Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Grochów 1831
Autor Wiadomość
Grisznak
Porucznik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 748
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 14 Lip, 2007   

Archanioł napisał/a:
WZ napisał/a:
Raszyn już się ukazał w swoim casie i uzyskal miano "najmniej grywalnej gry wszechświata".
Nieplanujemy.


Tu też się nie zgodzę z tą tezą :) Gra Raszyn, która ukazała sie w Dragonie, była po prostu niegrywalna na zasadach Waterloo .

Sama bitwa jest nawet ciekawa, grałem w "planszówkę" wydaną na Atarii kilkanaście lat temu i pamiętam, że nawet sensownie się w to grało. Problemem jest plansza, która nie daje dużych możliwości manewru.

A co do Grochowa - cieszę się, że wszystko jest na dobrej drodze, bo to akurat jedna z tych bitew w naszej historii, którą zawsze chciałem rozegrać. Co prawda bitwa może mieć jeden problem - być mało manewrowa i szybko przemienić się w przepychankę, ale spróbować warto.
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Sob 01 Wrz, 2007   

Ciekawy pomysł...
Jedna z największych bitew okresu (lata 30).
Można by wykorzystać część jednostek z Ostrołęki (np. kir. Księcia Albrechta).
Problem jest w dowodzeniu (ambicja części dowódców spowodowała opóźnione wykonywanie rozkazów po stronie Polskiej) co powinno zostać oddane w zasadach specjalnych.
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

trzeba się wziać za Grochów.To nasza najwieksza bitwa XIXw!!
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

Mozna wskaząć kilka większych gdzie Polacy walczyli :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

Archanioł napisał/a:
Mozna wskaząć kilka większych gdzie Polacy walczyli :)
o takim procencie narodowościowym??no dobrze pominmy borodino ,wagram czy waterloo.
Grochów to najwieksza bitwa europejska od czasów Waterloo.
Straty dwóch stron niecałe 20tys. same świadczą za siebie...
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Nie 30 Lis, 2008   

w jakiej publikacji moge znaleźć tabele ze stanami osobowymi pułków i dywizjii biorących w bitwie??
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Śro 03 Gru, 2008   

WZ napisał/a:
Grochów i Wawer będa w jednej grze, dziś dostaliśmy struktuty i mapy od jednego z naszych czytelników, więc wszystko jest na doskonałej drodze.

to może dostałbym te struktury to bym opracował grę...

Archanioł napisał/a:
WZ napisał/a:
Raszyn już się ukazał w swoim casie i uzyskal miano "najmniej grywalnej gry wszechświata".
Nieplanujemy.


Tu też się nie zgodzę z tą tezą :) Gra Raszyn, która ukazała sie w Dragonie, była po prostu niegrywalna na zasadach Waterloo .

na zasadach waterloo ciężko,ale rozegrałem na zasadach systemu Napoleon :D znacznie łatwiej.Struktury mam z książki bellony pt.Raszyn więc zrobiłem tabelki.Oddziały podzieliłem na jednostki (brygada Mohra np.)i rozdałem dowodca WD.Sek w tym ze zgubił mi się poniatowski :lol:
No i testy morale rzucam jedną kostką(po co mnożyć przez dwa :wink: )
i wszystko gra :D
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 03 Gru, 2008   

Korab napisał/a:


na zasadach waterloo ciężko,ale rozegrałem na zasadach systemu Napoleon :D znacznie łatwiej.Struktury mam z książki bellony pt.Raszyn więc zrobiłem tabelki.Oddziały podzieliłem na jednostki (brygada Mohra np.)i rozdałem dowodca WD.Sek w tym ze zgubił mi się poniatowski :lol:
No i testy morale rzucam jedną kostką(po co mnożyć przez dwa :wink: )
i wszystko gra :D

Jak jedną kostką? Przy jednej chyba za duże prawdopodobieństwa wychodzą....
Poza tym gra raczej mało realna do realizacji, bo NAPRAWDĘ są ciekawsze bitewki, a w dodatku WZ wspominał, że tabelka walki po ukazaniu się Borodino ma być MNIEJ kożystna dla atakującego.
Koniec offtopu.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Śro 03 Gru, 2008   

w Raszynie wydanym przez dragona hobby piechota jak w waterloo ma morale 4 :) po pomnozenie przez 2 wychodzi 8-czyli jak piechota np w Albuerze. I tak "najbardziej niegrywalna gra" jest grywalna :D
szkoda ze nie ma tyraliery w systemie NAP
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 03 Gru, 2008   

Brak Tyraliery to największa jedna z najwiekszy bolączek tgo systemu.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Archanioł napisał/a:
Brak Tyraliery to największa jedna z najwiekszy bolączek tgo systemu.

juz w Albuerze chciano wyjść na przeciw z jednostkami z żółtą gwiazdką...może to początek zmian...
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Archanioł napisał/a:
Brak Tyraliery to największa jedna z najwiekszy bolączek tgo systemu.

