Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie nr 6 (sezon 2006/2007)
Autor Wiadomość
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

Arecki napisał/a:

Zadanie bylo wyjatkowo latwe, a wiekszosc z Was poszla wlasciwie po tej samej linii ataku, co powoduje ze decyduje tylko EWB o wyzszej lub nizszej pozycji w tym zadaniu.

Pytaniie brzmi, czy była to jedynie słuszna linia ataku i liczcyły się szczegóły wykorzystania pewnych detali, czy też jedynie słuszna linia została odkryta tylklo przez nielicznych lub nie została odkryta wcale.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

Oto krotka recenzja dotychczas rozwiazanych przeze mnie zadan. Moze pare watpliwosci sie rozwiarze poprzez te pare slow :)

Patryk Kawalec
Opis dzialan bojowych na 4. Niestety bardzo slaba obrona pozostawiona w bazie zaopatrzenia przez 11 Hus i brak wsparcia pozostalych wlasnych jednostek spowodowal uderzenie na 11 Hus i zniszczenie tej jednostki, a tym samym utrate cennych punktow terenowych. Wynik slaby.

Silvershoot
Opis dzialan bojowych na 4+. Sporo bledow w samym wykonywaniu ruchow. Nie mozna ruszyc jednostki A - zostawic ją - poruszy sie jednostka B i wykonac nią np. WzM, a nastepnie ruszyc sie ponownie jednostka A. To jest niedozwolone w B35. Stad wynik nie nalezy do najlepszych.

Maciej Prostak
Opis dzialan bojowych na 4+. Szkoda ze nieokrazales jednostek wloskich i wtedy ich nie atakowales. Z tego powodu tylko dwie zniszczone jednostki i tym samym taka, a nie inna zdobycz punktowa. Reszta celow zdobyta, ale 6 pz-tów uciekło z pod noża. Mogło być lepiej :)

Ziober80
Opis dzialan bojowych na 4+. Wykonanie dobre choć przeceniles wartosci obronne jednostki pozostawionej w bazie zaopatrzenia, dlatego utraciles baze na moja rzecz. Gdyby nie to wynik bylby spewnoscia lepszy o 6 pz-tów.

r1omen
Opis dzialan bojowych na 5. Bardzo dobre wykonanie zadania. Okrazanie wszystkiego oprocz Vpanc i IX/2 spowodowalo zniszczenie wszystkich
okrazonych jednostek. Wykonanie poscigow po eliminacji przeciwnika mozna rzec perfekcyjne, a tym samym calkowita niemoc pozostalych
jednostek wloskich. Szukalem tylko zmniejszenia EWB choc i to bylo trudne.

KG Grau
Opis dzialan bojowych na 4+. Zadanie bardzo podobne do zadania Romana. Ten sam wynik niestety na Twoje nieszczescie wiecej dziur
miales w obronie, a tym samym mialem gdzie uszczknąć Ci pare PS-ów. Dlatego gorsze EWB od Romana i tym samym gorsza pozycja.

Zygfryd
Opis dzialan bojowych na 5. Rowniez bardzo dobre wykonanie lecz niestety z drobnym bledem identycznym do bledu Ziobera80. Gdyby nie to
Adamie napewno bys byl pierwszy gdyz liczba EWB jeszcze lepsza od Romana. Niestety drobna luka obronna i 6 pz-tów mniej. Szkoda, mogło być ciekawie.

pietras404 i m_kowal
Opis dzialan bojowych m_kowala na 5, a pietrasa404 na 5+. W debiucie
pietras404osiagnal bardzo dobry wynik. Powiem ze sa w tym chlopaku poklady umiejetnosci mogace zagrozic najlepszym. Zadanie rozwiazane
podobnie jak m_kowala z taka sama iloscia zniszczonych jednostek oraz osiagnieciem wszystkich celow strategicznych roznica polegajaca miedzy dowodcami to EWB gdzie m_kowal zniszczyl wieksza ilosc ps-ów niz pietras404.

