Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
[ WB - 95 ] Liga Cyberboardowa.

Czy jesteś zainteresowany/a Ligą Cyberboardową w WB-95?
Tak
31%
 31%  [ 7 ]
Tak, ale moge nie mieć czasu
22%
 22%  [ 5 ]
Tak, ale nie znam się na CyberBoardzie
31%
 31%  [ 7 ]
Bo ja wiem ...
9%
 9%  [ 2 ]
Nie, chociaż czasu mam jak lodu
4%
 4%  [ 1 ]
Nie, bo nie znam się na CyberBoardzie
0%
 0%  [ 0 ]
Nie, bo ... nie ;)
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 0
Wszystkich Głosów: 22

Autor Wiadomość
MMM
Plutonowy


Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 159
Skąd: Miastko
Wysłany: Nie 14 Sie, 2005   

ja tez się z checią na to zapisze ;) ) tylko najpierw musze posiąść sztuke obsługiwania CyberBoard'a :evil:
_________________
:)
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 21 Sie, 2005   

Poki jeszcze rozgrywka nie wystartowala myslę, że można by pomysleć nad kilkoma zmianami gry w necie w stosunku do gier w 'realu'.
Ostatnim czasem myslalem, ze do rzeczy ktore powoduja spadek dynamizmu w tym systemie jest widoczna wielkosc punktow sily jednostek, przez co gracze wyliczaja sily to stosunkow zapietych na ostatni guziczek tak aby nic sie nie zmarnowalo, wszycy/wiekszosc ktorzy grali wiedzą o co chodzi. Jest to czasochlonne i dośc nużące ale konieczne w obliczu podobnych działan przeciwnika.
Stąd tak sobie myślę, ze można by sie pokusić o maskowanie zetonow w CB szczegolnie w obliczu zadan. Zadania mozna by wtedy rozwiazywac znacznie szybciej gdyz odpada zmudne liczenie takie jakie np. ostatnio mialo miejsce w zadaniu u Areckiego gdzie Jurek zwany również Espadą :) poświęcił kilka godzin na działanie ściśle matematyczne. Dzieki maskowaniu mozna by uniknac dzialan matematycznych na rzecz stricte strategiczno-operacyjnych.
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Teufel
Szeregowy



Dołączył: 04 Sie 2004
Posty: 778
Skąd: Stadt Thorn
Wysłany: Nie 21 Sie, 2005   

usunięte
_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.
Ostatnio zmieniony przez Teufel Śro 12 Kwi, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Sie, 2005   

Grohmann
Nikt nie bronil Ci tyle samo czasu poswiecic na zadanie co Espada. Zreszta niestety w zadaniach ciezko wykluczyc ten element z racji 2 czynnikow : czasu na rozwiazanie i jawnosci jednostek.
Tych czynnikow nieda sie ominac w zadaniach. Czasu nie zminiejsze, a bez jawnosci jednostek w zadaniach , moze sie okazac , ze wykonanie zadania chocby w 40% moze byc niemozliwe.
Jesli chodzi o WB-95 to precej czy pozniej rowniez beda takie obliczenia, bo jednostki wiecznie nie beda zakryte, a nikt w ciemno atakowac nie bedzie no chyba ze jest desperatem lub sytuacja go do tego zmusi.

Pozdro Grohu 8)
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Nie 21 Sie, 2005   

Teufel:
Cytat:
Ale maskowanie w jakim stopniu? Przecież z reguły powiedzmy dywizja wroga wiedziałą, ze walczy przeciw dywizji piechoty, czy dywizji pancernej, było czasem bardz dobre rozeznanie, nie róbcie z tego sztucznej "gry w okręty"


Tzn, maskowanie w takim stopniu, ze wiadomo jaki rodzaj wojsk mamy naprzeciwko (Pulk piechoty, pancerny art itp itd) ale nie wiemy jaki jest wspołczynnik siły tejze wielkosci do czasu np, gdy nie dojdzie do starc. Mozna to zrobic za pomoca dwoch zetonow dla kazdej jednostek (w CB nie powinno byc z tym problemu) . Awers z zamaskowana siła , rewers siła ujawniona.
Widocznym mogło by sie pozostawać po przeprowadzonym starciu oraz jezeli nie oddalilo sie od wrogich sił dalej niz X pol (no powiedzmy np 2 - sprawa dyskusyjna).
Bardzo dobre rozeznanie,hmm tutaj mozna by polemizowac :)
A co do gry w okrety to chyba nieadekwatne porownanie, tutaj byloby widac jednostki wroga lecz jedyne czego nie byloby widac to ich sily.
Oczywiscie to tylko propozycja.


