Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe zadanie 2 (sezon 3) - chronologicznie to trzecie
Autor Wiadomość
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   Nowe zadanie 2 (sezon 3) - chronologicznie to trzecie

Ja na starcie mam już parę pytań:

Czy ruch odbywa się według standardowej tabeli z B35, czy według tabeli ruchu z "Tygrysów w śniegu" na przykład?

Panzerfaust jak rozumiem, walczy 1 PS. Czy w walce ogniowej ma siłę ognia 1?

Czy niedopuszczenie za rzekę oznacza to, że w żadnym momencie nie może być rosyjskich wojsk za rzeką, czy pod koniec zadania, na przykład jak uda mi się ich wyrzucić w kontrataku?

Czy jeśli jednostki rosyjskie przekroczą rzekę na piechotę bez mostu "na chama", tracąc tym samym zaopatrzenie, będzie to liczone jako sforsowanie rzeki?

Żeby nie było niedomówień potem i nieporozumień, bo o to zawsze są kłótnie - czy radziecki oddział rozpoznawczy przekracza rzekę wg przepisów ruchu dla rozpoznawczych, czy dla jednostek pancernych?

Czy jednostki radzieckie nienależące do dywizji również zyskują pozytywny wpływ jednostek dywizyjnych (wsparcie dowództwa itp.)?
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

SSupras

Ad.1
Ruch po mapie odbywa sie standardowo dla B-35. Teren czysty 1 PR, droga gruntowa 1 PR, wejscie do miasteczka +1PR, przez rzeke odpowiednio dla kazdej jednostki.

Ad.2
Panzerfaust ma 1 PS, nie musi stacjonowac z inna jednostka, jest poprostu samodzielna kompania. Sila WO standardowa dla tych jednostek Siła-2

Ad.3
Niedopuszczenie tzn ze pod koniec wszystkich faz, zadna jednostka Radziecka nie moze byc za rzeka. Tak wiec kontratak wchodzi w gre jesli sie wycofam z powrotem za rzeke to dostaniesz PZ-ty za niedopuszczenie Ruskich za rzeke.

Ad.4
Jesli w obojetnie jaki sposob przekrocze rzeke oddzialem rosyjskim wtedy nie otrzymasz PZ-tow za rzeke.

Ad.5
Radziecki oddzial rozpoznawczy (99rozp) traktowany jest w ruchu jako jednostka pancerna (paragraf 11.5.1 punkt 1).

Ad.6
Wszystkie nalezace do 61 dywizji jednostki rosyjskie maja modyfikator +1 z okazji posiadania sztabu. Dywizja 61 podlega sztabowi z 61,a jednostki korpusne podlegaja pod sztab korpusu 6 A. Jednostki sa z jednego korpusu.

Pozdrawiam 8)
Ostatnio zmieniony przez Arecki Sob 30 Wrz, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Zygfryd
Kapral


Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 81
Skąd: Motkowice
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

Strona sie rozwija i to bardzo cieszy. Jednak stare przyzwyczajenia pozostaja. Pierwsza sprawa to jak wydrukowac plansze? z flasha jest klopot. No i przydalyby sie tabele jednostek. Mysle ze wiekszosc graczy rozwiazuje przy stole, a nie przed komputerem. Pozdrawaim
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

Cytat:
Ad.2
Panzerfaust ma 1 PS, nie musi stacjonowac z inna jednostka, jest poprostu samodzielna kompania.


Mógłbym się dowiedzieć, który konkretnie przepis to reguluje :?:

PS. Stronka wygląda bardzo fajnie i równie dobrze funkcjonuje :wink:
 
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

misiek000 napisał/a:
Cytat:
Ad.2
Panzerfaust ma 1 PS, nie musi stacjonowac z inna jednostka, jest poprostu samodzielna kompania.


Mógłbym się dowiedzieć, który konkretnie przepis to reguluje :?:


Żaden ... to jest tak na potrzeby zadania ... przynajmniej tak mi sie wydaje :wink:
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

misiek000

Silvershoot ma racje , nie ma takiego przepisu.
Jest to tylko i wylacznie moje zastosowanie ( nagiecie ) przepisow do potrzeb zadaniowych.

