Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Rok 1920 - Errata autora
Autor Wiadomość
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 11 Mar, 2005   Rok 1920 - Errata autora

Acha, Simba - jeżeli jesteś zainteresowany, to niniejszym wklejam oficjalna erratę (+ reguły opcjonalne) do Roku 1920 (ze strony autora):

ROK 1920 - ERRATA

4.2. MOMENT WYKONANIA (wyjaśnienie)
Gracz zawsze ma prawo wykonać fazę ruchu odwodów w posunięciu przeciwnika, natomiast we własnym posunięciu może ją wykonać tylko wtedy, jeśli nie wykonał fazy ruchu odwodów w posunięciu przeciwnika.
5. PRZEMARSZE JEDNOSTEK (wyjaśnienie)
Przemarsz jednostki w fazie ruchu odwodów nie ogranicza możliwości jej przemarszu w fazie ruchu zwykłego, ani odwrotnie.
7.1. WPŁYW LINII KONTROLI (wyjaśnienie)
Wpływ linii kontroli na przemarsze jest niezależny od tego, jak wiele jest jednostek przeciwnika, których linie kontroli znajdują się pomiędzy danymi heksami.
11. POWTÓRNY ATAK (uzupełnienie)
Jednostki kawalerii z liniami kontroli są w powtórnych atakach uważane za jednostki elitarne.
15.4. ZDOBYCZE TERYTORIALNE (zmiana)
Odbicie Lwowa powoduje wzrost polskiej przewagi moralnej na wszystkich TDW.
20.4. NIEDOTRZYMANE ZOBOWIĄZANIA (uzupełnienie)
Jeśli gracz polski do końca maja nie zdobędzie Kijowa wszystkie jednostki ukraińskie są eliminowane. Armia ukraińska nie może się już pojawić w grze.

23.3. PRZYJAŹŃ TOWARZYSZA ORDŻONIKIDZE (uzupełnienie)
Jednostka, aby być wzmacniana tą metodą, musi znajdować się w miejscowości połączonej linią kolejową z wschodnim brzegiem planszy.
25.1. ŹRÓDŁA ZAOPATRZENIA (uzupełnienie)
Bolszewickim źródlem zaopatrzenia jest także południowy brzeg planszy, na wschód od granicy z Rumunią.
25.7. WYGŁODZENIE (uzupełnienie)
Jeśli jednostka gracza we własnej fazie uzupełnień jest niezaopatrzona, wykonuje się dla niej rzut 1K. Jeśli rezultat wynosi 2 lub mniej, jednostka traci 1 poziom. Do rzutu kostką dodaje się własny poziom przewagi moralnej lub odejmuje poziom przewagi przeciwnika. Przy sprawdzaniu jednostek kawalerii do rzutu kostką dodaje się 1, przy sprawdzaniu jednostek elitarnych - dodatkowo 1. Jednostki wsparcia i kadry stojące samodzielnie są zawsze eliminowane.
43. GŁAWKOM (zmiana)
Gracz bolszewicki nie otrzymuje w każdym etapie jednego uzupełnienia dodatkowo, tylko wykonuje rzut 1K. Przy wyniku 5 lub 6 gracz otrzymuje 2 uzupełnienia, przy wyniku 4 i 3 jedno, a przy wynikach 2 i 1 gracz nie otrzymuje żadnego. Jeśli rozpoczęło się już formowanie Armii Ochotniczej, gracz może podjąć próbę ściągnięcia jednej z dywizji zamiast dodatkowych uzupełnień. Wykonuje rzut 1K. Przy wyniku 5 lub 6 dywizja jest wprowadzana, przy pozostałych wynikach gracz nie otrzymuje uzupełnień ani dywizji rezerwy. Ograniczenia w wprowadzaniu Łotewskiej Dywizji Strzelców są utrzymane.


OPCJE
Poniższe reguły mogą być stosowane w grze za zgodą obu graczy:
44. NIESPODZIANKA BUDIONNEGO
Etap, w którym Konna Armia pojawia się jako wprowadzenia jest losowy. Sprawdzania dokonuje się w pierwszej fazie ruchu. Wykonuje się rzut 1K. Konna Armia wchodzi do gry przy rezultatach:
16.V - 5 i 6
23.V - 3, 4, 5 i 6
30.V - na pewno.
Nie ma automatycznego wzrostu morale o 10. Rozpoczynajac od zdobycia Kijowa przez Polaków do wejscia Konnej Armii bolszewickie morale wzrasta na Ukrainie o 2K-2 w pierwszej bolszewickiej fazie ruchow.
45. UCIECZKA
Jeśli wojska przeciwnika posiadają na danym TDW przewagę moralną na poziomie 1 lub 2, gracz może zwiększyć możliwości marszowe swoich oddziałów wykonujących całość przemarszu we własnym właściwym kierunku odwrotu. Mogą wykonać ruch na odlefgłość o 1PM większą. Natychmiast po wykonaniu takiego ruchu gracz rzuca 1K. