Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Budziszyn 1945
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2005   Budziszyn 1945

Budziszyn, to chyba najstraszniej przegrana polska bitwa, chcemy ją wydać, choć jeszcze nie wiemy czy w pudełku czy jako wkładke.
To zależy od zasiegu bitwy (mapy) i wyniknie po tutejszej dyskusji, gdyż to od graczy zależy jak produkt powinien wyglądać
Częśc dyskusji już trwa, ale proponuję przenieść ją tutaj
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2005   

Jak już wspomniałem w grze powinno być jedynie natarcie polskiej 2 AWP, oraz/lub 52 radzieckiej, i powinna być w b35 a nie WB95, jeśli to ma być sam Budziszyn a nie cała operacja berlińska.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2005   

To ciekwa koncepcja, ala wtedy, musielibyśmy stworzyć mapę ale Arnhem i tylko pas 2. AWP (36 km) możnaby zmieścić. No i wtedy ewentualne przełamania Niemców by szybko przechodziły przez Polakó
Ale może to i słuszna koncepcja
Bo jak do tej pory myślałem o całym manewrze południwej częsci Frontu Koniewa, ale, ale może to i słuszne co mówisz
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2005   

nie no bez przesady gra powinna obejmowac teren działan 4 niemieckiej armii pancernej i operujących tam jednostek Koniewa,czas trwania od forsowania Odry i Nysły Łuzyckiej(16 kwietnia) do początkow maja 1945r,zasięg najlepiej do Drezna,system oczywiscie Wielkie Bitwy :) , mapa powinna byc tak skonstruowana by móc w przyszłosci dodrukowac częśc berlińską
Ostatnio zmieniony przez Viking Śro 07 Wrz, 2005, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2005   

No właśnie taki był pierwowzór, tylko Panzerfan zarzucił całkeim ciekawą kocepcję, choć mocno ograniczajacą pokazanie tego uderzenia
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2005   

W WB95 na tym etapie wojny ciężko było by zrobić tak Niemców aby nic im nie ująć. Za mało by było żetonów w stosunku do Rosjan.
Z drugiej strony brak danych przemawia za zrobieniem tego w skali operacyjnej.
Według mnie zrobienie gry w WB95 to zabawa do jednej bramki. Któż by chciał grać Niemcami i przegrać. Pozostała by tylko sprawa wielkości porażki.
A tak w b35 niemcy mają szanse powalczyć...jeszcze jak równy z równym, i to pod koniec wojny. Analogicznie sprawa ma się z "Tygrysami w śniegu". Na tych samych zasadach.
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Cytat:
Według mnie zrobienie gry w WB95 to zabawa do jednej bramki. Któż by chciał grać Niemcami i przegrać. Pozostała by tylko sprawa wielkości porażki
ejże niekoniecznie,można zrobic zasady zwycięstwa o ktorych juz ktos pisał: punkty za utrzymanie Drezna,Budziszyna,dodatkowe punkty za każdą niemiecką dywizje która przebije się w kierunku Berlina i tak dalej-podobnie z Sowietami Koniew większosc sił skierował na połnoc i jakos trzeba by to uwzglednic, poza tym przeciez sytuacja Niemcow przeciez na tym odcinku nie była tak beznadziejna jak sugerujesz-bo nie było by tak zaciętych walk i to raczej z nienajgorszym skutkiem dla Niemcow, w B-35 to i tak byłby tylko malutki fragmencik operacji ,moim zdaniem to byłoby jednak marnowanie potencjału tej bitwy,który mozna spożytkować

w końcu system wrzesniowy tez jest raczej do jednej bramki a nikt nie narzeka :wink: tutaj da się szanse wyrownac np poprzez punkty za konkretne miejscowosci(oprócz punktow za zniszczone jednostki wroga) i inne rozwiązania
 
