Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Hołm Rules Galicya 1914
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: Czw 20 Sty, 2005   

qamil napisał/a:
To ja mam jeszcze dwa pytanka do hołm rules:
1. Czy Austriacy mają taka samą zdolność odzyskiwania poziomu sprawności bojowej jak Niemcy, czy jak Rosjanie (to też jakoś można by powiązać z poziomem "zaopatrzenia")
2. Umocnienia lwowskie, jarosław, halicz - czy mają takie same modyfikatory jak okopy?
No i jeszcze trzecie: opracowałeś może jakiś scenariusz do Galicji, czyli ramy czasowe, punkty zwycięstwa? Wybacz moje pytanie, ale nie śledzę na bieżąco prac nad Galicją. Gdybyś coś takiego miał, proszę o maila.


Z przyjemnością odpowiem na oba pytania:

Ad 1. Dotychczas traktowałem ich identycznie jak Niemców - choćby wlaśnie z uwagi na fakt, że nie mają problemów z zaopatrzeniem i uzupełnieniami.

Ad 2.
Zarówno umocnienia Lwowa jak i przyczółki w Sieniawie, Jarosławiu, Mikołajhowie, Haliczu i Niżniowie traktowane są wyłącznie jak umocnienia polowe. W rzeczywistości były to fortyfikacje t. polowego, wzmacniane elementami pancernymi w postaci osłon.

Poza 8 fortami Lwowa reszta to nie były forty w rozumieniu dzieł stałych jak w Przemyślu, czy Krakowie.

Ad 3.
Stwierdziłem, że jak zagram odpowiednio dużo razy, to pomyślę nad ewentualnymi warunkami zwycięstwa.
Na razie nie mam ich sprecyzowanych, a kwestia inicjatywy i wpływu terenu wynika z tego, o czym już pisałem.
Całość zaś to ma być świetna zabawa, nie gra o pierwsze miejsce.
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 22 Sty, 2005   

Można zastanowic się równiez nad wprowadzeniem maskowania do gry.
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 22 Sty, 2005   

Grohmann napisał/a:
Można zastanowic się równiez nad wprowadzeniem maskowania do gry.


Graliśmy tak, że obie strony miały po 10 żetonów, ale jeden żeton mógł zastąpić cały stos.
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 31 Sty, 2005   

W dniach 29-30 stycznia odbyła się w Płocku sesja w Galicję by Zulu v. AufFenberg. Przemyslenia po grze dotyczą przede wszystkim dowodzenia i pościgu.

1. Dowodzenie

a). W pierwszym etapie wszyscy dowódcy korpusuów są N i nie mają modyfikatora do walki. Zmiana statusu nastepuję na A w przypadku jeśli dowódzca uzyska w ramach samodzielnego dowodzenia 3 razy z rzędu rozkaz M, jeśli 2x to ma status N a jeśli raz albo mniej to B,

b). Gwiazdki do walki uzyskuje się w ten sposób, że wygranie 3 starć (zmuszenie do ucieczki, lub odwrót ze stratami, a w przypadku obrony zadanie równych lub większych strat atakującemu) = 2 modyfikatory,
wygranie 2 albo 1 starcia 1 modyfikator, żadnego brak.

c). dowódcę niewygodnego mozna bedzie zmieć w ten sposób iz w fazie rozkazów informuje się którego jakim zamieniamy i od następnego etapu zmiana obowiązuje.

2. Armie


Podobne zasady możnaby wprowadzić dla dowództw armii. Wszystkię są w pierwszym etapie N. Każda aktywacja powoduje wzrost zasięgu dowodzenia o jeden ( dla Rosjan 2x5+1) 3 krotna aktywacja daje
daje na stałe +1 do zasięgu 2 lub raz bez zmian a nieaktywowanie się w żadnym z 3 pierwszych etapów -1 do zasięgu dowodzenia


II. Pościg

Proponuję by w wypadku udziału kawalerii w starciu pościg mógł być wqykonywany na więcej niż 1 pole. I tak w przypadku ucieczki kawaleria mogłaby ścigać na 2 pola a w przypadku odwrotu o punkt ruchu mniej niż oddział wykonujący odwrót
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 31 Sty, 2005   

Gralismy niestety bez.
Trzeba coś zmienić, gdyż grający Rosjanami przy spokojnej grze doprowadzi do zwycięstwa Rosji. (Grałem Rosjanami i raczej nieźle mi to szło :lol: )
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Archanioł napisał/a:
Gralismy niestety bez.
Trzeba coś zmienić, gdyż grający Rosjanami przy spokojnej grze doprowadzi do zwycięstwa Rosji. (Grałem Rosjanami i raczej nieźle mi to szło :lol: )


Faktem jest, że dobrze grałeś, ale nieźle Ci szło, bo nie mogliśmy z Tow. Ocenzurowanym zdobyć inicjatywy.

Kluczem do poprawy tej gry jest właśnie modyfikacja inicjatywą.

Natomiast same propozycje zmian w dowozeniu korpusami kiedyś już zapodawałem, Archanioł natomiast wymyślił reguły dotyczące sztabów armii. Przetrenujemy to w Lublinie.

Dowiozę mapę centralnej Polski i komplet dowódców korpusów.
Ostatnio zmieniony przez Gość Wto 01 Lut, 2005, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Jak w każdej grze opartej na tym systemie. Propozycja złożona przez Ciebie w Płocku ma sens jedynie jeśli "dołożymy mapę na północy.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Aktywacja armii może mieć wpływ na działanie dowódców korpusów znajdujących sie poza zasiegiem dowodzenia. Mieliby oni np -1 do rzutu na aktywację.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Archanioł napisał/a:
Jak w każdej grze opartej na tym systemie. Propozycja złożona przez Ciebie w Płocku ma sens jedynie jeśli "dołożymy mapę na północy.