To jest dość duży problem. Biorąc pod uwagę np. wyszkolenie francuskiej piechoty powinno się dać możliwość tworzenia jej przez ogromną liczbę jednostek- co albo doprowadzi do kupy rozmienialnych i wydzielajnych żetonów, albo absurdów z ilością wojaków w tyralierze (całe pułki naraz). Z drugiej strony ich brak jest RZECZYWIŚCIE ODCZUWALNY.

Żółte gwiazdki- hmmm hmmm dla mnie jakeś to zbyt dziwne (przynajmniej w obecnej wersji), bo
a) może sterzelać tylko w obronie... a przecież wcale częstym motywem na polu bitwy było szarpanie czworoboków właśnie tyralierą (czworobok praktycznie nie mógł nic sensownego zrobić w tym wypadku)
b) zawyrzona skuteczność (50% szans na to by 100 ludzi ubiło 100 innych w ciągu mniej niż 15 minut...)
c) tylko wybrane kompanie
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Wystarczy wprowadzić żeton, który kładziesz na pułk.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Czw 04 Gru, 2008   

Ja rozgrywałem Raszyn w systemie NAP a żetony tyraliery wykorzystałem z systemu Waterloo.
Zmieniłem małe modyfikacje do przepisu żetonów z gwiazdką(żóltą):
1-4 brak efektu,5-6 strata 1PS.Jeżeli oddział utraci 1PS-musi wykonać T.
Jeżeli T wypadnie niepomyślnie nie może zaatakować w biezącym etapie.
Oddziały tyraliery moga strzelać w ataku i w obronie.
Reszta przepisów obowiązuje normalnie.

Bardzo często zdarzało sie ze samą walką tyralierską uniemożliwiano atak piechoty przeciwnika lub opóźniano go znacznie np.Raszyn.Dlatego uważam że słusznie powinno się po stracie PS przez ostarzał tyraliery wprowadzić Test morale.Strata 200 ludzi musi wywrzeć efekt psychologiczny..
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

Można i na całe oddziały tyralierę robić, ale wtedy może pójść w tą stronę, że cały pułk zostanie rozsmarowany przez podrzędny oddział kozaków.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Korab
Podporucznik



Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 699
Skąd: Katowice,Wiedeń
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

przecież nie będziesz całego pułku zamieniał na tyraliere...tylko 1 PS
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

Nie ta skala. Wystarczy położyć żeton na pułk, że porusza się w osłonie tyralierów - taki pułk słabiej strzela, ale też trudniej trafić. A w walce wręcz ma minus do walki.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

Archanioł napisał/a:
Nie ta skala. Wystarczy położyć żeton na pułk, że porusza się w osłonie tyralierów - taki pułk słabiej strzela, ale też trudniej trafić. A w walce wręcz ma minus do walki.

To jaki tego sens? Słabiej strzela i trudniej trafić wychodzi praktycznie na 0 (bo my go nie trafimy i on nas). Ale słabsza walka wręcz... Bardziej się odczuje niż słaby ostrzał wroga.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

Jakie na 0? Modyfikator musiałby być lepszy niz -1 do strzału. A ominus do walki to chodzi mi o obronę bo część sił przeciż wydzieliłeś do walki? Ewentualnie możesz walczyć mniejszą ilość PS niż ma oddział.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Sirias
Porucznik



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 717
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 05 Gru, 2008   

Archanioł napisał/a:
Jakie na 0? Modyfikator musiałby być lepszy niz -1 do strzału. A ominus do walki to chodzi mi o obronę bo część sił przeciż wydzieliłeś do walki? Ewentualnie możesz walczyć mniejszą ilość PS niż ma oddział.

To nie zrozumiałem.. Czyli wróg ma DUŻY problem z trafieniem, a my troszkę gorzej walczymy i strzelamy... To ma sens.
_________________
"Jeżeli dyskutujesz z idiotą, dobrze mieć pewność, że on nie robi tego samego"- Ogden Nash
"Ważną rzeczą jest stale zadawać pytania"- Albert Einstein
"Świat strategów jest jak teatr grecki- kobieta praktycznie nie gra roli."-Sirias
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8