Mały
Opis dzialan bojowych na 5. Wynikowo i myślowo zadanie rozwiazane identycznie do pietrasa404 i m_kowala. Gdyby kontratak byl wykonany na LXI/2 choc jedna jednostka wiecej to bylbys o 3 pz-ty lepszy od chlopaków którzy zdobyli 41 pz-tów. Tak nie wiele, a zarazem tak wiele, ale mimo to jak na 3 rozwiązane zadanie przez Ciebie to trzymasz bardzo
dobrą formę. Oby tak dalej :)

Ssupras i Karol3414
Opis dzialan bojowych obu dowódców na 5. Zadanie wykonali podobnie, a roznice wynikajace z ich lokat jak to w wielu przypadkach w tym zadaniu wynikaja z EWB. Zniszczyli po 3 jednostki przy osiagnieciu pozostalych celow co dalo im miejsce w srodku stawki. Jesli u Ssuprasa wyniki zaleza od ilosci czasu poswieconego na zadanie to w przypadku Karola3414 widac ze z zadania na zadanie osiaga coraz lepsze wyniki. Mam nadzieje ze bedzie coraz lepiej :)

Grenadier
Opis dzialan bojowych na 4+. Wynik przyzwoity choc gdyby nie ta pewnosc ktora zgubila Zygfryda i Ziobera80 co do obroncy broniacego bazy zaopatrzenia byloby znacznie lepiej. Rowniez i u Ciebie sa zauwazalne postepy z zadania na zadanie. Wnioskuje ze pomogly te dwa przykladowe opisy rozwiazan jakie wysylalem, bo jakosc opisu Twoich dzialan przez to sie polepszyla, a co za tym idzie masz mniej niedomowien jakie wczesniej wychodzily gdy takiego opisu nie bylo. Tak trzymac :)
 
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

Arecki napisał/a:
Oto krotka recenzja dotychczas rozwiazanych przeze mnie zadan. Moze pare watpliwosci sie rozwiarze poprzez te pare slow :)

Silvershoot
Opis dzialan bojowych na 4+. Sporo bledow w samym wykonywaniu ruchow. Nie mozna ruszyc jednostki A - zostawic ją - poruszy sie jednostka B i wykonac nią np. WzM, a nastepnie ruszyc sie ponownie jednostka A. To jest niedozwolone w B35. Stad wynik nie nalezy do najlepszych.


Muszę przyznać, że nie widziałem o tym. Jeśli tak jest to uważam to za głupie i nielogiczne :twisted: I takie pytanko: gdzie to jest napisane (chodzi mi o przepis) :?:
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
Ostatnio zmieniony przez Silvershoot Śro 14 Lut, 2007, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

jestem wiec calkiem zadowolony :lol:
a bledy w obronie - w koncu nie od rzeczy w opisie dowodcy jako preferowana forma dzialan wybralem atak :wink:
zadanie bardzo fajne bylo, teraz czas zmierzyc sie z 7-ka. Czy bedzie szczesliwa :?:

do Silvershoot:
ani glupie, ani nielogiczne tylko normalne dla gry turowej - nigdy Cie nie zastanawialo dlaczego w szachach oderwanie reki od pionka oznacza zakonczenie ruchu? Otoz b35, tak samo jak wszystkie turowki, opiera sie na tej samej zasadzie jak szachy, tyle ze jest mniej abstrakcyjny.
To nie RTS ani turowka na kompie! W turowkach planszowych symultana jest oddana wlasnie przez kolejne ruchy. A skoro kolejne, to trzeba skonczyc jeden ruch,zeby zaczac nastepny.
A gdzie jest to napisane - chyba nawet na pudelku - GRA TUROWA.
Twoja koncepcja doprowadzilaby do zupelnego chaosu. Nb czemu by nie ruszac w takim razie jednostki,ktorej zostaly PR-y nie po ruchu jednej kolejnej ale po np. 10? Turowka planszowa jest kompromisem pomiedzy realnoscia i grywalnoscia Musialbys zapisywac ile PR zostalo kazdej ruszonej jednostce, potem to sprawdzac, szukac,etc. Po prostu zbytnio skomplikowaloby to turowke planszowa, powodujac ze stalaby sie niegrywalna.
Jak Ci to nie pasi to lepiej siegnij bo TOAW'a i podobne.
_________________
KG Grau
 
