Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Kraśnik 1914
Autor Wiadomość
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Zulu, jak ida testy ?
 
 
 
Wolentalczyk
St. szeregowy


Dołączył: 01 Sty 2006
Posty: 62
Skąd: Wolental
Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   Kraśnik 1914

A czy jakaś lista subskrybentów :) już jest? Bo ja na ten przykład bym się pisał. Pierwsza wojna w polskich grach jest mało "ograna",a tu kroi się wspaniała przygoda na froncie wschodnim... :D
_________________
Poborowy z cenzusem
 
 
Gość

Wysłany: Sob 27 Sty, 2007   

Testów jeszcze nie rozpocząłem.
Myślę zaproponować chętnym na Manewrach przzemyskich zagranie np. na mapie W 39 i żetonami tej gry przy zastosowaniu mojej mechaniki.
Prawdziwe testy zacznę, jak będę miał mapę, a ta się robi.
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Pon 29 Sty, 2007   

Ja jestem chętny do testowania...
 
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 30 Sty, 2007   

Jakby były jeszcze jakieś wolne miejsca, to chętnie bym jedno zajął.
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 10 Lut, 2007   



Masakrycznie to wygląda, ale jest cacy.
Mapa do Kraśnika, wersja pierwotna.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007   

Piknie to wygląda. I nawet Szczecin jest :)
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007   

i Opole :)
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 10 Lut, 2007   

Będziemy nazwy miejscowości poprawiać do takich, jakie są współczesnie - wersja na mapie jest spolszczeniem polskich nazw, które znowu zostały zruszczone (Np. Rzeczyca Ksienża to w rzeczywistości Rzeczyca Księża).
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007   

Na pierwszy rzut oka może sie wydawać, że to mapa pod system brygadowy, ale wystarczy popatrzeć na skalę i złudzenie znika :wink: A poza tym mapa prezentuje się świetnie, a literówki (np. Olbiencin --> Olbięcin) zawsze można poprawić...
 
 
 
7TP
St. szeregowy



Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 43
Wysłany: Pon 12 Lut, 2007   

Opola prosze mi nie ruszac :!: :P

V.
_________________
You Know Who
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 12 Lut, 2007   

Ja zgłoszę małe uwagi do mapy, która rzeczywiście jest niezgorsza :)

1. Z podróży do Rudnika nad Sanem i innych małych miejscowości to coś mi się kojarzy ze ta równina na wschód od Wisły to równa nie jest. Teren tam jest dość mocno pofalowany co miałoby niebagatelny wpływ na walkę.

2. Na ciekach wodnych brak mi isotnego elementu - brodów. Przy tej skali konieczne byłoby ich uwzględnienie.

3. Ostatni zarzutu tyczy się bagien - podkład nie za bardzo różni się od wzgórza (o ile w ogóle się różni). Można uznać że bagna na południowym wschodzie u nas są tylko na wzgórzach :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 13 Lut, 2007   

Archanioł napisał/a:
Ja zgłoszę małe uwagi do mapy, która rzeczywiście jest niezgorsza :)

1. Z podróży do Rudnika nad Sanem i innych małych miejscowości to coś mi się kojarzy ze ta równina na wschód od Wisły to równa nie jest. Teren tam jest dość mocno pofalowany co miałoby niebagatelny wpływ na walkę.


Ona nie jest nawet równiną tylko wyżyną (Wyżyna Lubelska). Jest tylko problem z oddaniem tego na mapie - autor mapy twierdzi, że się strasznie ją zawali, gdy się uwzględni owe fałdy. Ja zaś zastanawiam się nad ich wpływem na walkę (na ruchu mniej) i akurat widzę, że trzeba będzie jakoś to rozwiązać.

Cytat:
2. Na ciekach wodnych brak mi isotnego elementu - brodów. Przy tej skali konieczne byłoby ich uwzględnienie.


Żeby tylko wiedzieć, gdzie one są. Poza tym brody jedynie do ruchu,. zwłaszcza artylerii.

