Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowa gra - Wielka Wojna w skali kompanijnej.
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   Nowa gra - Wielka Wojna w skali kompanijnej.

Od października zamierzam rozpocząć prace nad nowym systemem w skali kompanijnej osadzonym w realiach Wielkiej Wojny.

Razem ze znajomym forumowiczem (który na razie się nie ujawnia :roll: ), rozpoczniemy od walk o Twierdzę Przemyśl podczas Pierwszego Oblężenia w 1914 roku.

Zapowiada się zatem gra uwzględniająca zarówno działania (taktykę) piechoty, jak i udział artylerii różnego autoramentu oraz broni maszynowej.
Szczególnie dla mnie ciekawe będą kwestie związane z fortyfikacjami - postaramy się bowiem, na tyle, na ile na razie pozwala nam nasza wiedza, oddać właściwości bojowe umocnień stałych i polowych.

Jak już będziemy coś mieli, to sie pochwalimy i zaprosimy do pierwszych testów.
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Może być ciekawie...bardzo ciekawie. Jako że mieszkam w Przemyślu to podwójnie cieszy. O fortyfikacjach wiem wiele, znam układ terenowy twierdzy więc pomogę przy mapie. Jak trzeba będzie to porozglądam sie w archiwum. Będzie dobrze. A ty Zulu myśl, myśl nad zasadami.

W sumie grę można by było zrobić także w skali batalionowej, według mnie sprawa do obgadania.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

kompanijnej ło rany to to będzie wielka bitwa oj będzie :)
życzę powodzenia
 
 
 
Nico
Pułkownik



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Zulu Squad Leadera z I WS robi ;) ... a, ze to Zulu to ze startu Advanced SL :P .
_________________
Confederately yours,
PFC Nico, Brotherhood of Beer
 
 
 
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Squad Leader to na poziomie drużyny i pojedynczego ckm...

A wyobraź sobie np. Verdun w tej skali :lol:

Już nie mówię o obecnym Ostfroncie od Zalewu Kurońskiego do Serbii, ale w skali tego nowego systemu :lol:
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
Gość

Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Darth (ocenzurowany) napisał/a:
Squad Leader to na poziomie drużyny i pojedynczego ckm...

A wyobraź sobie np. Verdun w tej skali :lol:

Już nie mówię o obecnym Ostfroncie od Zalewu Kurońskiego do Serbii, ale w skali tego nowego systemu :lol:


Panowie, postaram sie wczytac o odzwierciedlić taktykę
Nawet sobie może nie wyobrażacie, jak mocno się zmieniała w trakcie wojny.

Nikt nie mówi o wielkich bataliach, ale np. szturm na Grupę Siedliską może być interesujący.
W tej skali dałoby się także odtworzyć fragmenty szturmu Port Artura.

To będzie taki Kircholm 1914-18. :D
 
 
Gość

Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Na razie zamierzam odwzorowac nastepujące szczególiki:
- walka ogniowa - będzie zmuszała npla do opuszczenia terenu wskutek strat, ale powoli, nie gwaltownie
- szturm - przy pomocy bagnetów, łopatek saperskich, noży, kamieni i innej prymitywnej broni wymyślonej dawno temu będzie można próbować wysadzić z siodła npla, co nie będzie łatwe,
- użyjemy okopanych karabinów maszynowych - austriackie będą się, jak w historii, zacinać,
- Rosjanie będą równie świetnie walczyć bagnetrami, pociskami Mosinów jak i szpadlami.

Aha, o projektowanym systemie batalionowym nie zapomniałem.
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

No, no Zulu, ambitnie :) Rozumiem, że skala bedzie kompanie Piechoty, szwadron kawalerii, bateria artylerii, pluton km?
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Pią 09 Wrz, 2005   

Archanioł napisał/a:
No, no Zulu, ambitnie :) Rozumiem, że skala bedzie kompanie Piechoty, szwadron kawalerii, bateria artylerii, pluton km?


Dokładnie taka będzie skala.
Z artylerią polową zobaczymy jak będzie, na pewno żetony będą w przypadku walk w późniejszym okresach.
Na pewno będzie artyleria forteczna, a ta działałana nieco innych zasadach.

Zaczynam od zrobienia mapy Grupy Siedliskiej (I Obwód Obronny Festung Przemyśl) i żetonów, oraz tabelek.
W ten sposób będę sobie testował mechanikę, razem z tabelkami.

To znaczy nie napiszę przepisów, a potem testy, tylko odwrotnie - najpierw pomysł, który ubiorę w prawo stanowione.
 
 
Gość

Wysłany: Śro 14 Wrz, 2005   

Dla chętnych:

mam w JPEG próbną mapę w skali 1 heks=100 m.
Jest to fantazja autora, ale myślę że w sam raz, żeby zacząć coś kombinować.
Chętnym ją prześlę, a niedługo zrobię troszkę żetoników i zarys najbardziej potrzebnych przepisów.
 
 
Gość

Wysłany: Czw 15 Wrz, 2005   

Moje pierwsze przemyślenia co do zasad ruchu.


