Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie 2 (sezon 3)
Autor Wiadomość
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Czw 10 Sie, 2006   

Dzieki jak widzisz wziąłem się ostro do pracy żeby na manewrch lubelskich była sam czysta gra. Juz sobie ostrze na Ciebie ząbki ale jeszcze nie wiem na co cie będe chciał namówić do grania. Mam nadzieje że dasz się skusić na jakąś gre tym bardziej że liczymy po cichu z Gładkym że przetrzepiemy skóre Tobie , Areckiemu i Zygfrydowi :lol: .
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 10 Sie, 2006   

Ja osobiście jestem za każdą rywalizacją na planszy, zwłaszcza w B35!!!
Przeciwko Wam to aż to koniecznie muszę uwzględnić mój przyjazd do Lublina w grafiku - bo niestety jak na razie z nim lipa!!!
Ostrz, ostrz ale nie przesadź!!!
Znam paru takich zapaleńców którzy stracili zimną krew, a ja takie sytuacje uwielbiam wykorzystywać!!!!
Wystarczy zapytać Grohmanna, on będzie wiedział o co chodzi!!!
Będę ostro pracował nad ew. przyjazdem i chęcią z zaproszenia do gry skorzystam - gdy oczywiście przyjadę!!!!
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Pią 11 Sie, 2006   

A teraz pytania do ciebie Arku w sprawie zadania:
1. czy połówkowe pola na południu mapy biorą udział w grze?

2. czy miasto uważa sie za nie kontrolowane prze moje wojska jeżeli znajduje się on w strefie kontroli wroga ale na tym polu stacjonuje moja jednostka?

3. w zadaniu 1 zauwazyłem że po wypchnieciu jednostki przy mostach pojechałes batalionem panzernym i piechoty wykorzystujac utrate przez przeciwnika strefy kontroli. Po minieciu tej jednostki oddziały rozjechały sie w rózne strony. Czy można tak robic bo wydaje mi sie że jest to na zasadzie jednoczesnego ruchu dwóch jednostek, a to jest chyba zabronione? Jeżeli się myle to jaki jest limit jednostek które mogą tak wyminąć jednostke bez strefy kontroli --- 24 pkt siły, jeden stos utworzony przed jednostką z utracona strefą który po minięciu tej jednostki może się rozjechac w dowolnych kierunkach?
 
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Sob 12 Sie, 2006   

Jaka jednostka jest 714 SAR i czy w związku z tym posiada strefe kontroli :?:
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 12 Sie, 2006   

To do tego nie trzeba Arka, jest to samobieżna artyleria-zmechanizowana(pod względem ruchu).
Posiadająca SK i spełniająca warunki ogólnie przyjętej artki samobieżnej!!!!
Przynajmniej ja tak to interpretuję i jak pamiętam była o tego typu "urządzeniach" już spora dyskusja!!!
Jeśli się mylę to PLS o szybką korektę!!!
Narq :!:
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Sob 12 Sie, 2006   

Tez tak uważam bo działo jest na stałe zamontowane na HT i nie trzeba go rozstawiać do strzału
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 12 Sie, 2006   

Jak na razie jest to dla mnie jedyna słuszna interpretacja!!!
Pozdro!!!
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Sie, 2006   

W ramach informacji dla Was wszystkich chce zwrocic uwage na nastepujace rzeczy:

1. Atak Szturmowców na woska nieprzyjaciela.
Nigdzie nie jest napisane ze wspolny atak LS-ów na jedno pole w taktycznym ataku musi opierac sie na zsumowaniu sily LS-ów.
Można taki atak rozdzielić na osobne ( pojedyńcze ) ataki dwoch LS-ów na jedna, tą samą jednostke.

2. Obiekt by byl uznany za zdobyty trzeba siegac go swoja SK lub na nim stac. Samo przejechanie przez obiekt i staniecie poza nim nie daje zadnych PZ-ów. Tak bylo i bedzie zawsze w zadaniach.

3. Mapa jest jak zauwazyliscie z Wrzesnia 39. Jednak te strumyki sa przyjete jako male rzeki i ich grubsze odnogi (rozlewisko przypominajace jezioro) w rzeczywistosci nim nie jest. Na planszy nie ma jezior.
Wszystkie cieki wodne to male rzeki :!:
Jezioro jest wtedy, kiedy powierzchnia wody na heksie ma wiecej niz 50% objetosci heksu.

Pisze o tym gdyz niektorzy moga miec problem z interpretacja tego, a chce uniknac pozniej dyskusji na temat ze cos nie opisane jest niedozwolone ( tak jak bylo swojego czasu z rozbiciem jednostek w ataku z marszu atakujacych z jednego pola na wroga stajacego na dwoch roznych polach ).

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Śro 16 Sie, 2006   

Powtórze pytania bo chyba ci Arku umknęły :D

1. czy połówkowe pola na południu mapy biorą udział w grze?

2. w zadaniu 1 zauwazyłem że po wypchnieciu jednostki przy mostach pojechałes batalionem panzernym i piechoty wykorzystujac utrate przez przeciwnika strefy kontroli. Po minieciu tej jednostki oddziały rozjechały sie w rózne strony. Czy można tak robic bo wydaje mi sie że jest to na zasadzie jednoczesnego ruchu dwóch jednostek, a to jest chyba zabronione? Jeżeli się myle to jaki jest limit jednostek które mogą tak wyminąć jednostke bez strefy kontroli --- 24 pkt siły, jeden stos utworzony przed jednostką z utracona strefą który po minięciu tej jednostki może się rozjechac w dowolnych kierunkach?