Cytat:
3. Ostatni zarzutu tyczy się bagien - podkład nie za bardzo różni się od wzgórza (o ile w ogóle się różni). Można uznać że bagna na południowym wschodzie u nas są tylko na wzgórzach :)


Zobaczymy, co na to autor.
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 13 Lut, 2007   

Te fałdy można zaznaczyć jako zbocza. Inną kreską pod górę, inną w dól. Wtedy wiesz, co i jak. Poza tym nie muszą być wszędzie. Chodzi tylko, żeby nie było wrażenia, że to prosty stól.

Punkt 3 moich uwag jest najmniej istotny :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 16 Lut, 2007   

Jeśli chodzi o scenariusze, to planuję jak na razie następujące:
:arrow: Bitwa pod Kraśnikiem - 23-25 sierpnia 1914 - Austriacy mają za zadanie odparcie rosyjskiego uderzenia przez Roztocze (Austriacy - 3 korpusy plus 2 dywizje kawalerii plus po jednej brygadzie marszowej i Landsturmu, ROsjanie 3 korpusy, 2,5 brygady jazdy, brygada strzelców),
:arrow: scenariusz hipotetyczny ukazujący szybsze działanie rosyjskiej 4 Armii Salzy - Rosjanie przekraczają pasmo Roztocza i całością sił (3 korpusy, 2 dywizje i brygada kawalerii, brygada strzelców) dochodzą do Lasów Janowskich, gdzie nadziewają się na 1 Armię Dankla,
:arrow: scenariusz hipotetyczny - jak pierwszy, ale zakłada udział dodatkowego rosyjskiego korpusu (XVIII albo raczej XX przewieziony pod Kowno).

Co Wy na to?
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 16 Lut, 2007   

Coś mi tu nie gra.

Rosyjska dywizja piechoty to 16 baonów, 4 dyony, 2 sztaby brygad (lub jeśli dodać dywizję) = 23 żetony*2+ pułk kozaków, baon saperów, dyon haubic i sztab to daje nam 50 żetonów (cirka) - 3 korpusy to 150 żetonów, 2 dywizje kawalerii to 4 pulki, dyon armat, sztab = 6 żetonów*2+4 = 166 żetonów. Z czwartym korpem to będzie 216.
Z tego co widzę u Austriaków będzie porównywalnie. Oznacza to że będzie można zagrać tylko gry praktycznie scenariusze do 26 sierpnia (nawet hipotetyczne) bo nie będzie wilekij liczby jednostek drugiego rzutu i jednostek które mogły ale nie wzięły udziału w bitwie.

Poza tym, po co taka wielka mapa do realizacji takiego założenia? Na tej mapie można grać spokojnie z żetonami Gruppe Kumer (w TiS mogłaby pojawić się mapa Polski na zachód od Wisły), sporą częścią jednostek rezerwowych 1 Armii Dankla, jak też z lewoskrzydłowym korpusem z 4 Armii Moritza v. Auffenberga. Założenie by rozegrać tylko samą bitwę jako wariant historyczny jest trochę bez sensu bo to jest 6 etapów ledwie (albo 9 = zależy jaka skala).

Nie wiem Zulu, co (lub kto) Cię zmusza do takiego dyrastycznego cięcia, ale jest to z wielką szkodą dla gry. Poza starym Tannenbergiem i grą Jarka Flisa nie ma zupelnie nic u nas o IWŚ. Byłem bardzo zainteresowany zakupem Twojego projektu, ale w tej sytuacji to żadna gra tylko prefabrykat. W tej sytuacji raczej zrezygnuję z kupna.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 16 Lut, 2007   

Archanioł napisał/a:
Coś mi tu nie gra.