Zygfryd

Tabele wraz PS-ami oraz mapa do druku bedzie dostepna w kazdym zadaniu.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

Szybkie pytanka:

1) jaka armate posiaza pancerfaust - czy wg tabelki w przepisach?

2) Czy Sztab 6 Armii jest traktowany jako Sztab Dywizji czy jako Sztab Korpusu (bo Sztab Korpusu daje mozliwosc nawaly...)?
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2006   

m_kowal

Ad.1
Tak, panzerfaust ma parametry WO zgodnie z przepisami (wg tabelki w instrukcji)

Ad.2
Sztab 6 A jest sztabem korpusu, daje mozliwosc nawaly i rowniez jednoskom korpusnym daje modyfikator +1.
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2006   

Na stronie w zadaniu uparcie używane jest słowo "miasta", a tutaj napisałeś "za wejście do miasteczek". To jak to jest? To są miasta, czy miasteczka?
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 06 Wrz, 2006   

SSupras

Oczywiscie sa to miasteczka, popelnilem blad przy wpisywaniu do tabeli celow.
Natychmiast poprawiam.
 
 
 
kamil_1125
St. szeregowy


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 60
Skąd: ELBLĄG
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2006   

mam pytanie do zadania :roll: .
1)nie moge znaleść w tabelach jaki jest modyfikator ataku przez rzekę w WO. znalazłem do: wzgórz, gór, lasów, miast, um. polowych, fortow i do lini umocnionych
2)jeśli zaatakuje 307 z pola 5215 w którą stronę się wycofa
3)jaki jest najbardziej prawdopodobny wynik rzutu kośćmi(2x6)
4)czy jeśli 1 pzf po wykonaniu ruchu zostanie sam czy ulega zniszczeniu(wg przepisów to tak)
5)czy rosyjskie czołgi(odrazu gdy przyjdzie faza ruchu rosjan) mogą przekroczyć rzekę :?:
będe wdzięczny za jak najszybszą odpowiedź
_________________
logistyka jest wszystkim ;P
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2006   

Pytania podstawowe, więc pomogę :)

1) Za górą, drzewem, budynkiem (w mieście) możesz się schować.
W wodzie się nie okopiesz - dlatego też nie ma modyfikatora do pancerza w WO. :)

2) Są trzy możliwości 5116, 5217 i 5316. Wszystko zależy od widzimisie (zwanego inaczej zamysłem taktycznym :) ) Areckiego.

3) Prawdopodobieństwo dla 2k6 rozkłada się następująco: (najpierw wynik rzutu, potem ułamek prawdopodobieństwa)
2 i 12 - 1/36
3 i 11 - 2/36
4 i 10 - 3/36
5 i 9 - 4/36
6 i 8 - 5/36
7 - 6/36

4) Według przepisów to tak. Ale również według przepisów pzf nie może sam stać na polu. Skoro tutaj Arek zrobił wyjątek, więc może i pozosałe przepisy będzie widział inaczej w tym zadaniu.

5) Raczej nie, bo saperzy są z 61 dywizji, a 231 i 2 są korpuśne (czy armijne) Ale oczywiście głos decydujący ma Arecki.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2006   

kamil_1125

Ogolnie odpowiedzial Ci juz Preclo, jednak nie ktore odpowiedzi sa nie wyczerpujace.

Ad.1
Jezeli nie ma danego terenu zawartego w tabeli modyfikacji Armaty/Pancerza w WO tz. ze dany teren w zaden sposob nie modyfikuje parametrow WO.

Ad.2
Wycofam sie na pola jakie napisal Preclo, jednak ja wycofam sie tak by jak najbardziej utrudnic Ci dzialania.