 
 
kamil
Plutonowy


Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 182
Skąd: Stolica
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Całkowicie popieram Panzera, Budziszyn powinien być wydany w b 35 i zawężony tylko do pasa dzialania 2 ALWP i częśći 52 A. Poza tym nie ma sensu tworzć całej gry bo podczas przelamania nic ciekawego się nie działo, powinny nas chyba interesować tylko przeciwuderzenia pod Nesky i Budziszynem (a zwłaszcza te drugie- bo to była właściwie bitwa pod Budziszynem) i tam gra powinna wyglądać ciekawie, choć jak gdzieś to juz pisał WZ gdy wchodzą Rosjanie to gra wlaśćiwie traci sens:)
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Cytat:
tym nie ma sensu tworzć całej gry bo podczas przelamania nic ciekawego się nie działo, powinny nas chyba interesować tylko przeciwuderzenia pod Nesky i Budziszynem (a zwłaszcza te drugie- bo to była właściwie bitwa pod Budziszynem) i tam gra powinna wyglądać ciekawie, choć jak gdzieś to juz pisał WZ gdy wchodzą Rosjanie to gra wlaśćiwie traci sens:)
chyba to o czym piszesz nie ma sensu:po pierwsze nie znamy dokładnych struktur niemieckich w skali taktycznej,po drugie jak na 2AWP spadnie uderzenie niemieckie to raczej zostanie ona zmieciona w proch,po trzecie po otrzymaniu posilkow rosyjskich niemcy nic nie będą mogli zrobic-skala strategiczna to dużo większy obszar ,więc gracz ma dużo więcej możliwosci no i dlaczego atak polsko radziecki przez Nysę Łużycką w kwietniu mialby byc nieciekawy?
 
 
 
Bergman
Kapitan



Dołączył: 22 Paź 2004
Posty: 1367
Skąd: Żory
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

na pewno nie znamy?
slowik jak go znam na uszach stanie, żeby omóc, paru innych w miarę moznosci i ja też
_________________
- Jak się nazywasz przystojniaku?
- Borewicz
- A jak masz na imię?
- Porucznik
 
 
kamil
Plutonowy


Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 182
Skąd: Stolica
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

znamy, znamy:) przynajmniej w takiej skali jaka jest potrzebna do b 35, przeslałem je jakos niedawno WZ:)
 
 
 
Viking
Major



Dołączył: 24 Mar 2004
Posty: 1912
Skąd: Białystok
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

o czym tu deliberować :wink: kto jest entuzjastą WB poprze wydanie calej operacji łużyckiej, jesli ktos jest entuzjastą walk w mniejszej skali to poprze wydanie samych walk w rejonie Budziszyna,moim zdaniem jesli WZ planuje wydac kolejną bitwę w serii WB to powinien to byc Budziszyn(czy jak tam zwac taką gre np operacja łużycka)-tym bardziej że z tego co można wnioskowac w innym temacie taka gra ,,na brudno" juz jest zrobiona i chyba jest calkiem grywalna , pozatym niewyklucza to przeciez wydania walk o sam Budziszyn w skali batalionu w przyszłosci
 
 
 
kamil
Plutonowy


Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 182
Skąd: Stolica
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

[quote="Vikingpo drugie jak na 2AWP spadnie uderzenie niemieckie to raczej zostanie ona zmieciona w proch,?[/quote] Na jakiej podstawie to wnioskujesz??? Siły niemieckie wchodziły do walki częściami tak że to o czym piszesz to tylko ewentualność w wypadku gdy strona polską grałby jakiś słaby gracz :D
 
 
 
Panzerfan
Chorąży


Dołączył: 30 Paź 2004
Posty: 379
Skąd: Przemyśl
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

kamil napisał/a:
Całkowicie popieram Panzera, Budziszyn powinien być wydany w b 35 i zawężony tylko do pasa dzialania 2 ALWP i częśći 52 A. Poza tym nie ma sensu tworzć całej gry bo podczas przelamania nic ciekawego się nie działo, powinny nas chyba interesować tylko przeciwuderzenia pod Nesky i Budziszynem (a zwłaszcza te drugie- bo to była właściwie bitwa pod Budziszynem) i tam gra powinna wyglądać ciekawie, choć jak gdzieś to juz pisał WZ gdy wchodzą Rosjanie to gra wlaśćiwie traci sens:)


kamil napisał/a:
Viking napisał/a:
po drugie jak na 2AWP spadnie uderzenie niemieckie to raczej zostanie ona zmieciona w proch,?
Na jakiej podstawie to wnioskujesz??? Siły niemieckie wchodziły do walki częściami tak że to o czym piszesz to tylko ewentualność w wypadku gdy strona polską grałby jakiś słaby gracz

Własnie tak. Bardzo trafne uwagi kamila. Była ostatnią bitwą pancerną w DWS, nie mającą żadnego wpływu na losy wojny, w którym Niemcy miały cos do powiedzenia.
Zrobienie tego w wb95 to rozpędzenie wielkiego radzieckiego walca i zatrzymanie go dopiero w Berlinie. Mnie sie szczerze mówiąc nie chciało grać Niemcami i patrzeć jak ich ruscy dobijają na prawo i lewo, zmieżając ku Berlinowi.

