Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
VASSAL i B35
Autor Wiadomość
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 07 Cze, 2007   VASSAL i B35

Witam,

W jednym z postów Grohmana natrafiłem na link do emulatora planszówek VASSAL (http://vassalengine.org/community/index.php). Myślę, że można go wykorzystać do grania w B35 przez internet (najlepiej jeszcze wspomóc się SKYPE'M).
Na pierszwy ogień poszło "Arnhem 1944". Właśnie jestem w trakcie kończenia tego modułu i potrzebuję chętnych do testowania. Jak na razie zaimplementowałem wszystkie żetony oraz północną mapę. Muszę jeszcze dorobić południową mapę oraz dopieścić parę szczegółów. Przetestowaną wersję zamierzam opublikować.

Zainteresowanych proszę o kontakt,

Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 07 Cze, 2007   

widziałem, kolega zrobil kawał porządnej roboty.
 
 
 
Grohmann
Porucznik



Dołączył: 23 Mar 2004
Posty: 896
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 07 Cze, 2007   

A jednak prawdziwe te pogłoski o module w Vassalu :)

Kibicuję Ci haidi i mam nadzieję, że szczęśliwie uda się wykończyć moduł. Mając takie cacuszko będzie można zebrać większą ilość osób przed monitory i wspólnie zagrać nawet w jeden wieczór (no i może w jedną noc do tego :) ).
_________________
Get the graal or die tryin.
 
 
 
preclo
Kapitan



Dołączył: 17 Mar 2004
Posty: 1406
Skąd: 1-sza Eskadra Wiatraków, Świdnik
Wysłany: Czw 07 Cze, 2007   

Ja również kibicuję.
Każda taka inicjatywa jest godna pochwały :)

Aczkolwiek sam pewnie nie zagram bo Vassal jest dla mnie zbyt mulasty - napisany w Javie i trochę chyba niezoptymalizowany, bo strasznie tnie (a sprawdzane na wcale nie przedpotopowym kompie)
Próbowałem na Twilighcie i mi się nie podoba (Vassal, nie Twilight :) ), aczkolwiek dużym plusem jest możliwość gry on-line.
Poza tym pozostaje wierność CyberBoardowi ;)

A screeny z powstającego tworu chętnie bym obejrzał :)
_________________
RZut, RZucać a NIE żut, żucać :|
Żeton a NIE rzeton :|
Błagam !, nie profanujcie chociaż tych słów :)
...::: [ www.bykom-stop.avx.pl ] :::...
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 08 Cze, 2007   

Grohmann napisał/a:
Kibicuję Ci haidi i mam nadzieję, że szczęśliwie uda się wykończyć moduł. Mając takie cacuszko będzie można zebrać większą ilość osób przed monitory i wspólnie zagrać nawet w jeden wieczór (no i może w jedną noc do tego Smile).



Modul jest juz w fazie koncowej produkcji, to juz kwestia kilku dni. W zasadzie mozna juz grac w scenariusze rozgrywajace sie na polnocnej mapie (np. Arnhem, Nijmegen, Mosty na Waalu).

W tej chwili modul pozwala, aby dwie osoby mogly grac rownoczesnie, ale przerobienie go na gre wielosobowa to kwestnia kilku klikniec.

preclo napisał/a:

Aczkolwiek sam pewnie nie zagram bo Vassal jest dla mnie zbyt mulasty - napisany w Javie i trochę chyba niezoptymalizowany, bo strasznie tnie (a sprawdzane na wcale nie przedpotopowym kompie)
Próbowałem na Twilighcie i mi się nie podoba (Vassal, nie Twilight Smile ), aczkolwiek dużym plusem jest możliwość gry on-line.

Nie wiem za bardzo jak sprawnie dziala Cyberboard, ale Vassal dziala calkiem sprawnie na moim 3-letnim notebook'u. Z tego co wiem, jego wydajnosc zalezy od jakosci grafiki uzytej w module. Im ciezsza grafika tym wiecej zasobow pamieci i procesora bedzie pochlanial taki modul.
W przypadku polnocnej mapy mysle ze udalo mi sie juz znalesc kompromis miedzy jakoscia grafiki a wydajnascia modulu. Musze jeszcze cos wykombinowac z zetonami.
Wybralem go wlasnie z powodu mozliwosci gry on-line. Uwazam ze tylko w ten sposob mozna sprawnie zagrac w B35 przez internet.
Mysle ze jutro wkleje pare screenow.
Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 08 Cze, 2007   

Witam,

Wklejam pierwsze screeny. Rozstawilem żetony do scenariusza Arnhem. Wszystkie jednostki są zamaskowane.

Widok Alliantów:



Widok Niemców:


Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Nie 10 Cze, 2007   

Ja bardzo chętnie zgłaszam się do testowania:)
Zobaczymy jak moduł będzie pracował na słabym komputerze
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 14 Cze, 2007   

Witam,

Oto pierwsza próbka modułu. Na razie jest komplet żetonów oraz północna mapa, więc można rozegrać scenariusze Arnhem, Nijemgen, Mosty na Waalu. Do grania oczywiście potrzebna jest instrukcja B-35, oraz karta scenuriasza. W najbliższy weekend chętnie z kimś zagram. Są jacyś chętni?
Link do modułu:

http://haidi.za.pl/Arnhem_1944.mod

A tu link o tym jak zainstalować Vassal'a oraz wgrać moduł.

http://www.vassalengine.o...getting_started


Czekam na błędy, propozycje zmiań oraz pytania.
Mam nadzieje że w niedlugim czasie dodam do modułu południową mapę.

Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
misiek000
Plutonowy


Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 150
Wysłany: Czw 14 Cze, 2007   

Haidi, możesz bliżej przytoczyć jak będzie wyglądała rozgrywka?? Czy rozmawiamy przez Skype a moduł służy nam tylko jako mapa, która mamy caly czas przed oczami, czy jak to sobie wyobrazasz??:)

Pasowało by Ci sobotnie przedpołudnie?
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 14 Cze, 2007   

misiek000 napisał/a:
Haidi, możesz bliżej przytoczyć jak będzie wyglądała rozgrywka?? Czy rozmawiamy przez Skype a moduł służy nam tylko jako mapa, która mamy caly czas przed oczami, czy jak to sobie wyobrazasz??:)

Pasowało by Ci sobotnie przedpołudnie?


Dokładnie tak to ma wyglądać. Moduł tylko symuluje planszę i żetony, a reszta to już jak w "normalnej" rozgrywce. Można oczywiście używać innego komunikatora, a nawet obyć sie bez niegie (Vassal ma wbudowany prosty chat), ale do myśle że do B35 rozmowa głosowa będzie najbardziej efektywna.
Niestety w tą sobotę akurat pracuję i będe mogł grać dopiero po 18. Ewentualnie możemy zagrać w niedzielę.

Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 18 Cze, 2007   

Mapa południowa została zaimplementowana w module.
Informacje o module oraz najnowszą wersje można znaleść na stronie Groha:

http://www.gryplanszowe.i...rus/arnhem.html


Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
haidi
Kapral



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 80
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 23 Cze, 2007   

Wersja 0.3 modulu jest dostępna. Link bez zmian.

Wprowadziłem następujące zmiany:
- "Zabagniłem" południową mapę (teraz jest zgodna z mapą z wersji pudełkowej).
- Dodałem brakujący żeton artylerii XXX KA.
- Poprawiłem okno z etapami. Teraz 3 etap każdego dnia jest zaznaczony jako nocny.

Pozdrawiam,
_________________
Dovie'andi se tovya sagain.
 
 
 
Andrzej Kornaszewski
Szeregowy



Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 35
Skąd: Stirlingshire
Wysłany: Pon 17 Sie, 2009   

Witam

Ściągnąłem Arnhem ze strony http://www.gryplanszowe.i...rus/arnhem.html plik nazywa się arnhem_1944.mod o ile wiem ja mam wszystkie swoje moduły w formacie .vmod . Próbowałem uruchomić go ale wywala mi błąd przy najnowszej wersji Vassal 3.1.9 . Czy ktoś testował Arnhem na najnowszej wersji?
Z tej gry(na komputerze) widziałem tylko screenshota.
Też planowałem robić jakąś grę z TiSa na Vassala i pytam o sposoby.(o ile nie są utajnione :) )
Jak była robiona mapa, skanowana w kawałkach a potem układana na komputerze w całość (no chyba że masz skaner formatu A1 :D )?
Albo używasz jakiegoś dobrego edytora map heksagonalnych?
Czy żetony były skanowane (kiedyś próbowałem ale wychodziły za duże 150*150 pikseli a jak zmniejszałem to nic na nich nie było wyraźnie widać)?
Z góry dzięki.
Andrzej Kornaszewski
 
 
lacek
Kadet


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

Jak wygląda kwestia praw autorskich i vassala? Narzędzie wygląda ciekawie, ale jest zastanawiająco tanie w eksploatacji. Jeśli wszystkie grające strony mają pudełka z grą to jest uczciwie (nie wiem czy legalnie), ale jeśli nie to hm.
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

Prawa autorskie dogry posiada taktyka i Strategia.
 
 
 
Gość

Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

Takie jest wlasnie zalozenie Vassala - teoretycznie wszyscy gracze powinni miec gre/zasady - sam Vassal to tylko taka plansza.

Natomias zastanawia mnie sens robienia modulow vassalowskich do dotychczasowych gier TiS - przy systemie IgoUgo chyba wystarczy CB
 
 
lacek
Kadet


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

Profes79 napisał/a:
Takie jest wlasnie zalozenie Vassala - teoretycznie wszyscy gracze powinni miec gre/zasady - sam Vassal to tylko taka plansza.


Aha, czyli w praktyce stosunek ludzi z pudełkami do wszystkich użytkowników będzie tylko trochę wyższy niż w przypadku mp3... bez sensu.
 
 
 
lacek
Kadet


Dołączył: 05 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Wrz, 2009   

[quote="lacek"]
Profes79 napisał/a:
Takie jest wlasnie zalozenie Vassala - teoretycznie wszyscy gracze powinni miec gre/zasady - sam Vassal to tylko taka plansza.


Aha, czyli w praktyce stosunek ludzi z pudełkami do wszystkich użytkowników będzie tylko trochę wyższy niż w przypadku mp3... bez sensu.
 
 
 
Gość

Wysłany: Wto 22 Wrz, 2009   

Guzik prawda.

Gralem juz w Paxa nie majac gry - ale mial ja jeden z graczy co wystarcza - w koncu grajac w realu tez nie masz czterech pudelek paxa albo 6 HiS-a :)

Mozna grac i bez - tylko wtedy powstaje pytanie skad bierzesz instrukcje (co czasem nie jest problemem np. w wypadku gier GMT) i tabele ( co problemem jest niemal zawsze bo tabele rzadko są publikowane).

Także generalnie ktoś musi grę mieć :)

A z tym stosunkiem a`la mp3 to chyba lekka przesada :)

Zresztą jak widzę wyraziłem się nieprecyzyjnie: jeden z graczy powinien miec grę; pozostali powinni mieć zasady. Zresztą czekam tylko aż w grach pojawią się jakieś kody aktywacyjne umożliwiające zakładanie gier na Vassalu bez których ani rusz :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8