Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Zadanie 2 (sezon 3)
Autor Wiadomość
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 02 Sie, 2006   Zadanie 2 (sezon 3)

Witam 8)

Czas na 2 zadanie w tym sezonie.
Oczywiście wszelkie niejasności w sprawie zadanie prosze kierowac pod tym tematem, a doczekaja sie spewnosciaa odpowiedzi.

Rozwiania prosze kierowac na maila : stronab35@wp.pl

Podrawiam 8)
 
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Śro 02 Sie, 2006   

Szybkie pyatnia:

1) które z pól to miasta a które miasteczka? Domyslam się że Gniezno to miasto, ale co do reszty to mam wątpliwości.

2) z treści zadania niedwuznacznie wynikało, ze paliwo z bazy jest potrzebne dla naszych czołgów. Czy to oznacza, że czołgi nei mogą się ruszać dopóki nie zdobędziemy bazy zaopatrzenia???
 
 
 
kamil_1125
St. szeregowy


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 60
Skąd: ELBLĄG
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006   

Mam pytanie dotyczące rozjeżdżania sztabów. Czy jeśli rozjadę sztab to mogę się dalej daną jednostką poruszyć i czy przeciwnik może wykonać ruch :?:
_________________
logistyka jest wszystkim ;P
 
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006   

kamil_1125 napisał/a:
Mam pytanie dotyczące rozjeżdżania sztabów. Czy jeśli rozjadę sztab to mogę się dalej daną jednostką poruszyć i czy przeciwnik może wykonać ruch :?:


Jezeli wystarczy Ci punktow ruchu to mozesz sie dalej poruszac.

Wplyw zniszczenia sztabu na jednostki danej dywizji jest dobrze opisany w przepisach.

Arku,
w naszym zadaniu jak rozumiem wszystkie jednostki rosyjskie sa podporzadkowane temu dowodztwu?
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006   

m_kowal

Ad.1
Co jest miastem, a co jest miastecykiem jasno wynika z tabeli punktow zwyciestwa.
Ad.2
Napisalem w opisie ze macie zdobyc baze, nic nie pisalem o jakichs ograniczeniach w poruszaniu sie. O wszelkich ograniczeniach pisze jasno, a w tym zadaniu nie ma zadnych ograniczen zatem mozna poruszac sie pelna iloscia PR.
Ad.3
W tym zadaniu sztab Rodionov odpowiada tylko za jednostki "swoje". Reszta wojsk dziala samodzielnie.

kamil_1125
Jesli masz PR to po rozjechaniu mozesz dalej sie poruszac.
Po zniszczeniu sztabu, wszystkie mu podlegle jednostki moga poruszyc sie 1 pole lub 2 PR.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 03 Sie, 2006   

Fajne zadanie :)
 
 
 
SSupras
Sierżant



Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 221
Skąd: Gliwice/Baniocha Ostrzeżenia: 5/4
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

Rzeczywiście zadanko super, choć z początku się przeraziłem, że nie przełamię tej radzieckiej obrony...

Rozumiem, że radzieckie myśliwce stoją tu, gdzie stoją na planszy, a niemieckie lotnictwo można wykorzystać dowolnie?

I czy za zajęcie bazy zaopatrzenia uważa się stanięcie obok niej (objęcie swoją strefą kontroli), czy trzeba stanąć dokładnie na polu, na którym się ona znajduje?

Poza tym, wciąż nie dostałem żadnego sygnału, czy moje zadanie pierwsze doszło...
_________________
Obrońcy Krzyża to żadna nowość - już kiedyś byli tacy jedni z krzyżami na czołgach...
 
 
 
kamil_1125
St. szeregowy


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 60
Skąd: ELBLĄG
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

a coś się stało jeśli rozwiązanie się przesłalo na adres zadaniab35@hotmail.com :?:
_________________
logistyka jest wszystkim ;P
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

SSupras
Oczywiscie Twoje zadanie nr.1 otrzymalem.

Dobrze rozumujesz Krzychu. Radzieckie L.M stoja tam gdzie stoja ( i maja zasieg ochronny 4 pola ), a Wasze lotnictwo mozecie uzyc dowolnie.

Pierwotnie mialo byc ze trzeba stanac na bazie zaopatrzenia by dostac PZ, ale po Twoim poscie mysle ze dopuszcze rowniez ewentualnosc gdy ktos stanie w SK bazy zopatrzenia.

kamil_1125
Oczywiscie na ten adres rowniez mozna wysylac rozwiaazania, ale ostatnio cos mi ten mail szwankuje i nie dam sobie reki uciac ze Twoje rozwiazanie dojdzie wlasnie na ten adres.
Cos hotmail sie popsul ostatnio :?

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kamil_1125
St. szeregowy


Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 60
Skąd: ELBLĄG
Wysłany: Pią 04 Sie, 2006   

to dla pewności prześle jeszcze raz na ten drugi adres :roll:
_________________
logistyka jest wszystkim ;P
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Nie 06 Sie, 2006   

kilka pytan Arku
1. czy zajmowanie miast prze obie strony sprowadza sie rowniez do zajecia jeje w podobny sposób jak pkt zaopatrzenia , czy trzeba wjechac do miata by je zajać? jezeli tylko wystarczy strefa kontroli to co jezeli prtzeciwnik ma dany pktrowniez w swojej strefie kontroli? czy liczy sie wowczas ta która byla pierwsza?
2.jak rozpatrujesz odwrót- przyjmujac zasade minimalizacji strat w najsenesowniejszym kierunku ? a dokladniej czy jezeli masz do wyboru idwrót zmotoryzowanym przez rzeke(ze strata pkt) w strone lini przeciwnika lub odwrót bez strat po czystym tereni w trone swojich sił to jaki wariant dopuszczasz??
3. czy przy odwrocie przez rzeke w wyniku walki odzdzial motocyklistów ponosi straty jAK INNE ZMOT I PANCERNE???
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 06 Sie, 2006   

