Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
STIRLING 1297
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   STIRLING 1297

Pierwsza "niedrugowojenna" gra w naszym wydawnictwie
CO do historii i pobocznych odsyłam do TiS nr 14, co do samej gry postaram się poniżej troszkę napisać
Sakala - 1 heks 100 m
1 żeton 25 kawalerzystów, 100 piechórów
typy wojsk: piechota (trzy rodzaje ubioru ochronnego), kawaleria, walijscy łucznicy.
wojska : Szkoci i Anglicy
po trzech dowódców z każdej strony
po jednym sztandarze
gra jest raczej prosta, umieściłbym jej trudność na skali 1-10 na ok 4
Duża ilość wojsk pozwala na stworzenie dużych starć, a kawaleria odgrywa w nich kluczową rolę, Jej problem polega jedynie na tym, e jest nieliczna i łatwo ją stracić. Wielkie zniszczenia czynią równeiż łucznicy ale jest ich jedynie 600 więc nie poszaleją zbytnio
Jak skończymy mapę to umieścimy na stronie
już wkrótce żetony
 
 
 
ozy
Plutonowy



Dołączył: 11 Mar 2005
Posty: 181
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Poza samą bitwą, będą jeszcze jakieś inne scenariusze (nie takie jak w Waterloo, że po prostu bierze się wycinek bitwy, lecz coś bardziej 'twórczego')?

pozdrawiam
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Będą jak najbardziej 4 scenariusze
1. historyczny
2. filmowy
3. dowolny
4. hisotryczny sprzed wejścia na most, z możliwością dowolnego ruchu wojsk przez most i bród
 
 
 
Wojpajek
Major



Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1978
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Czy jest już jakaś ekipa testerów? JEśli tak to ile trwa jedna bitwa (np. historyczna) ?
_________________
Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`]
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Ostatni test trwał niewiele ponad godzinę
Graliśmy hipotetycznie, trzy horągwie przeciw trzem
Szkoci przegrali oczywiście, po rajdzie kawalerii
Ale dowodzący Szkotami czyli ja nie miałem szans, bo Anglików było trzech :)
A na poważnie, w testach trudno wygrać czy przegrać , raczej sprawdzaliśmy mechnikę gry
Wyszło parę smaczków i już je poprawiliśmy
Wkrótce kolejny crash test
 
 
 
Wojpajek
Major



Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1978
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Ooo 1 godzina na grę :) To coś dla mnie :)
_________________
Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`]
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

cała gra trwałaby ze 2-3 :)
 
 
 
Wojpajek
Major



Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1978
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Myśle że na 2-3 godziny będę mógł sobie w ostateczności pozwolić ;)
_________________
Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`]
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Szstem daje się łatwo modzfikować, ustawienie większej ilośći PS nie będzie żadnym problemem, skal również,
Choć większość bitew tej epoki to 10 000-15 000
to jednak można zrobić i większe
Co do Kolejnych tytułów, to ogłosimy zapewne coś w rodzaju konkursu
A może zrobimy DUŻY Grunwald
Wiele się na pewno wydaży
 
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Mialem przyjemnosc byc w gronie testerow i musze przyznac, ze gra mi sie bardzo spodobala. Skomplikowaniem przypomina WB-35, dzieki czemu jest szybka.

Tak jak wspomnial WZ, niebagatelne znaczenie ma kawaleria, ktora wykorzysujac impet jest w stanie zmiesc przeciwnika.
Smaczku dodaje rowniez fakt, ze (jak to bylo w sredniowieczu) jednostki ni emoga sie wycofywac przez swoich kompanow ... tylko sa miazdzeni :twisted:

Z niecierpliwoscia czekam na ostateczna wersje gry.

Z checia rowniez zagram (czy to w wersje ostateczna, czy testowa) na manewrach w Lublinie.
 
 
 
MIH
Porucznik



Dołączył: 27 Mar 2004
Posty: 876
Skąd: Dublin
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

m_kowal napisał/a:
Smaczku dodaje rowniez fakt, ze (jak to bylo w sredniowieczu) jednostki ni emoga sie wycofywac przez swoich kompanow ... tylko sa miazdzeni.

Czyli nie ma tam "efektu domina", czyli sytacji że uciekający pociądają ze sobą sąsiadów?
_________________
Gee Brain, what do you want to do tonight?
The same thing we do every night, Pinky - make another edition of Arnhem 1944...
 
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2005   

Z tego jak gralismy wynikia ze kazda jednostka ma 2 lub 1 punkt sily. Na kazdym polu moga stac tylko 2 punkty sily. Wiec np. jednostka 2-punktowa nie moze sie wycofac przez 1-punktowa. Tylko i wylacznie 1-punktowa moze sie wycofac przez 1-punktowa.

O, i od razu wyszla kolejna rzecz - nie bedzie wielkich stosow :D
 
 
 
Kiedryn
St. sierżant



Dołączył: 21 Kwi 2004
Posty: 342
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

To ja jestem za Płowcami no i już nie mogę sie doczekać wydania gry...
Mam nadzieje że mimo tak dużej skuteczności jazdy piechota ma jakąś szanse ją powstrzymać??
_________________
Jeżeli wyparłeś wroga z jego pozycji to nie zabieraj się za drugie śniadanie bo on może wrócić i zabrać ci kanapki.
 
 
 
Wojpajek
Major



Dołączył: 04 Maj 2004
Posty: 1978
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

Ja wogóle mam nadzieję, że gra mimo swojej prostoty oddaje realia średniowecznych bitew, tj. utrudnione dowodzenie, hierarchia broni....
_________________
Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`]
 
 
m_kowal
Porucznik



Dołączył: 05 Lut 2005
Posty: 818
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

Kiedryn napisał/a:
To ja jestem za Płowcami no i już nie mogę sie doczekać wydania gry...
Mam nadzieje że mimo tak dużej skuteczności jazdy piechota ma jakąś szanse ją powstrzymać??


Jak najbardziej. Moze nie pierwsza linja... (ta raczej ... zniknie), ale kawaleria traci po kazdym ataku punkt impetu.

No i takim kawalerzysta nie wycofasz sie latwo do tylu. Jak juz sie w pakujesz w piechote, to tylko przec do przodu. Tu piechota ma pewna przewage, bo moze spokojnie cofac sie do tylu.

No i kawaleria ma strefe kontroli tylko na 3 polach (z tego co pamietam) i np mozna sie za nia przemknac :D
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

w tej bitwie rozbieżności danych są od 5000 do 50 000
klany wtedy i owszem były ale które się biły to głowy nie dam
więc nei ma klanów
 
 
 
JB
Kapral


Dołączył: 27 Gru 2004
Posty: 93
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

Teufel napisał/a:
Moje pierwsze wrażenia z reklamy Stirling, wszystko bardzo ładne, tylko mam pytanko:
Nie da się może bardziej ukazać postaci wojowników angielskich? Giną trochę w tym krwistym krzyżu, no chyba, że w realu wygląda to lepiej, bo na reklamie ikonka żołnierza naprawdę ginie w tym tle.

Tlo faktycznie powinno byc sporo jasniejsze, bo nic nie widac. I to zarowno u Szkotow, jak i Anglikow.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

Panowie spokojnie, to tylko wyświetlanie monitorów
Kolory tła sa tak dobrane że figurki widać bardzo dobrze
 
 
 
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

To chyba oczywiste, że może być tylko jeden, jedynie słuszny klan - MacLeod!

THERE CAN BE ONLY ONE!!!
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 02 Wrz, 2005   

chyba mak Lałd :) - potomkowie Niki Lałdy :) i chorągwi Lałdańskiej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8