Ad.3
Prawdopodobienstwo wiele Ci nie da, choc to zawsze cos. Ja powiem tylko ze jesli zakladasz walki to mniej wiecej zakladaj ze :
stosunek walki :
1:1 - loteria ( z regoly niepowidzenie )
2:1 - powinienes zakladac B1, jednak jesli jest jakas bardzo okopana pozycja lub kluczowa to moze byc niewypal, rzadko kiedy B2.
3:1 - 70% B1, 2% B2, 10% niepowodzenie
4:1 - zakladasz B1 , wieksze prawdopodobienstwo na B2
5:1 - tu bywa roznie jest po 50% na B1 i B2, zalezy od jednostki, terenu i kilku innych czynnikow o ktorych tylko ja wiem.
6:1 - 70% B2, 30% B1
7:1 - zakladasz B2
8:1 - zakladasz B2, bywa B3
9:1 - po 50% na B2 i B3
10:1 - zakladasz B3, czasem B4

Oczywiscie to sa tylko zalozenia ktore sa zalezne od kluczowosci bronionego terenu, od ilosci jednostek na polu, jakosci jednostek, obecnosci sztabu, terenu i jeszcze paru czynnikow.

Ad.4
Ogolnie w przepisach nie moze nawet sam stac.
W zadaniu tą jednostke rozpatrujemy jako samodzielny oddzial piechoty wyposarzonej w panzerfausty o sile 1ps. Nie mozna takiej jednostki rozjechac.

Ad.5
Odpowiedz na to pytanie czaji sie w punkcie 21.1.3

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2006   

Mam pytanie czy cofając sie: 1.mam znaleźć sie określoną ilość pól od pola z którego się cofałem 2.czy od pola z którego się cofałem i jednostki która mnie atakowała? W instrukcji jest że tylko od pola, ale na ostatnich LMS pamiętam że część graczy interpretowała to inaczej dlatego chce wiedziec Arku jak ty do tego podchodzisz.

Acha jeszcze jedno czy artyleria zmot nie moze wogóle atakowac z marszu czy jednak mozna wykorzystac jej 1 pkt jako jednostki nie artyleryjskiej?

No i znowu sobie przypomniałem :lol: czy jednostki niemieckie to jednostki SS (+1 obrona)?
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2006   

To ja mam dalsze pytanie do pkt. 21.1.3. Czy saper korpuśny to tylko saper podlegający bezpośrednio pod dowództwo korpusu, czy także saper z każdej dywizji należącej do tego korpusu?
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
KG Grau
Kapitan


Dołączył: 25 Mar 2004
Posty: 1049
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2006   

o kurcze...
dlaczego jak spojrzalem 1 raz na mape, to od razu wiedzialem, ze te sowieckie tanki MOGA przejsc przez rzeke...
ja mam inne pytanie - czy do forsowania pancyry musza byc w zasiegu saprerow na poczatku fazy ruhu, czy wystarczy jesli saprzey podejda na wymagana odleglosc juz w trakcie fazy ruchu?
_________________
KG Grau
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2006   

Kisiel 1815

Ad.1
Wycofac masz sie tak bys byl taka ilosc pol od moich odzialow o jaka miales sie wycofac.

Przyklad z 2 zadania.

Atakuje Cie jednostka 231 z pola 5114 na 1 pzf.
Otrzymujesz B2
Nie mozesz uciec na pole 5112 przez pole 5213 , bo nie jestes 3 pola ode mnie (2 pola przerwy). Uciekac musisz w linii prostej bez zygzakowania jaki opisalem w przykladzie. Chyba jasno napisalem :roll:

Ad.2
Odpowiedz na Twoje pytanie kryje sie w punkcie [10.2.2]

Ssupras

Doczytaj sobie punkt [21.1.5] i mysle ze bedzie wszystko jasne :twisted:

KG Grau

Nie ma zadnego punktu mowiacego o tym ze saper musi byc w jakims konkretnym momencie 5 pol od forsujacej rzeke jednostki. Skoro nie ma to jedyny wymog w tej kwestii jest taki ze w momencie forsowania rzeki saper musi byc w zasiegu, nie jest istotne czy przed jego ruchem czy po. Po prostu ma byc w zasiegu. Nie zapomnij o punkcie [22.1.8].