1) skala mapy: 1 heks = 100 m

2) skala jednostek: kompania piechoty, szwadron kawalerii, bateria artylerii, pluton ckm (na początku)

3) skala czasowa – etap równy pięć minut

Rodzaje sprawności:
1) sprawny
2) spowolniony
3) powstrzymany


Rodzaje ruchu:

A) sprawny

Szyki – tyralierski:

w ciągu etapu kompania strzelecka przebiegnie w pełnym wyposażeniu 4 heksy

w ciągu etapu kompania przemaszeruje 3 heksy

w ciągu etapu kompania przeczołga się 1 heks

Szyki - marszowy

w ciągu etapu kompania przemaszeruje 4 heksy


B) spowolniony

Szyki – tyralierski:

w ciągu etapu kompania strzelecka przebiegnie w pełnym wyposażeniu 4 heksy

w ciągu etapu kompania przemaszeruje 3 heksy

w ciągu etapu kompania przeczołga się 1 heks

W przypadku marszu – strata punktów

Szyki - marszowy

kompania rozsypuje się w tyralierę – pozostałe punkty ruchu jak tyraliera
jeśli się nie rozsypie, ponosi straty, albo straty ulegają zwiększeniu





C) powstrzymany

Szyki – tyralierski:

jeśli biegła albo maszerowała – kompania na glebę kosztem wszystkich pr.

jeśli się czołgała – ewentualnie straty i zatrzymanie

Szyki - marszowy

szyk tyralierski, kompania na glebę



Inne aspekty już nieco widać - ostrzał karabinowy czy też z broni maszynowej będzie mógł spowodować nie tylko straty w sile żywej ale i zmianę ruchliwości (taka forma sprawności bojowej) oraz nawet zmianę szyku i niejako ustawienia jednostki (np. po celnym ostrzale karabinowym kolumny marszowej cel zmieni szyk (rozsypie się w tyralierę) i padnie na glebę - gorsza kompania, mniej wyszkolona nie padnie ale się nie rozsypie należycie, co oczywiście oznaczało będzie dodatkowe straty.

A jednostka zatrzymana (przyciśnięta do ziemi) nie tylko nie będzie mogła strzelać, ale i się normalnie poruszać.

Mam ochotę na kombinację ruchu i ognia, jak w Kircholmie, tylko oczywiście na innych zasadach (choć nie powiem, żebym nie czerpał insipracji z efektu, jaki tamta gra wywołuje.


Ciekaw jestem Waszych opinii.
 
 
farmer
Plutonowy



Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 127
Wysłany: Śro 01 Mar, 2006   

ŁAŁ!!!
Czy od czasów ostatniego posta prace posunęły się jakoś do przodu?
Bo z tego co tu wyczytałem, zapowiada się arcyciekawie...

Pozdr,
_________________
E'viva zdrowy rozsądek!
... dar zagubiony przez zbyt wielu...
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Śro 01 Mar, 2006   Re: Nowa gra - Wielka Wojna w skali kompanijnej.

Zulu von Auffenberg napisał/a:
Od października zamierzam rozpocząć prace nad nowym systemem w skali kompanijnej osadzonym w realiach Wielkiej Wojny.

Razem ze znajomym forumowiczem (który na razie się nie ujawnia :roll: ), rozpoczniemy od walk o Twierdzę Przemyśl podczas Pierwszego Oblężenia w 1914 roku.


Hmm, jestem na tym forum od jakiegoś czasu a dopiero teraz rzucił mi się w oczy ten temat. Panowie! Trzymam za was kciuki aby coś takiego powstało, bo pomijając to, że I wś to był również ciekawy okres w historii wojskowości, a gry w tej skali z tego okresu jeszcze nie było, to jednocześnie miałbym okazję zagrać na planszy w to, czym interesuję się od niemal 10 lat. Tak więc jeśliby trzeba było coś przetestować to jestem do dyspozycji. BTW: czy ta próbna mapa jest jeszcze dostępna?
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 04 Mar, 2006   

Próbna mapa jest dostępna, prace stoją z uwagi na Narwik (Orzeł Morski).
 
 
pablo8019
Podporucznik


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 673
Skąd: Markuszów
Wysłany: Nie 05 Mar, 2006   

A mógłbym ją dostać na maila? --> pgrudzie@wp.pl
 
 
 
Gość

Wysłany: Nie 05 Mar, 2006   

pablo8019 napisał/a:
A mógłbym ją dostać na maila? --> pgrudzie@wp.pl


Siedź mi na głowie, żebym sobie nie zapomniał, to Ci wyślę.
 
 
Forteca
St. sierżant


Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 335
Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

I jak tam prace :?: Bo smaku waœci narobił :wink:
 
 
Gość

Wysłany: Czw 13 Lip, 2006   

Forteca napisał/a:
I jak tam prace :?: Bo smaku waœci narobił :wink:


fajnie by było, ale mam kilka rzeczy po drodze. Skoro pytasz, znaczy że jest zainteresowanie i kiedyś będę musiał temat podjąć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 9