 
Mały
Plutonowy



Dołączył: 22 Sie 2006
Posty: 149
Skąd: Mikołów/Śląsk
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

Arecki napisał/a:

Mały
Opis dzialan bojowych na 5. Wynikowo i myślowo zadanie rozwiazane identycznie do pietrasa404 i m_kowala. Gdyby kontratak byl wykonany na LXI/2 choc jedna jednostka wiecej to bylbys o 3 pz-ty lepszy od chlopaków którzy zdobyli 41 pz-tów. Tak nie wiele, a zarazem tak wiele, ale mimo to jak na 3 rozwiązane zadanie przez Ciebie to trzymasz bardzo
dobrą formę. Oby tak dalej :)


Dzięki za słowa uznania ^^

Rzeczywiście, troche "lekko" sobie ten kontratak potraktowałem... Ale wynik mnie cieszy jak najbardziej :D



Gratuluję innym i powodzenia w siódemce.
 
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

Do KG Grau:
Jeśli nie ma takiego przepisu to miałem prawo zagrać w taki sposób. No chyba, że mi nie wolno :?: Podajcie więc konkretny przepis. Jeśli go nie ma to chyba dobrze, że wykorzystuję możliwości :D
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

No jak mamy grac w oparciu o zasade co nie jest zabronione jest dozwolone, to od nastepnego zadania bede skakał po hexach oddalonych od siebie o 10 - 15 pol tak jak mi bedzie wygodnie bo w przepisach do 3 edycji b35 w dziale ruch nie ma zakazu odnosnie przeskakiwania. Kiedys taka adnotacja była w przepisach ale stała sie tak oczywista że ją pominieto:D A co jak pomysłowość to pomysłowość:P
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007   

Kolejna porcja rozwiazanych zadan + krotka recenzja

Blaskowitz
Opis dzialan bojowych na 4+. Tak jak w przypadku Silvershoota kilka bledow z wykonywaniem ruchow, co prawda nie tak duzo jak w Jego przypadku, ale jednak byly. Sporą dozą szcześcia był w sumie ostateczny wynik, gdyż jeden atak na II/2 Ci sie nie powiodl, a atak na LX Panc nie odniosl pozadanego efektu. Na szczescie w kontrach napisales to najwazniejsze i w efekcie udalo Ci sie zdobyc miasto, baze i zniszczyc sztab za jednym zamachem. Gdyby nie to, to strach pomyslec gdzie bys byl, a tak srodek stawki z przechyleniem na dolna czesc tabeli.

Timmoteusz
Opis dzialan bojowych na 4+. Było tak blisko zajęcia pierwszej lokaty, że aż brak słów. Nie wykonanie pościgu 3 KOH do bazy zaopatrzenia zemscilo sie ( moze niedopatrzenie? ). Wykonalem ruch na pole 2802 i walce na 1:1 utrzymalem pozycje, a tym samym odebralem Ci pz-ty za baze zaopatrzenia. Wysoki wskaznik EWB pozwalal Ci wyprzedzic nawet Romana. Coz male niedopatrzenie z Twojej strony, ale kosztujace byc moze i nawet zwyciestwa w zadaniu. Mimo to gratuluje bardzo dobrego rozwiazania choc moglo byc lepiej od brata i na przyszlosc wiecej wiary we własne umiejetności.

Grohmann
Opis dzialan bojowych na 4+. Również było blisko szcześcia zajęcia pierwszej lokaty. Tutaj jednak problem polegal na braku mozliwosci zniszczenia LXI/2 z 1 ps-em. Jednostki które mogły to wykonać zostały odciete od mozliwosci wykonania kontrataku i tym samym "zabralem" 3 pz-ty Grohmannowi.....i rowniez by byl lepszy od Romana, gdyz Grohmann rowniez ma wyzsze EWB choc mniejsze niz Timmoteusz. Jednak widze, że Grohu król Grogu wzial sie do roboty i solidniej podchodzi do zadan niz wczesniej :) Grohu tak dalej :)

