie ma ograniczonego czasu gry! Gra się do ostatecznego zwycięstwa jednej ze stron (zdobycie Rzymu dla Kartaginy i Kartaginy dla Rzymu, Syrakuzy wygrywają jak zdobędą 60 punktów zwycięstwa).
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
FIOL
Chorąży


Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 351
Skąd: Głogów
Wysłany: Pią 20 Lip, 2007   

Interesujące.Hmmmmmm....
PodaJ jeszcze orientacyjną cenę,a może nawet :D przedpłaty dokonam...
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 20 Lip, 2007   

Niestety, nie jestem upoważniony do podawania tych danych :) Informacja o cenie będzie podana wraz z rozpoczeciem systemu przedpłat dla zainteresowanych.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 20 Lip, 2007   

Więcej możesz poczytać na stronie GIS-u oraz na forum Strategii. Coś jest też na stronie gildii
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Eurynomos
Szeregowy


Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 21 Lip, 2007   

W takim razie pożyjemy - zobaczymy. Zapowiada się całkiem fajnie.
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 09 Sie, 2007   

Gra ma kosztować 139 zł w sprzedaży detalicznej. W preorderze ok. 20% taniej. Pierwsze egzemplarze trafią na pólki na początku paździrnika tego roku.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 9