Nie zdajesz sobie chyba sprawy Vikingu, z ilości wojsk po stronie radzieckiej, w przeciwieństwie do Niemców, którzy dysponują w sumie wszystki i niczym co było pod reką. Jak to przełożyć na grywalośc gry w wb95 :?:
 
 
 
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Walec jak walec - warto pamiętac, ze polski I Korpus pancerny + samodzielne oddziały pancerne 2 AWP jako jedyne u Koniewa miały PEŁNE STANY. Reszta oscylowała w granicach ~40 wozów na brygadę pancerną, ~15 na samodzielny pułk czołgów/dział pancernych. Dywizje piechoty też nie były zbyt silne. W sumie to nasze dywizje jkako jedyne mogłyby być zrobione jako 3-żetonowe, z pułkami po 3 (albo 4) PS (co miałoby zresztą sens). Większe siły to dopiero po ok. tygodniu dojechały - 28 Armia poszła w wyłom za 3 i 4 Pancernymi, jeszcze jedna (nie pamiętam, która) zluzowała 52 armię tak, ze ta moigła iść za Nysę całością sił. Ten 7 KZmech też był jako jednostka drugiego rzutu bo uzupełniał stany po walkach na Dolnym Śląsku w marcu. Więc nie bylo aż tak bosko.
I w sumie odpowiedni system punktowania powinien całkiem dobrze grę zbalansować - to jest kwestia, czy błyskawiczny sowiecki rajd, ale rozciągnięcie... i uderzenie od skrzydła, czy może bardziej metodycznie, ale za to z karami w punktach (np. szybko zdobędziesz, więcej punktów): + dodatkowy element - wyścig do Berlina, nakazujący np. wejście jednostkami 3 i 4 APanc na okreslone pola nie później niż któregoś dnia operacji.
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2005   

Cytat:
slowik jak go znam na uszach stanie, żeby omóc, paru innych w miarę moznosci i ja też


hmm, mozliwe ;)
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2005   

Dokładnie tak
polskie dywizje osiągnęly stan 10 980 - np 9 DP i byłyby trzyżetonowe
sowiecie w większości jednożetonowi z małymi wyjątkami
Ale liczni pod koniec gry, Tylko że to decyduje prędnośc jednych i drugich
przewlekłe walki na frontach nie dadzą nic żadnemu z graczy (jeśli chodzi o punkty zwycięstwa)
 
 
 
kamil
Plutonowy


Dołączył: 22 Maj 2004
Posty: 182
Skąd: Stolica
Wysłany: Śro 14 Wrz, 2005   

Uwazam że WB 95 nadaje sie bardziej do tego by stworzyć ofensywę frontu Koniewa, natomiast charakterystyke samej bitwy pod Budziszynem lepiej oddwał będzie B 35. Po drugie tam ( pod Budziszynem) nie ma wcale takiej masy wojsk, by gra byla uciążliwa, a jeżeli by zrobić np. scenariusz dotyczący walk w okolicach samego Budziszyna, to udziału w grze nie biorą nawet wszystkie dywizje 2 ALWP, wiec i tę liczbę jednostek da się ograniczyć
 
 
 
szachista
Kapral


Dołączył: 11 Sty 2007
Posty: 110
Skąd: aleks kuj
Wysłany: Pią 12 Sty, 2007   

warto by uwzględnić to ze swierczewski byl co dzień pijany, i co z tego ze wypijal ranna dawke 200g. a niemiaszki majac 4 tygrysy i 5 panter zrobili co chcieli Pa
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 28 Paź, 2007   

W trakcie lubelskiego konwentu odbyła sie prezentacja mapy i żetonów do Wrocławia. jednocześnie autor Wrocławia zadeklarował, że przygotuje do wydania grę BUDZISZYN 1945. Wg pierwszych założeń, będzie to gra w systemi WB-95, w pasie działania polskiej 2. Armii oraz armii sąsiednich (sowieckich). Zakres mapy to obszar pomiędzy Odrą a Dreznem.
Będą to takie polskie Ardeny z zachowaniem proporcji uderzajacych wojsk. Oprócz polskiego Korpusu Pancernego wystąpią w rolach głównych:
7 KZmech.,
4 KPanc. Gw.
1 KKGw.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8