Gonzo
Opis dzialan bojowych na 3. Zadanie słabo rozwiązane, praktycznie zadnych zalozen. Spore problemy z interpretacja WO, a konkretnie wykonywales DSO choc zadna jednostka tego nie mogla zrobic. Mam wrazenie, ze zadanie rozwiazywales na kolanie w ciagu 10 minut. Tak jak mowilem Gonzo bedziemy musieli pocwiczyc, a wlasciwie chyba wezme sobie Ciebie jako ucznia i odpowiednio Cie wyszkole w B35 :) Szkoda, ze tak daleko mieszkasz, ale trudno bedziemy sie posilkowac tym co mamy, a zatem GG i Skype, a scenariusz juz opracowuje dzieki ktoremu bedziemy mogli pograc i zarazem bede mogl Cie czegos nauczyc - tak jak sie umawialismy :) Trzeba sie szybko zabrac za to, bo chlopaki jak narazie Ci zamiataja.

Podrawiam 8)
 
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Odwołam się do szachów. W kodeksie szachowym mamy wyraźnie zabronione nawet te niedorzeczne posunięcia a tu tego niema. Moja wina że ktos o tym nie pomyślał. Przecież to co dla was jest białe może byc dla mnie czarne :!:
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Arecki napisał/a:

Ssupras i Karol3414
Opis dzialan bojowych obu dowódców na 5. Zadanie wykonali podobnie, a roznice wynikajace z ich lokat jak to w wielu przypadkach w tym zadaniu wynikaja z EWB. Zniszczyli po 3 jednostki przy osiagnieciu pozostalych celow co dalo im miejsce w srodku stawki. Jesli u Ssuprasa wyniki zaleza od ilosci czasu poswieconego na zadanie to w przypadku Karola3414 widac ze z zadania na zadanie osiaga coraz lepsze wyniki. Mam nadzieje ze bedzie coraz lepiej :)

:)

Dzięki, człowiek wciąż się uczy. Ja również, aale zdobywanie doświadczenia musi trwać, jak wspominałem nigdy w B35 nie grałem (nie licząc zadań) a pojęcie tego rozbudowanego systemu bez praktyki, nauczenie się wykorzystywania możliwości poszczególnych rodzajów jednostek jest niemożliwe.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Silvershoot napisał/a:
Do KG Grau:
Jeśli nie ma takiego przepisu to miałem prawo zagrać w taki sposób. No chyba, że mi nie wolno :?: Podajcie więc konkretny przepis. Jeśli go nie ma to chyba dobrze, że wykorzystuję możliwości :D


Bardzo dobrze Silvershoot :) W IV edycji taki przepis zostanie uwzględniony. Na razie jak tu się wcześniej wypowiadano obowiązuje zasada (i nawet jest tu zgodność przepisów Warszawskich i Gdańskich 8) ):

Jednostkę (stos) można poruszyć po zakończeniu ruchu poprzedniej jednostki (stosu)

Wyjątkiem jest schodzenie się jednostek w 1 stos i rozchodzenie stosu na kilka ugrupowań. Ale ataki z marszu tak jak ty chciałbyś to wykonać są niedozwolone.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

do Silvershoot:
no tak, "niestety" kodeks graczy w b35 czy inne turowki planszowe jest niepisany
szkoda tylko,ze nie pomyslales zeby sie z kims skonsultowac
a tak - ignorantia iuris nocet

do r1omen:
mam nadzieje, ze to zart z umieszczeniem tego w przepisach do kol. edycji.
Kurde - albo sie podchodzi do czegos z sercem albo ze szkielkiem/okiem.
Dla KAZDEGO RASOWEGO GRACZA W B35 ZASADA KOLEJNYCH RUCHOW jest jasna jak slonce, a jesli nawet ktos na to nie wpadl, to pouczony przez bardziej doswiadczonych raczej przyjalby pewna prawde do wiadomosci a nie wykazywal sie nadzwyczajnym uporem i dyletanctwem :twisted:
Ja myslalem, ze b35 jest dla ludzi inteligentnych, dzielacych pewne zainteresowania i wiedze, funkcjonujacych w ramach jakiejs tam chociazby internetowej spolecznosci, a nie dla osob, ktorym trzeba wyjasniac, ze slonce swieci a deszczyk pada
_________________
KG Grau
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

