Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Konkurs Zulusa. Wiek pary i elektryczności.
Autor Wiadomość
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Pon 12 Wrz, 2005   

Nie
 
 
Gość

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

slowik napisał/a:
Chyba przy zdjeciu jest napisane. Odpowiem wieczorem. Teraz nie odpowiem bo:

Uwaga! : popelnilem blad. Odpowiedz Zulu (30.5 cm/50 SK L/50 Kruppa.) na pytanie nr 11. sie nie zgadza!
Moja wina bo pomylilem zdjecia...


To mnie mocno zaskoczyłeś.

Popatrzcie tu:

wieże się zgadzają (z tym załamaniem dachu nad lufami), zgadza się bateria reflektorów - pytanie zasadficze, który z niemieckich okrętów miał rufowy maszt jako trójnóg.

 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Chyba Seidlitz i Von der Tann, ale nie jestem pewny, a te armaty to wydaje mi się że są z Seidlitza na fotce.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Archanioł napisał/a:
Chyba Seidlitz i Von der Tann, ale nie jestem pewny, a te armaty to wydaje mi się że są z Seidlitza na fotce.


Von der Tann odpada, gdyż nie miał na rufie wież w supozycji (miał ich tylko cztery, dwie diagonalnie na śródokręciu i po jednej na dziobie i rufie.

Prędzej Seydlitz (nie Seidlitz, wybacz że Cię poprawię), a kluczem jest ten trójnożny masz rufowy.

Na zdjęciu po Skagerraku Seydlitz ma jeszcze maszt palowy.
 
 
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

No a jednak nie tak latwo ;)

Trudno podpowiedziec bo wtedy bedzie proste...
Zulu, wieza sie zgadza.

Archaniol: niestety ani ten ani ten...
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Taka tzw. luźna uwaga... Może pojawi się jakieś "lądowe" pytanie? :)
 
 
 
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

pojawi sie pojawi, mam juz gotowe ;) (jezeli bedzie moja kolej)
 
 
Emden
Podporucznik



Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 529
Skąd: Rumia
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Tak sobie patrze, na to zdjecie i sie zaczynam zastanawiac czy to nie jest przypadkiem którys z Bayernów...
1) Głowa w porównaniu do kalibru wydaje sie być naprawdę mała
2) Wszystkie KL zostały wykluczone
3) komin wydaje sie byc całkiem blisko wież
_________________
Wiele razy widział jak toną, nigdy jednak nie ulegały łatwo, nie rozlatywały się w efektowny sposób. Nie można ich znokautować jednym ciosem. Nie można im zadać ciosu łaski. Zawsze musiały być dobijane okrutnie... jak "Stirling"
 
 
Przezdzieblo
St. szeregowy *


Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 28
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Chyba któryś z Bayernów, czyli 38 cm/45 SK L/45
http://www.warship.get.ne...ss/Baden_10.jpg
Na wcześniejszych jednostkach wieże wyglądały inaczej, z bardziej płaskimi płytami tworzącymi dach.
 
 
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Tak. Dziala to 38 cm/45 SK L/45 , montowane na klasie Bayern. Okret na zdjeciu (to nie bylo pytaniem ale dobrze) to S.M.S Bayern

Wieze sa te same (lub bardzo podobne, juz sam nie wiem) co u 30.5 cm/50 SK L/50 Kruppa ale lufa troszke inna. Tu ciekawy link i jest tam tez zdjecie gdzie widac oba dziala:
http://www.navweaps.com/W...15-45_skc13.htm
Ostatnio zmieniony przez slowik Śro 14 Wrz, 2005, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gość

Wysłany: Wto 13 Wrz, 2005   

Dobra, bilans zagadek i odpowiedzi równa się zero.

Kto pierwszy wymyśli zagadkę, ten lepszy.

Oczywiście może być lądowa i powietrzna.
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2005   

Jeżeli nikt nie ma nic przeciwko, to zabrałbym głos.
Oficer niemiecki urodzony w 1848 w . Podczas wojny francusko-pruskiej walczył w stopniu podpułkownika. Za zasługi odzanczony Krzyżem Żelaznym. W 1876 porzuca służbę we Szczecinie i udaje się do Serbii, gdzie razem z bratem bierze udział w serbsko-tureckiej wojnie. W Serbii został już na stale, biorąc udział w jej dalszych wojnach (łącznie z I wojną światową). Zmarł w 1922 roku.
Jeszcze można dodać, że został adiutantem króla Petra I Karađorđevicia w 1908 roku.
Ojciec naszego bohatera miał na imę Otton i był zarządcą cesarskiego "terenu łowieckiego" cesarza Wilhelma I.

I jeszcze jedna istotna informacja... Bohater pytania zeslawinizował swoje imię i nazwisko, jednakże jako drugi człon nazwiska zachował niemieckie nazwisko.
 
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2005   

Podpowiedź:
Dowódca III Armii podczas Wielkiej Wojny.
 
 
 
Gość

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2005   

No i teraz jest wszystko oczywiste:

generał Pavle Jurišić-Sturm.



W oryginale Paul, ale kurcze pierwszego członu nazwiska nie zgermanizuję.

Co ciekawe, to zastawiałem się, co ten człowiek miał wspólnego z Niemcami i czy drugi człon nazwiska należało czytać jak u Niemców, czyli Szturm.

No tom się dowiedział
Ostatnio zmieniony przez Gość Nie 18 Wrz, 2005, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2005   

Paul Sturm w oryginale. Po zesalawizowaniu nazwiska Paul Sturm przełożył w Pavle Jurišić (juriš-szarża, szturm) ale i zachował swoje stare nazwisko jako drugi człon. Swoją drogą nasz bohater przeszedł na prawosławie.

Gratuluję Zulu i oddaję głos :)
 
 
 
Gość

Wysłany: Nie 18 Wrz, 2005   

Zeko to nie konkurs im. Strategosa - nie ma pytania, każdy może je zadać, także Ty.
 
 
Zeka
Chorąży


Dołączył: 27 Paź 2004
Posty: 451
Skąd: Toruń
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2005   

No to podaję kolejne...
Angielka, która walczyła w serbskiej armii podczas I wojny światowej, została odznaczona najwyższym orderem serbskim - Karađorđevom Zvezdom (Gwiazdą Karadziordzia). Stało się to w roku 1915. I jeszcze na koniec - walczyła d 2. pułku piechoty, na froncie z Bułgarią. Poproszę o jej imię :)
 
 
 
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005   

Flora Sandes
kcerka Samuela Sandesa, rodjena je 1876.
 
 
Gość

Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005   

No i proszę.
Znać prawdziwego poddanego dwujedynej monarchii - nie dość że gada po polsku i w języku Cesarza, to jeszcze srpski zna.

Prawdziwa wieża Babel.
 
 
slowik
Major


Dołączył: 08 Lis 2004
Posty: 1675
Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2005   

srpskiego nie znam (no moze takie proste slowka), a ino osoby inne ktory nim wladaja. Ale jak to w monarchii bywa (lub bywac powinno), jeden drugiemu pomaga...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8