Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Rodzaje jednostek.
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   Rodzaje jednostek.

Tu dyskutujemy o rodzajach jednostek.
W tym temacie prezentowane będą także projekty żetonów.
 
 
DN
Szeregowy


Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 446
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   


Austriak
 
 
Bavarsky
Plutonowy


Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 193
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Czy to jest prezentacja testowego żetonu?
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

owszem
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Ja tu popilnuję Ojca Redaktora z tymi żetonami.
To powyżej jest austro-węgierska piechota liniowa.
Inne ikonki powinni mieć piechurzy Honvedu, inne k.k. Landwehra, inne Landsturm.
 
 
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Czy w finalnej wersji żetonów można zamieścic jakies herby wyroznajace dywizje, np: herb dywizji, lub kraju z ktorego pochodzila ( inna wegierska inna czeska, inna galicyjska ), lub barwy panstwa w tle obejmujace caly zeton. Narazie zetonik ladny ale cos by sie jeszcze przydalo na nim zamiescic, aby byl piekniejszy :-)
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 09 Sty, 2007   

Widzisz Paweł.
Herb kraju koronnego to super pomysł.
Tak samo jak to, że chciałem zamieszczać nazwiska dowódców brygad - austro-wegierskich mam wszystkich, gorzej, bo rosyjskiego nie mam żadnego.
 
 
Gość

Wysłany: Śro 10 Sty, 2007   

Na razie Zulus przewiduje następujące rodzaje jednostek w grze Kraśnik 1914 (a siłą rzeczy także w innych grach systemu z frontu wschodniego, gdzie będą Austriacy i Rosjanie) - w moich zamierzeniach (mam nadzieję, że i Ojca Dyrektora) ma :

:arrow: armia cesarsko-królewska:
:!: piechur liniowy austro-węgierski,
:!: piechur austriackiej Landwehry (jeśli będie inna ikonka),
:!: piechur węgierskiej Landwehry (Honvedu),
:!: piechur Landsturmu,
:!: saper/pionier,
:!: ułan,
:!: huzar,
:!: dragon,
:!: armata 8 cm M05/08,
:!: haubica 10 cm (modelu nie pamiętam teraz),
:!: armata 15 cm M 95,
:!: armata górska,

:arrow: armia carska:
:!: piechur gwardii,
:!: piechur liniowy/rezerwowy,
:!: strzelec wschodni (syberyjski/turkiestański/piechur kaukaski),
:!: saper,
:!: ułan,
:!: huzar,
:!: dragon,
:!: kozak,
:!: armata 76,2 mm wz. 02,
:!: haubica 122 mm wz. 10
:!: haubica 152 mm,
:!: armata 107 mm.

To na dobry początek - myślę, że dzięki temu gra zyska na atrakcyjności, zwłaszcza, że jak już ma być na szczeblu batalionowym, to niech będzie zróżnicowana.
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 11 Sty, 2007   

Patrzę na wykaz powyżej zamieszczony i coż rzec? Serce rośnie :D Mam nadzieję, że uda się przygotować wszystkie planowane ikonki. W końcu taka różnorodność podniesie atrakcyjność samej gry.
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Żetonik śliczny :) No a Towarzysze Ojce i Twórcy niech mi powiedzą kiedy mozna się Kraśnika spodziewać? :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Najpierw Ojciec-twórca musi wypłodzić, co nie jest takie proste. jak będe miał mapę (robi się), zacznę testy. A może nawet wczesniej.
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

wszystko w rękach Zulusa i company
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Tak, ta wiekopomna odpowiedzialność spoczywa na skromnym brodaczu.
Tak a propos, to być może żeton będzie posiadał awers i rewers.
Maskowanie w tej grze nie ma sensu (prawie), bo masy piechoty, nieco kawalerii i artylerii.
A więc awers zawierałby ikonkę ckm (wsparcie ostrzału - zwiększenie siły strzelającego), rewers tej ikonki by nie zawierał.
batalion w razie straty np. połowy punktów siły byłby odwracany na rewers i wtedy traktowany byłby jak taki, co stracił swoje dwa Maximy.
 
 
Grzegorz
Chorąży



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 392
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

W takim razie co bylo by jak by ktos sie upieral ze strat doznaly pododdzialy z batalionu ktore nie osiadaly Maxima. W takim wypadku zostal by zredukowany batalion ale nadal posiadal 2 Maximy, czy istnieje taka mozliwosc ? :roll:
_________________
To ja i moj MP40
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Słuszna uwaga.
Sprawa jednak, jak kiełbasa, ma dwa końce:
albo upraszczamy, albo komplikujemy.
Ja jestem zdecydowanie zwolennikiem większego upraszczania jak kombinowania.
Stąd też można nakazać, by straty ponosiły w pierwszym rzędzie świeże bataliony, tzn. mające jeszcze ckm.
Z tym, że to jest sztuczne nakazywanie pewnych działań, a tego nie lubię.
Można upoważnić zadającego straty, by decydował, komu je zadaje i to być może byłoby najlepsze rozwiązanie.
 
 
Grzegorz
Chorąży



Dołączył: 19 Maj 2006
Posty: 392
Skąd: Legnica
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Niewiem czy to bylo y kombinowanie ale mozna zrobic tak aby zucac kostka wyniki 1,2,3 strata 2 Maximow, natomiast 4,5,6 Maximy dalej w boju. Oczywiscie zut odbywal by sie po walce. Pozostaje jeszcze inna kwestia, a co jezeli bedzie sie ktos dalej upieral ze wojakcy rozlozyli Maxima pod ogniem i uciekli z nim, dalej z niego strzelaja, ale juz w kompania ktora ocalala w postaci ostatniego jednego punkta sily. :roll: 8) Mozna by taka procedure stosowac az do utraty tych maximow no coz ale to juz upierdliwosc z mojej strony, wybacz Zulu.
_________________
To ja i moj MP40
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Sek w tym Grzzegorzu, że siłę będzie się odpisywało w takich tabelkach, jak w B 35.
Jak wtedy chcesz to odnotowywać?
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Mozna wprowadzić stosowna tabelkę na straty. Określona wielkość strat będzie determinowac stratę jakiejś ilości Maximów, którą dowolnie bedzie rozdzielał ponoszący straty. Po co komplikować.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Ja myślałem tak, by pierwsze kratki oznaczały stratę siły i ckm. W razie straty przez baon połowy ps żeton odwracałoby się na rewers, już bez ckm. I wtedy jego siła byłaby liczona jedynie normalnie, bez dodatku za ckm.
 
 
Bavarsky
Plutonowy


Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 193
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

Witam!
Czy dywizje piechoty górskiej zostaną też ujęte w instrukcji?
Zakładam że tak, natomiast ich specyfikacja będzie przypominać w jakimś stopniu tą z systemu B-35? Chodzi mi np. o dodatkowe punkty ruchu w terenie górzystym...

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8