KG Grau napisał/a:
do Silvershoot:
no tak, "niestety" kodeks graczy w b35 czy inne turowki planszowe jest niepisany
szkoda tylko,ze nie pomyslales zeby sie z kims skonsultowac
a tak - ignorantia iuris nocet

do r1omen:
mam nadzieje, ze to zart z umieszczeniem tego w przepisach do kol. edycji.
Kurde - albo sie podchodzi do czegos z sercem albo ze szkielkiem/okiem.
Dla KAZDEGO RASOWEGO GRACZA W B35 ZASADA KOLEJNYCH RUCHOW jest jasna jak slonce, a jesli nawet ktos na to nie wpadl, to pouczony przez bardziej doswiadczonych raczej przyjalby pewna prawde do wiadomosci a nie wykazywal sie nadzwyczajnym uporem i dyletanctwem :twisted:
Ja myslalem, ze b35 jest dla ludzi inteligentnych, dzielacych pewne zainteresowania i wiedze, funkcjonujacych w ramach jakiejs tam chociazby internetowej spolecznosci, a nie dla osob, ktorym trzeba wyjasniac, ze slonce swieci a deszczyk pada

Może już skończmy ten temat bo robi się nerwowo, major Silvershot został poinformowany o swoim błędzie i o właściwej interpretacji prrzepisów. Myślę, że w przyszłości uwzględnni to w swoich operacjach militarnych.
Swoją drogą to dałbym sobie głowe uciąć że jest napisane w przpepisach o tym jak się poruszać.
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
pietras404
Szeregowy


Dołączył: 24 Sty 2007
Posty: 37
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Arecki napisał/a:


pietras404 i m_kowal
Opis dzialan bojowych m_kowala na 5, a pietrasa404 na 5+. W debiucie
pietras404osiagnal bardzo dobry wynik. Powiem ze sa w tym chlopaku poklady umiejetnosci mogace zagrozic najlepszym. Zadanie rozwiazane
podobnie jak m_kowala z taka sama iloscia zniszczonych jednostek oraz osiagnieciem wszystkich celow strategicznych roznica polegajaca miedzy dowodcami to EWB gdzie m_kowal zniszczyl wieksza ilosc ps-ów niz pietras404.


ojej :oops: , po takich słowach uznania, to nie mam wyboru i będę musiał utrzymać poziom.
 
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

KG Grau napisał/a:

Ja myslalem, ze b35 jest dla ludzi inteligentnych, dzielacych pewne zainteresowania i wiedze, funkcjonujacych w ramach jakiejs tam chociazby internetowej spolecznosci, a nie dla osob, ktorym trzeba wyjasniac, ze slonce swieci a deszczyk pada


Nie chcę byc niegrzeczny ale delikatnie mówiąc odstaw się odemnie :!: Kłótnia kłótnią ale ja nikogo nie obrażam więc oczekuję tego samego. Zachowanie takie jak twoje jest conajmniej naganne.

r1omen napisał/a:
Jednostkę (stos) można poruszyć po zakończeniu ruchu poprzedniej jednostki (stosu)


A co do tego co napisał Romel. Twoja zasad wcale nie wyklucza takiego zagrania jakie wykonałem. Nic nie ma o ponownym przesunięciu tego samego żetonu. Nigdzie (przynajmniej nie znalazłem) nie ma mowy o ruchu najpierw żetonem A potem B a potem znów A (oczywiście z zachowaniem wszystkich istniejących przepisów takich jak uwzglednienie PR)

Karol3414 napisał/a:
major Silvershot został poinformowany o swoim błędzie i o właściwej interpretacji prrzepisów


To nie błąd i nie właściwa interpretacja bo takiego przepisu nie ma.

Karol3414 napisał/a:
Swoją drogą to dałbym sobie głowe uciąć że jest napisane w przpepisach o tym jak się poruszać.


Jesli jest taki przepis i nie będzie on naciągany to przepraszam wszystkich za kłótnię ale jesli go nie ma to nikt nie może zabronić mi takiego ruchu. O tym ze niewolno zabijać też każdy wie ale jest na to odpowiedni paragraf w prawie.