kisiel 1815

Ad.1
Zajmowanie miast jednakowe dla obu stron czyli wystarczy ze jednostka sojusznicza siega swoja SK dany obiekt strategiczny. Jezeli sie zdarzy ze obie strony maja w swojej SK dany punkt strategiczny to zadna ze stron nie ma tego obiektu, a co za tym idzie nie sa Wam dodawane PZ za taki obiekt. Nie obowiazuje zaden system typu kto stal szybciej itp.
Obiekt jest zaliczany Wam jezeli jest wylacznie pod Wasza kontrola :!:
Ad.2
Wycofywanie sie Waszych wojsk przyjmuje w najdogodniejszym kierunku dla obroncy. Wole jednak kiedy osoba rozwiazujaca zadanie zapisze kierunki wycofywania sie wlasnych jednostek, bo to zapobiega ewentualnym niedopowiedzeniom , dlaczego wycofalem sie tam a nie gdzie indziej.
Ad.3
Motorki traca PS za ucieczke przez rzeke, ale z mojej strony bym dolaczyl zarazem punkt [7.6.1 b] czyli brak straat dla motorkow w przypadku gdy uciekaja z terenu jakie sa opisane w tym paragrafie.
Podkreslam ze to jest moja osobista interpretacja.

Pozdrawiam 8)
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Pon 07 Sie, 2006   

zapytam więc wprost-czy radziecka jedn. motocyklowa cofnie sie przez rzeke ze strata pkt czy wycofa sie na wschód minimalizując straty?
chodzi o sytuacje atatku na motocyklistów radzieckich w tym zadaniu, poprostu maja 2 drogi odwrotu jedna na zachod przez rzeke ze strata pkt siły a druga na wschod bez strat.
 
 
 
Silvershoot
Porucznik


Dołączył: 04 Lis 2004
Posty: 726
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 07 Sie, 2006   

Rozwiąż zadanie w dwóch opcjach, może to trwa dłużej ale jest pewność, że wszystko jest tak jak ty chcesz.
Przecież droga ucieczki będzie zależeć od ogólnej sytuacji na mapie więc trudno już teraz stwierdzić która będzie korzystniejsza.
_________________
"Gwardia umiera, ale się nie poddaje."
P. Cambronne
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Pon 07 Sie, 2006   

odpowiedz jest prosta chodzi o zasade jak przyjmuje arek, czy dopuszcza cofanie sie oddziałow ze stratami jezeli maja one możliwosc wycofania sie bez nich???( np. czy wycofa sie zmotoryzowanym przez rzeke tracac pkt siły jezeli moze wycofac sie bez tych strat?) chce wiedziec czy dopuszczasz taka Arku możliwosc.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 07 Sie, 2006   

Kisiel 1815
W przypadku kiedy ja mam mozliwosc odwrotu jednostkami ktorymi dowodze i staje przed takim wyborem to stusuje taktyke wycofania w zaleznosci od sytuacji na planszy. Jezeli moje wycofanie sprawi ze zdobedziesz mniej PZ to tak sie wycofam chocbym mial stracic ta jednostke.
Kazda ewentualnosc przy moim wycofaniu "moich" jednostek jest mozliwa.
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Wto 08 Sie, 2006   

dokładnie o to mi chodziło :lol:
dzięki i pozdrawiam
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 09 Sie, 2006   

Jak go zaatakujesz w taki sposób że będzie musiał się wycofać przez rzekę to tak zrobi, jak zaatakujesz tak że nie będzie musiał to na chłopski rozum załóż że tego nie zrobi!!!
Jak pisał Silvershoot, jeśli wycofanie ze stratami przyniesie później Rosjanom korzyść to sprawa jest prosta, ucieknie przez rzekę ale jeśli nie przyniesie jakiś PZów to zwieje tak żeby nie stracić PSów!!!
A po za tym ja zawsze myślałem że sowieckie jednostki motocyklowe traktowane są jak rozpoznawcze, zwłaszcza w korpusach pancernych ale mogię się mylić. Jeśli jest inaczej to proszę o sprostowanie!!!
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
kisiel1815
Sierżant


Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 215
Wysłany: Czw 10 Sie, 2006   

Ale przy odwrocie w wyniku walki nie ma znaczenia czy jednostka jest rozp czy nie poprostu traci pkt jak cofa sie przez rzeke, zgadza sie czy sie myle i rozpoznawcze moga cofac sie przez rzeke bez strat?
 
 
 
Espada
Chorąży



Dołączył: 13 Sie 2004
Posty: 439
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 10 Sie, 2006   

I tu trzeba dobrze czytać i interpretować przepisy!!!
Ponieważ jest kilka pkt. w instrukcji, które dadzą Ci odpowiedź.
Podam je i radzę dobrze poczytać ponieważ wyjaśniają wszystko!!!
Oto one:
- 11.3.1, - 11.3.2(powiązany z pkt 7.6.1.a), - 11.5.1. oraz najważniejszy 11.5.2, no i oczywiście niezbędna tabela "Wpływ terenu na walkę i ruch"!!!
Pozdrawiam i czekam na ew. odpowiedzi co do moich spostrzeżeń!!!!
A propos ogólnie przyjętych motorków, to trzymając się już przepisów należy pamiętać o jednym bardzo ważnym pkt związanym z jednostkami motocyklowymi, jest to 11.3.1, który odpowiada na wszelkie pytania związane z ew. stratami "motorków" przy ucieczce przez małe rzeki/kanały!!!!
_________________
In mare via Tua!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 9