Rosyjska dywizja piechoty to 16 baonów, 4 dyony, 2 sztaby brygad (lub jeśli dodać dywizję) = 23 żetony*2+ pułk kozaków, baon saperów, dyon haubic i sztab to daje nam 50 żetonów (cirka) - 3 korpusy to 150 żetonów, 2 dywizje kawalerii to 4 pulki, dyon armat, sztab = 6 żetonów*2+4 = 166 żetonów. Z czwartym korpem to będzie 216.
Z tego co widzę u Austriaków będzie porównywalnie. Oznacza to że będzie można zagrać tylko gry praktycznie scenariusze do 26 sierpnia (nawet hipotetyczne) bo nie będzie wilekij liczby jednostek drugiego rzutu i jednostek które mogły ale nie wzięły udziału w bitwie.


No niestety jestem ograniczony ilością żetonów.
Bez tego zostaje tylko kombinowanie tak, jak napisałem.

Cytat:
Poza tym, po co taka wielka mapa do realizacji takiego założenia? Na tej mapie można grać spokojnie z żetonami Gruppe Kumer (w TiS mogłaby pojawić się mapa Polski na zachód od Wisły), sporą częścią jednostek rezerwowych 1 Armii Dankla, jak też z lewoskrzydłowym korpusem z 4 Armii Moritza v. Auffenberga.


No kawałek II korpusu z armii Auffenberga by mógł być.
Ale niekoniecznie. Co do Grupy Kummer to oczywiście brały udział w walkach na prawym brzegu Wisły.
Właściwie wypadałoby nawet korpus Woyrscha wstawić.

Cytat:
Założenie by rozegrać tylko samą bitwę jako wariant historyczny jest trochę bez sensu bo to jest 6 etapów ledwie (albo 9 = zależy jaka skala).


No sama bitwa to byłoby pewnie góra 9 etapów (licząc 3 etapy na dobę, oczywiście bez walk w nocy). Sek w tym, że na nic innego nie pozwala ilość oddziałów, zwłaszcza rosyjskich.

Cytat:
Nie wiem Zulu, co (lub kto) Cię zmusza do takiego dyrastycznego cięcia, ale jest to z wielką szkodą dla gry.


Realia Aniele, realia. Tzn. ekomonia (ale nie sił).

Cytat:
Poza starym Tannenbergiem i grą Jarka Flisa nie ma zupelnie nic u nas o IWŚ. Byłem bardzo zainteresowany zakupem Twojego projektu, ale w tej sytuacji to żadna gra tylko prefabrykat. W tej sytuacji raczej zrezygnuję z kupna.


No wypraszam sobie, bez obrażania proszę :wink:
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 16 Lut, 2007   

Sławku ale jak nazwać to co zrobiłeś własnemu dziecku :cry: Jest mapa odwzorowująca kawał terenu. Pomijam aspekt, że mo zna by zrobić, że jest on pofałdowany - można by zaznaczy jakieś wyższe ciągi fałd żeby nie kombinować. Przede wszystkim było tam miejsce na manewr!! Coś pieknego poprostu - rozciągnąć wroga i uderzyć na niego w odpowiednim miejscu, przeskrzydlić itd. Można by pokazać, że wbrew wyobrażeniom I WŚ to nie tylko tysiące kilometrów okopów, ale też świetne bitwy manewrtowe. Dobrze wybrałeś bitwę, moznośc wykorzystania dużej ilośći wojska. Czytając o Kraśniku sądziłem, że będzie to w sumie 650-720 samych żetonów jednostek, plus żetony pomocnicze. Jestem gotów zapłacić za taką grę nwet 80 zł, może ciu wiecej, ale niech ona ma ręce i nogi. Bo tak to szkoda pary i czasu na pół zabawę. Dla mnie obcinanie żetonów, to tak jakby w Tannenbergu odpuścic sobie 10 Armię ruską albo posiłki z zachodu dla niemców.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 16 Lut, 2007   

Żeby to chociaż ode mnie zależało. :x
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 16 Lut, 2007   

Ok. Rozumiem. Może w takim razie lepiej wycofać się z projektu tu i zrobić to własnym sumptem tak jak Orła - może będzie drożej ale ja kupię jeśli realizowane będą założenia pierwotne.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8