Arecki napisał:

Cytat:
Nikt nie bronil Ci tyle samo czasu poswiecic na zadanie co Espada. Zreszta niestety w zadaniach ciezko wykluczyc ten element z racji 2 czynnikow : czasu na rozwiazanie i jawnosci jednostek.
Tych czynnikow nieda sie ominac w zadaniach. Czasu nie zminiejsze, a bez jawnosci jednostek w zadaniach , moze sie okazac , ze wykonanie zadania chocby w 40% moze byc niemozliwe.
Jesli chodzi o WB-95 to precej czy pozniej rowniez beda takie obliczenia, bo jednostki wiecznie nie beda zakryte, a nikt w ciemno atakowac nie bedzie no chyba ze jest desperatem lub sytuacja go do tego zmusi.


Arecki nie odczytuj mojej wczesniej wypowiedzi jako zarzutu wobec zadan z b35, chodzilo mi tylko o sytuacje w ktorej do zwyciestwa prowadzi zmudne liczenie a nie 'giercowanie' w czystym tego słowa znaczeniu. Podalem to tylko jako przyklad na potwierdzenie tego, ze takie praktyki jakby jednak nie patrzec spowalniaja grę, choc moga dodawac oczywiscie rowniez i smaczku , zaleznie od tego kto co woli.
Co do wb95, no wlasnie o to by chodzilo aby obliczenia rowniez bylyu na miejscu z tym ze w znacznie mniejszej ilosci, taka jest idea tegoz pomyslu, wcale nie chodzi mi o to aby zupelnie wyeleminowac czynnik liczenia - zreszta to chyba jest niewykonalne :)

Idac za cisoem tak mysle, ze aby nie bylo zupelnej niewadomej w zadaniach to przeciwnicy mogliby znac sklad i sile wrogich wojsk lecz niewiedzieli by co i gdzie stoi.
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
Arecki
Generał (moderator)



Dołączył: 16 Mar 2004
Posty: 560
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Sie, 2005   

Grohmann

Spoko Grohu nawet tego tak nie odebralem poprostu to byly takie moje 3 grosze do maskowania w WB-95.

A co do propozycji jaka zarzuciles to musze powiedziec ze jest MEGA ciekawa :idea: 8)
Na bank ja rozpatrze i napewno zarzucim temat jak widzi to reszta chlopakow.

Dzieki Grohu :)

Pozdrawiam 8)
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Nie 21 Sie, 2005   

Choć pomysł Grohmanna wydaje się bardzo interesujący, to moim zdaniem nie ma co zbytnio komplikować rozgrywki przez CB.
Przy małych zadaniach, gdzie po jednej stronie będzie maksymalnie ok. 15 jednostek, nie da się za dużo namiętnie kombinować.
Więcej ceregieli może być z zabawą w maskowanie w CB, niż całego liczenia.
Aczkolwiek sam pomysł jest wart przetestowania w realu.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 10 Sty, 2006   

Z Ligi chyba już nic nie wyniknie. A szkoda (przynajmniej trochę :) ).

Preclo, zamykamy ?
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Śro 11 Sty, 2006   

Tak szkoda, z ligi najwyraźniej nici. :(
Po części położył ją brak chętnych, a po części (większej) nasz brak czasu.
Temat jako taki uważam za zamknięty, ale tego wątku na forum nie zamykajmy, może znajdzie się ktoś w przyszłości kto chciałby pokręcić tym bajzlem, więc miałby jakąś podstawkę.
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10