3.czy miasto uważa sie za niekontrolowane prze moje wojska jeżeli znajduje się ono w strefie kontroli wroga ale na tym polu stacjonuje moja jednostka?
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 16 Sie, 2006   

Kisiel 1815

Faktycznie umknely mi :?

Ad.1
Żadne połowkowe pole na przedstawionej mapie nie bierze udzialu w grze.
Nie wolno sie przemieszczac, wycofywac przez takie pole.
Ad.2
Ruchy sa jednoczesne i mozna tylko w tym przypadku zebrac wlasnie w taki sposob jeden stos ( do 28 PS ) i przejechac w utraconej na chwile SK.
Rozjechanie sie to juz jest sprawa do przedyskutowania. Ja dopuszczam taki ruch, ale co miasto to inne rozumienie zasad i interpretacja.
Ad.3
Jezeli stoisz w miescie to miasto jest Twoje, bez roznicy czy SK wroga nachodzi na miasto. Jezeli jednak stoisz obok miasto i przeciwnik tez to miasto jest niczyje, a co za tym idzie nie jest kontrolowane przez Ciebie i nie dostajesz za nie PZ-tów.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Śro 16 Sie, 2006   

Dzieki za informacje a co do tego rozjeżdżania się to jak daleko to dopuszczasz??? czy oddziały które się rozjada moga kolejno przeprowadzać walki z marszu --- a może dopuszczasz tylko możliwość że może dojść do maks 1 walki z marszu z udziałem jednostek z takiego stosu, a reszta może najwyżej pojechać w inne miejsca bez możliwości walki???
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Sob 19 Sie, 2006   

Czy po tym zadaniu też będzie publikacja rozwiązania zwycięzcy?

Jeśli tak, to ja pier... taką robotę, bo znowu będą protesty, interpelacje i anulowanie zadania, a mi nie chce się rozwiązywać tylko po to, żeby później dowiadywać się, że mogłem nie rozwiązywać, bo i tak była anulacja...

Po prostu zabiorę swoje zabawki z piaskownicy, będę stał na brzegu piaskownicy i rzucał kamieniami w tych, co się jeszcze bawią :twisted:
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 19 Sie, 2006   

SSupras

Rozumiem emocje jakie Toba szargaja Krzychu.
Nie mam tak naprawde nic na swoje usprawiedliwienie, blad jest bledem i nic tego nie cofnie. Podjalem taka decyzje bo uznalem ja za najbardziej wlasciwa do zaistnialej sytuacji.
Bylo to jedyne zajscie w historii zadan do tej pory i nigdy wiecej sie nie powtorzy, nawet jak w przyszlosci popelnie inny blad.
Nie bedzie juz anulowanych zadan :!:
Poprostu wystapil precedens , ktory predzej czy pozniej mysle by wystapil z mojej czy innej przyczyny. Lepiej teraz niz pozniej.
Jeszcze raz bardzo przepraszam wszystkich , ktorzy wlozyli wiecej lub mnie pracy w zadanie 1 i zostali skrzywdzenie moja decyzja.,
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Pon 21 Sie, 2006   

Dziękuję i przepraszam za moje wcześniejsze wnerwienie.

A na przyszłość, życzę Ci Arku, mocniejszych nerwów. Ugiąłeś się pod presją tego, że wszyscy, łącznie z Tobą samym, wymagają od Ciebie bezbłędności... A nikt nie jest bezbłędny i trzeba się z tym pogodzić.

Tak naprawdę chyba jest to dlatego, że wszyscy traktujemy zadania jako walkę przeciwko "przeciwnikowi idealnemu", który nigdy się nie myli. Gdyby zadania potraktować po prostu jako walkę przeciwko Arkowi, który jest normalnym człowiekiem i też popełnia błędy, myślę, że nikt nie miałby pretensji...

Na Armagedonach nikt nie kwestionował tego, że ktoś zajął jakieś tam miejsce, bo trafił na łatwiejszych przeciwników (poza naprawdę skrajnymi przypadkami doboru słabeuszy). I gdyby tutaj też wszyscy potraktowali to jako zmierzenie się z Tobą, a nie z możliwie najlepszym oporem przeciwnika, nie byłoby problemu. Wiadomo, że każdy gra raz lepiej, raz gorzej, przeciwko jednym jakaś strategia jest skuteczna, przeciwko innym nie, zdarzają się pomyłki w interpretacji zasad przy konkretnej rozgrywce itp.
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Sob 26 Sie, 2006   

Ja pytanie techniczne.
Termin nadsyłania rozumiem do 1 września włącznie, do godziny 23:59? :)
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Sob 26 Sie, 2006   

moje zadanie wyslane czekam na potwierdzenie odbioru
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 26 Sie, 2006   

Preclo

NIE, termin do 1 wrzesnia nalezy rozumiec ze ma sie czas do 31 sierpnia (23:59).

Lista osob od ktorych zadanie otrzymalem do tej pory :

1. Espada,
2. misiek000.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Sob 26 Sie, 2006   

Ano dobrze wiedzieć, bo byłem święcie przekonany, że 1 września włącznie.

No ale powinno mi się udać rozwiązać w czwartek, więc jeszcze zdążę :)
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Pon 28 Sie, 2006   

No ja też przeczytawszy termin 1 września, byłem pewien, że do końca 1 września...
Co najwyżej się spóźnię jeszcze bardziej niż chciałem...
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Wto 29 Sie, 2006   

Bardzo szybkie pytanie:

- czy drogi na planszy ktore sa narysowane na brazowo to drogi gruntowe czy drogi zwykle (tj. dla zmotoryzowanych i pancernych 1/2 PR)???
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8