Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Tannenberg 1914 - jestem nowy.
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: Wto 13 Lip, 2004   

Zulu w ogóle popularyzuje I Wojnę, która, jak tytuł kiedyś dawno temu wyświeltanego w TVP serialu, była "Najdłuzszą wojną nowoczesnej Europy".
 
 
Lukasz7979
Plutonowy


Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 128
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Śro 13 Paź, 2004   

OK, więc mam pytanie........
W jaki sposób w tannenbergu Rosjanie otrzymuja zaopatrzenie będac już na terytorium niemiec (z tymi taborami to raczej ciężko)
 
 
 
Gość

Wysłany: Śro 13 Paź, 2004   

Jeden tabór po drodze przedłuża zaopatrzenie o 9 pól, łacznie z tym, na którym stoi.
Wystarczy go postawić tak, żeby jedno (ostatnie) z tych 9 pól to było pole z własną nieprzerwaną linią kolejową. Inne tabory można ustawić w łańcuszek, czyli żeby ostatnie pole drugiego taboru znajdowało się na którymkolwiek polu z linii zaopatrzenia poprzedniego taboru, itd.

Można to, bez rysunku zobrazowac w sposób następujący:

podkreślenie to heks, po którym tabór prowadzi zaopatrzenie
A - heks z włąsną linią kolejową
B - punkt styczny - heks na którym stykają linie zaopatrzenia dwóch taborów.
T - tabor
Każdy znak graficzny to jeden heks

A_ _ _ T _ _ _ B _ _ _ T _ _ _ _

W ten sposób Rosjanie ciągną spokojnie zaopatrzenie od linii kolejowej z Kowna aż po Królewiec, a jak sie uda przetransportować tabory z 2 Armii, jeszcze dalej.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Śro 13 Paź, 2004   

Można tez zadać pytanie jak Niemcy otrzymują zaopatrzenie na terytorium rosyjskim (bez tych taborów to raczej ciężko :D ) ?
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Lukasz7979
Plutonowy


Dołączył: 05 Paź 2004
Posty: 128
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Czw 14 Paź, 2004   

Czy dla Rosjan "własna" linia kolejowa to tylko rosyjska, czy też np. odcinek torów niemieckich wraz z dwoma miastami na ich końcach w pełni kontrolowany przez Rosjan?? Przepisy są dla mnie zrozumiałe jakkolwiek nie wiem jak inaczej podciągnąć zaopatrzenie w głąb Niemiec, np do Elbląga??

Rozumiem różnicę w szerokości torów z drugiej jednak strony jakis tabor kolejowy był chyba zdobywany w miastach.....

Osobiście grałem w nastepujący sposób - w momencie zdobycia niemieckiego węzła kolejowego, np. Ełku, zaopatrzenie linia kolejową dochodziło do Ełku (wykorzystując tabor zdobyty w Ełku)
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 15 Paź, 2004   

Lukasz7979 napisał/a:
Czy dla Rosjan "własna" linia kolejowa to tylko rosyjska, czy też np. odcinek torów niemieckich wraz z dwoma miastami na ich końcach w pełni kontrolowany przez Rosjan?? Przepisy są dla mnie zrozumiałe jakkolwiek nie wiem jak inaczej podciągnąć zaopatrzenie w głąb Niemiec, np do Elbląga??

Rozumiem różnicę w szerokości torów z drugiej jednak strony jakis tabor kolejowy był chyba zdobywany w miastach.....

Osobiście grałem w nastepujący sposób - w momencie zdobycia niemieckiego węzła kolejowego, np. Ełku, zaopatrzenie linia kolejową dochodziło do Ełku (wykorzystując tabor zdobyty w Ełku)


Takie zmiany Lukaszu proponowaliśmy na topiku Hołm Rules Galicya.

Jednakowoż przepisy są oczywiste:
- gdyby traktować je tak jak Ty, tabory stają się niemal całkowicie zbędne - wystarczy zdobywać o drodze węzły - Rosjanie mają na tyle sił, żeby sie z tym całkiem spokojnie uporać.

Co do taboru:
zdobycie go to jedno, a umiejętność uruchomienia linii to drugie.
Dlatego proponowałem jednostki kolejowe z tym, że taka jednostka musiałaby się posuwać wzdłuż koleido najbliższego miasta albo węzła, przestać tam kilka etapów (czas na uruchomienie tego wszystkiego) i dopiero wtedy można byłoby mówić o jakimś ograniczonym zaopatrzeniu - bo pzecież to wszystko wymagałoby przeładunku na granicy.
 
 
qrak
Szeregowy


Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 21
Skąd: Szczecin/Pultusk
Wysłany: Sob 06 Lis, 2004   

Ja mam takie pytanie. Jak Wy interpretujecie przepis o nie istnieniu strefy kontroli wroga na polu gdzie stoi wlasna jednostka.

Z kolegA DOSZEDLEM DO WNIOSKU, ZE TAKIE COS WYSTEPUJE DOPIERO <szit - capslock ;) > kiesy ta jednostka w tym etapie nie poruszla sie.

Jakie macie propozycje i jak oceniacie ten sposob interpretacji?

Pozdrawiam
_________________
... a lato tego roku bylo piekne...
 
 
Gość

Wysłany: Sob 06 Lis, 2004   

Ja korzystam z tego trochę podobnie:
jednostka niweluje strefe kontroli wtedy, gdy znajduje się w niej na początku etapu.
 
 
Wojpajek
Major



Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1978
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 07 Lis, 2004   

Może by zrobić coś takiego że przed ruchem jak i po ruchu sojusznicze jednostki automatycznie niwelują na sowim hyeksie SK wroga. A po walce należy wykonac np. rzut k6. Wynik 1-3 oznacza że taki oddział nie nieweluje strafy kontroli na swoim heksie. Oznaczało by to że w jednostce panuje zbyt duże zamieszanie i nie ma spójności linii przez co patrole wroga są w stanie spenetrować niemal cały jego heks.
_________________
Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`]
 
 
Dezerter
St. szeregowy


Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

Mam z kolega problem. Mamy taką sytuację: od frontu stosu jednostek niemieckich stoją dwa stosy jednostek rosyjskich.
Paragraf 9.12 mówi jasno, że obydwa stosy rosyjskie muszą brać udział w starciu. Tyle, że inicjatywę ma niemiecka armia więc ona wybiera kogo atakuje. Jak podaje paragraf 9.15 „W danym etapie oddział może uczestniczyć tylko w jednym starciu.”
To jak. Nie jest to okrążenie, ale obydwa stosy jednostek rosyjskich muszą walczyć, ale stos niemiecki może uczestniczyć w tylko jednym starciu.
Nie możemy z kolegą znaleźć na to odpowiedzi. Co robić?
_________________
Bóg, Honor, Taktyka i Strategia
 
 
 
Kiedryn
St. sierżant



Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 342
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

Wydaje mi się że powinieneś rozdzielić siły niemieckie i część sił będzie atakowała jeden stos rosyjski a druga część drugi (z tego samego hexu).
_________________
Jeżeli wyparłeś wroga z jego pozycji to nie zabieraj się za drugie śniadanie bo on może wrócić i zabrać ci kanapki.
 
 
 
Dezerter
St. szeregowy


Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

Patrz paragraf 9.18 : Oddziały stojące w jednym heksie ugrupowane w stos musza rozstrzygnąć walkę w tylko w jednym starciu. Wydzielanie oddziałów ze stosu do kilku starć jest zabronione.

To co mamy robić?:)
_________________
Bóg, Honor, Taktyka i Strategia
 
 
 
Kiedryn
St. sierżant



Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 342
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

To ja bym potraktował jednostki rosyjskie jak by stały na jednym polu (niemcy atakują oba stosy jednocześnie).
_________________
Jeżeli wyparłeś wroga z jego pozycji to nie zabieraj się za drugie śniadanie bo on może wrócić i zabrać ci kanapki.
 
 
 
Dezerter
St. szeregowy


Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

Też doszliśmy do takiego wniosku, ale jak ktoś wie jak to powinno być rozstrzygane (znaczy się jak jest w zasadach rozwiązanie takiej zasady) to niech pisze.
Dzięki za pomoc.
_________________
Bóg, Honor, Taktyka i Strategia
 
 
 
Dezerter
St. szeregowy


Dołączył: 27 Sty 2005
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

No to pytań ciąg dalszy. Ciągle bitwa, która była za pierwszym razem. Teraz jednak sytuacja jest taka są dwa stosu niemieckie i dwa rosyjskie naprzeciw siebie, za dwoma rosyjskimi stoi dowódca z odziałem artylerii.
No i teraz. Czy dowódca bierze udział w starciu? Czy jego jedna gwiazdka w związku z tym modyfikuje wynik walki?
_________________
Bóg, Honor, Taktyka i Strategia
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 04 Lut, 2005   

Dezerter napisał/a:
No to pytań ciąg dalszy. Ciągle bitwa, która była za pierwszym razem. Teraz jednak sytuacja jest taka są dwa stosu niemieckie i dwa rosyjskie naprzeciw siebie, za dwoma rosyjskimi stoi dowódca z odziałem artylerii.
No i teraz. Czy dowódca bierze udział w starciu? Czy jego jedna gwiazdka w związku z tym modyfikuje wynik walki?

Dowódca korpusu wspiera wszystkie walki, które toczą podległe mu oddziały i dwa oddziały nie podległe żadnemu dowództwu korpusu.
Warunek jest tylko jeden:
oddziały te są w zasięgu dowództwa korpusu i istnieje pomiędzy nimi linia dowodzenia.

Linia dowodzenia nie przebiega przez:
wraże oddziały,
wraże strefy kontroli (chyba, że na takim polu stoi własna jednostka),
bagna
jeziora
Wisła.
 
 
McPeters
St. szeregowy


Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Wrz, 2006   

Mam prośbę : otóż zakupiłem na Allegro Tannenberg 1914 i poprzedni właściciel inteligentnie pociął wszystkie żetony lecz ich nie posklejał :shock: . Generalnie to zrobiłem lecz mam problem z kilkoma jednostkami - tj. mam tylko jedną stronę, są to:
- 1 Boyen, 2 Boyen;
- 1/6L, 2/6L. 3/6L;
- 15R/1G/RG.
Moje pytanie jest takie - czy one mają tylko jeden poziom sprawności bojowej czy dwa ? (ten ostatni to na pewno ma dwa) A jeśli mają to proszę o podanie wartości :D .
 
 
Gość

Wysłany: Pon 18 Wrz, 2006   

Zapodam wieczorem z domu.
 
 
slw
Kadet


Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 24 Paź, 2006   

Witam wszystkich!

Mam pytanie. Kupiłem ostatnio na allegro grę Tannenberg 1914. Oczywiście zabrakło w niej kilku elementów :( , m.in. karty maskowania. W związku z tym chciałem zapytać czy jest mozliwa gra z zastosowaniem opcji "maskowania" bez tej karty?
 
 
Gość

Wysłany: Wto 24 Paź, 2006   

Tak.
Zrób sobie na kartce papieru coś na kształt.
Bez tego będzie problem z przyporządkowaniem oddziałów zaklętych :wink: w żetony maskowania.

Niemcy mają 20 żetonów maskowania, Rosjanie 10.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8