Podsumowując to wcale nie jest takie głupie jak wam się wydaje. Ja grałem tak zawsze. Może jest to mój błąd, ale proszę o udowodnienie tego. Skoro nasza gra opiera się na pewnych przepisach to gramy wg nich. Powiecie mi o niepisanych zasadach między wami. Ale skąd ma znać je jakiś nowy gracz który nigdy z wami nie grał :?:

PS:
Tyle można napisac na 20 minutowej przerwie :)
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
Ostatnio zmieniony przez Silvershoot Czw 15 Lut, 2007, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

ech...
faktycznie odstawiam sie od Ciebie, w mysl zasady, ze nalezy ustapic...
jesli moje oburzenie jest naganne - przepraszam forumowiczow

na koniec tylko mala filipka - na sytem prawa skladaja sie nie tylko normy prawa pisanego ale rowniez tzw. prawo zwyczajowe - niepisane.
_________________
KG Grau
 
 
Karol3414
Major



Dołączył: 19 Kwi 2004
Posty: 1650
Skąd: 60 Pułk Piechoty Wielkopolskiej, Ostrów WLKP.
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Silvershoot napisał/a:
KG Grau napisał/a:

Ja myslalem, ze b35 jest dla ludzi inteligentnych, dzielacych pewne zainteresowania i wiedze, funkcjonujacych w ramach jakiejs tam chociazby internetowej spolecznosci, a nie dla osob, ktorym trzeba wyjasniac, ze slonce swieci a deszczyk pada


Nie chcę byc niegrzeczny ale delikatnie mówiąc odstaw się odemnie :!: Kłótnia kłótnią ale ja nikogo nie obrażam więc oczekuję tego samego. Zachowanie takie jak twoje jest conajmniej naganne.

Romel napisał/a:
Jednostkę (stos) można poruszyć po zakończeniu ruchu poprzedniej jednostki (stosu)


A co do tego co napisał Romel. Twoja zasad wcale nie wyklucza takiego zagrania jakie wykonałem. Nic nie ma o ponownym przesunięciu tego samego żetonu. Nigdzie (przynajmniej nie znalazłem) nie ma mowy o ruchu najpierw żetonem A potem B a potem znów A (oczywiście z zachowaniem wszystkich istniejących przepisów takich jak uwzglednienie PR)

Właśnie, że wyklucza zauważ że jest napisane "po zakończeniu ruchu poprzedniej jednostki" więc żeby ruszyć następną trzeba zakończyć ruch poprzednią a jeśli zakończyć to już nie można drugi raz go rozpocząć.
Silvershoot napisał/a:

Romel napisał/a:
major Silvershot został poinformowany o swoim błędzie i o właściwej interpretacji prrzepisów


To nie błąd i nie właściwa interpretacja bo takiego przepisu nie ma.

Romel napisał/a:
Swoją drogą to dałbym sobie głowe uciąć że jest napisane w przpepisach o tym jak się poruszać.


Jesli jest taki przepis i nie będzie on naciągany to przepraszam wszystkich za kłótnię ale jesli go nie ma to nikt nie może zabronić mi takiego ruchu. O tym ze niewolno zabijać też każdy wie ale jest na to odpowiedni paragraf w prawie.

Podsumowując to wcale nie jest takie głupie jak wam się wydaje. Ja grałem tak zawsze. Może jest to mój błąd, ale proszę o udowodnienie tego. Skoro nasza gra opiera się na pewnych przepisach to gramy wg nich. Powiecie mi o niepisanych zasadach między wami. Ale skąd ma znać je jakiś nowy gracz który nigdy z wami nie grał :?:

PS:
Tyle można napisac na 20 minutowej przerwie :)

Po pierwsze, jeśli cytujesz mnie to pisz karol 3414 a nie romel (co też się nie zgadza zresztą).
Po drugie
_________________
Za gruzy naszych miast,
za braci naszych krew.
 
 
 
Kragdob
Major


Dołączył: 02 Kwi 2004
Posty: 1594
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Silvershoot napisał/a:
Twoja zasad wcale nie wyklucza takiego zagrania jakie wykonałem. Nic nie ma o ponownym przesunięciu tego samego żetonu. Nigdzie (przynajmniej nie znalazłem) nie ma mowy o ruchu najpierw żetonem A potem B a potem znów A (oczywiście z zachowaniem wszystkich istniejących przepisów takich jak uwzglednienie PR)


Ilu graczy tyle interpretacji przepisów.

