Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
[A] Reds!
Autor Wiadomość
Nico
Pułkownik



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Sie, 2005   [A] Reds!

Reds!

Reds! to gra przedstawiająca jedyną wojnę, gdzie Rosja została pokonana. Mowa oczywiście o Wojnie Domowej w Rosji dziejącej się w latach 1918-1921. Sławny teoretyk wojskowy Clausewitz miał racje mówiać, ze Rosję można pokonać tylko od wewnątrz.

Gra jest przeznaczona dla dwóch grazy. Jeden poprowadzi niezwyciężoną Armię Robotniczo-Chłopską do całkowitego zwycięstwa nad imperialistami, obszarnikami itp. itd. Drugi wcieli się w dowódcę "Białych", Polaków oraz sił alianckich wspierających Carskich generałów w walce z czerwoną zarazą.

Heksowa mapa przedstawia teren od Warszawy do Omska oraz od Murmańska do Taszkentu/Baku. Gra trwa od konca 1918 roku do początków 1921. Jeden heks przedstawia 65 mil terenu, a jedna tura około dwóch miesięcy czasu rzeczywistego.

"Czerwoni" posiadają łącznie 16 armii, dwie potężne armie kawaleryjskie oraz strzelców Łotewskich. "Biali" są podzieleni na wiele frakcji - Syberyjska, Północna, Południowa, Polacy, Alianci. W ich skład wchodzi mieszanka korpusów, dywizji, Czeski Legion, kozackie armie, korpus von Goltza, islamscy partyzanci itd. W czasie gry gracze mogą otrzymać, poprzez wydarzenia losowe, specjalne jednostki czołgów, samolotów, floty rzecznej itp. Gracz grający czerwonymi posiada również sławny 'czerwony pociąg' Trockiego.

Mechaniką gry są żetony aktywacji frakcji i frontów. Wrzuca się je do kubka i losuje :) . Gracz posiadający inicjatywę może sobie na start wybrać jeden z frontów (czerwoni) lub frakcje (biali). Potem gacze losują kto ma następna aktywację, aż do końca etapu. Podczas jednej aktywacji gracz możę poruszyć wszystkie jednostki danego frontu/frakcji i wykonać bitwy. Ta mechanika świetnie oddaje chaos tej wojny oraz słabość ochrony planów przed wrogiem. Kluczową aktywacją jest żeton sprawdzania zaopatrzenia, który wyciągniety w odpowiedniej lub też nie chwili, może zmienić całą sytuacje na planszy.

Biali muszą się starać opanować jak największą ilość heksów z zasobami, gdyż co pewien czas sprawdza się ich ilość. Jeśli jest ona nie wystarczająca to alianci zachodnie zaczynają się wycofywać z wojny domowej. Gdy wycofają się już całkowicie, biali mogą się już tylko bronić.

Ciężko, lecz możliwe jest wygranie białymi. Bardzo rzadko odniesie się zwycięstwo automatyczne (zdobycie Petersburga, Moskwy itd) raczej będzie to 'utrzymanie' się dłużej niż zrobili to historycznie biali. Gracz czerwony odnosi tylko zwyciestwo jeśli wyeleminuje kompletnie białych, czyli musi zakończyć tak jak skończyło się to historycznie.

Zdjęcia z gry tutaj -> http://www.boardgamegeek....hp3?gameid=2998
_________________
Confederately yours,
PFC Nico, Brotherhood of Beer
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8