Dołożymy mapę Centralnej Polski, choć brak inicjatywy za teren pozwala każdemu graczowi rosyjskiemu na to, co Archanioł zrobił w Płocku:
5 armia wieje do Włodzimierza i po skupieniu sił maszeruje z powrotem na Austriaków, którzy tymczasem nie bardzo moga czekać.

Natomiast dodatkowa mapa od północy zdecydowanie urozmaici rozgrywkę - Rosjanie przestaną wycofywać się za wszelką cenę - załatwienie im Twierdzy Iwangorod (Dęblin) spowoduje odcięcie południowego Królestwa od wschodnich gubernii - wtedy trzeba byłoby zakombinować Niemcami z Warszawą i jest miło.
 
 
Gość

Wysłany: Wto 01 Lut, 2005   

Archanioł napisał/a:
Aktywacja armii może mieć wpływ na działanie dowódców korpusów znajdujących sie poza zasiegiem dowodzenia. Mieliby oni np -1 do rzutu na aktywację.


Można byłoby ustawić samodzielne dowodzenie na dwóch poziomach - stworzyć możliwość unieruchomienia wszystkich jednostek w zasięgu dowództwa armii, przy czym łatwiej byłoby unieruchomić Rosjan, jak Austriaków, zaś Niemców w ogóle.
 
 
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 12 Mar, 2005   

Zulu, mam prośbę: czy mógłbyś zebrać reguly do Galicji w jeden, kompletny zbiór?
i prośba druga - czy do CB Galicja możnaby dołożyć rozpiskę, z którego pola i w jaki sposób wchodzą posiłki obu stron?
Bo mam zestaw posiłków, ale nie wiem, skąd wchodzą :(
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 12 Mar, 2005   

Darth (ocenzurowany) napisał/a:
Zulu, mam prośbę: czy mógłbyś zebrać reguly do Galicji w jeden, kompletny zbiór?
i prośba druga - czy do CB Galicja możnaby dołożyć rozpiskę, z którego pola i w jaki sposób wchodzą posiłki obu stron?
Bo mam zestaw posiłków, ale nie wiem, skąd wchodzą :(


Wyślę Ci rozpiskę, jest wszakoż z nią jeden problem:
autor mapy w CB nie zrobił mojej numeracji heksów, zaś tych użyłem uprzednio do oznaczenia heksów wejściowych.
Jak to poprawię (bo w związku z rozgrywką muszę) to Ci wyślę.
Co do zasad, to sukcesywnie, wiesz co mnie ostatnio "dręczy" :wink:
 
 
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 12 Mar, 2005   

Oki, rozumiem.

To może niech autor mapki ją poprawi? Przecież można - i wtedy by nie było problemu; a potem już taki pełen plik Galicji (bo w pliku CB wypadałoby, żeby była rozpiska posiłków + zasady "Hołm Rules") możnaby wrzucić na stronke TiS
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Sob 12 Mar, 2005   

Faktycznie przy robieniu w pośpiechu mapki aby zdążyć z nią na rozgrywkę wieloosobową zapomniałem naznaczyć numerację heksów. wybaczcie. Zulu coś wspominałeś o poprawkach. Zbierz wszystko w całość i daj znac co na niej nei gra.

Jeśli istnieje taka potrzeba to mogę tą numerację dorobić w góra 2 dni.
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 13 Mar, 2005   

Tymczasem na stronie TiSu pojawiła się obecna wersja :
Galicja_1914

Plików textowych z wejściem jednostek nie wrzuciłem na razie (zapomniałem :roll: ) , więc trzeba prosić o nie Zulu, ewentualnie od kogoś innego zdobyć.
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
qamil
Kapral


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 98
Skąd: Janów Lub.
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2005   

Jaką rolę pełni pułk kolejowy? Gdzie i kiedy pojawia się na planszy?
 
 
Gość

Wysłany: Pią 08 Kwi, 2005   

qamil napisał/a:
Jaką rolę pełni pułk kolejowy? Gdzie i kiedy pojawia się na planszy?


Miałem pomysł, żeby wojska kolejowe niejako udrażnialy linie na terenie obcego państwa.
Taki pułk miał przejść po linii kolejowej od granicy do najbliższego węzła albo miasta, postać tam etap i juz można byłoby zaopatrywać ograniczoną liczbę jkednostek z tego imejsca.
Po czym z pomysłu zrezygnowałem, choć nie oznacza, że całkiem i nieodwołalnie.
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2005   

Podoba mi się ten pomysł :)
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 08 Kwi, 2005   

Zeka napisał/a:
Podoba mi się ten pomysł :)


Na pewno przy kolejnych scenariuszach z niego skorzystam.
 
 
qamil
Kapral


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 98
Skąd: Janów Lub.
Wysłany: Wto 19 Kwi, 2005   

Kilka pytań do Autora:
1. Jednostka X buduje okopy, ale tylko jeden dzień. Czy jednostka Y może dokończyć budowę okopów?
2. 7 DK ros. pojawia się jako garnizon we Włodzimierzu Wołyńskim. Co to znaczy "garnizon"- czy związane są z tym jakieś ograniczenia? A jeśli przeciwnik zajmie W. W. przed pojawieniem się 7 DK?
3. Czy 5 HMR pojawia się na planszy i gdzie? To pytanie również dotyczy IT K ros. i KKaw ros.
4. Czy VII K ros. pojawia się od 25 sierpnia po jednej jednostce na etap (analogicznie IV K)?
Z góry dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9