1. Przejrzyj temat B35, pewnie już zostało to przyklepane kilogramami postów, ale to pytanie i odpowiedz na nie padła już ze dwa razy.

2. Nie da się zrobić przepisów, tak by wszystko było napisane czarno na białym bo inaczej instrukcję trzeba by wozić ciężarówką. W prawie, tak jak i w przepisach istnieje coś takiego jak intencje twórcy i reguły niepisane. Pewnie koledzy prawnicy mogą podsunąć tutaj parę ściśleszych terminów.

Generalnie zarówno intencja twórcy gry, która przekłada się na niepisane zasady jak i praktyka wyklucza twój ruch.

Jeżeli to cię nie przekonuje to trudno. Możesz grać wg dowolnego zestawu reguł. Oficjalną wykładnię masz powyżej.
_________________
Czajnik był nieduży, ale odwagi mu nie brakowało
 
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

jak napisalem wyzej - istnieja normy prawa zwyczajowego, niepisane, majace mimo to taka sama "moc" jak prawo pisane

zapomnialem w tym ferworze - dobrym pomyslem sa resume rozwiazan kazdego gracza. Mozna dowiedziec sie ciekawych rzeczy i porownac swoj "styl" rozwiazan z innymi.
_________________
KG Grau
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Czw 15 Lut, 2007   

Rację macie Koledzy, że manewr Silvershota jest niedozwolony.
Było to kiedyś wyjaśniane w dziale B-35, prawdopodobnie w którymś ze starych tematów zbiorczych, ale w tym momencie nie mam czasu znaleźć i podać Ci na dłoni, ani też nie pamiętam tamtej interpretacji aby ją przytoczyć.

Jednak nie tłumaczyłbym tego zasadą "oderwanej ręki" czy tym bardziej jakimiś "niepisanymi zasadami".
Prawdą jest, że nie wszystko da się napisać w instrukcji, bo powstałaby nam nie instrukcja, a "konstytucja europejska z zapisanymi krzywiznami bananów".
Do rozstrzygania niezapisanych kwestii powinniśmy zatrudniać logikę, lub wyciągać wnioski z analogicznych przepisów.
Bo na pewno nie z tak zwanych "niepisanych zasad", bo ja się wtedy zapytam kto te niepisane zasady "pisze" i ilu kolegów się musi zebrać, lub kto koniecznie znaleźć w kapitule?

Dlaczego też nie zasada "oderwanej ręki"? Została ona zniesiona raczej ze względu na możliwość wieloruchów (zjeżdzania i rozjeżdzania stosów) i ewentualnych korekt ruchów przez graczy (bo kiedyś to trzeba było pytać co chwila przeciwnika, albo trzymać wszystkie palce na różnych żetonach - swego rodzaju Tweester ;) ). Nie zrzucałbym tego na zaniechanie, lub przeoczenie.
Ponadto nie stosowałbym bezpośredniej analogii do szachów, bo specyfika ruchów jest zdecydowania inna w obu tych grach.

A logicznie podchodząc do problemu.
Jednostka A zablokowała drogę odwrotu przeciwnikowi zaatakowanemu następnie przez B i w efekcie wyeliminowanego.
Blokowanie drogi ucieczki przeciwnika należy uznać za zaangażowanie pewnych zasobów i niewątpliwie pewien czas trwania zdecydowanie różny od 0.
A jeśli ruszylibyśmy ponownie jednostkę A bez żadnych konsekwencji i wykorzystali pozostałe PRy to tak jakby operacja blokowania nie zajęła jej ani zasobów, ani czasu, a to byłaby wierutna bzdura.
Możnaby się wtedy zastanawiać jaka cześć punktów mogłaby pójść na to blokowanie i dzielić włos na czworo, jednak dla prostoty przepisów i uniknięcia buchalterii jest jak jest obecnie.
I tak tłumaczyłbym niemożność wykonania manewru jaki chciał zrobić Silvershot, a nie "niepisanymi zasadami".
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 8