Pozdrawiam 8)
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2006   

Jeśli idzie o przepisy to pozwolę się wtrącić :)

Ad. Ucieczka.
W przepisach jest jasno napisane [7.4.1], że po ucieczce musimy się znajdować o taką ilość pól ile wynosiła ucieczka od pola z którego uciekaliśmy, a nie od jednostki atakującej.

Akurat przykład przytoczony przez Areckiego - B2 zachodzi identycznie, ale kwestią dyskusyjną może być już ucieczka B3 lub B4.

Na przykładzie Areckiego tego nie pokażę, więc piszę swój.
231 atakuje 1 pzf z pola 5214.
Rezultat B3.
1 pzf ucieka 5112 -> 5212 -> 5311.
Między polem z którego uciekał, a polem docelowym jest zachowana nakazana odległość trzech pól, ale już między docelowym polem ucieczki, a jednostką atakującą tylko trzy (a powinno być cztery gdyby 1pzf uciekał w linni prostej)
I taka ucieczka jest jak najbardziej dozwolona :) Może trochę wredna, ale możliwa :)




Jeśli idzie o miejsce obecności saperów na potrzeby przeprawy, to co prawda przepisy nie mówią jasno w którym momencie sprawdzamy te 5 pól (przed, czy po ruchu saperów) ale pojawia się w pewnym momencie problem wszechmocnych, wszechobecnych saperów.
Otóż weźmy taki skrajny przykład, najpierw korpuśny batalion saperów pomaga przeprawić się całej dywizji zmotoryzowanej odległej od nich o 5 pól na wschód, następnie ten sam batalion przemieszcza się o maksymalną możliwą odległość na zachód i po ruchu pomaga się przeprawić kolejnej dywizji zmotoryzowanej która jakimś cudem znalazła się w jej zasięgu (po zachodniej stronie)
Widać o czym mówię, prawda?
Jako że saperzy potrzebują czasu na zorganizowanie przeprawy, ja skłaniałbym się, aby na potrzeby forsowania przeszkód wodnych z marszu brać pod uwagę ich pole na początku fazy ruchu.


W kwestii czy dywizyjna jednostka saperów jest jednocześnie korpuśną - sądzę, że nie. Dywizyjna to dywizyjna, korpuśna to korpuśna. Ordnung muss sein ;)
Ale niech się Arek jasno wypowie, czy według niego saperzy z 61 umożliwiają przeprawę radzieckim jednostkom pancernym stojącym przy rzece.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2006   

Preclo

Opisana przez Ciebie taka ucieczka jest dozwolona :roll: :?:
Grajac ze mna napewno bys takiej ucieczki nie mogl wykonac. Masz byc ode mnie 4 pola (przy B3 - 3 pola przestrzeni) i guzik mnie obchodzi jak uciekasz, ale masz byc te 4 pola ode mnie. Twoje wredne wycofanie jak dla mnie jest niedozwolone , bo po prostu uchylasz sie tym samym od rezultatu walki.

Sprawa saperow :
Tu sie z Toba zgodze. Opisany przez Ciebie przyklad jasno pokazuje kuriozalną sytuacje po mojej interpretacji. Jednak bym polemizowal na temat ten w trakcie gry. Przepisy nic nie mowia ze moje zastosowanie jest nie dopuszczalne, Twoje natomiast jest jak najbardziej realistyczne.

Sprawa saperow korpusnych:
Punkt [21.1.5] rozwiazuje caly problem saperow korpuśnych.
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2006   

Arku, nigdzie nie jest napisane, że mam być o x+1 pól od Ciebie, czy ma być x pól odstępu, za to jasno jest napisane, że mam być x pól od pola na którym walczyłem. I jestem :)

I dla mnie jest jak najbardziej dopuszczalna taka ucieczka jak opisałem, także prawdopodobnie byśmy się długo kłócili gdybyśmy grali :)

Weź pod uwagę, że uciekając w rzeczywistości nie musisz trzymać linii prostej. Wzniesienia teranu, laski, zabudowania, ucieka się jak teren pozwala, więc teoretycznie można robić takie rogale ;)

A przepis rzecz święta. ;)
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9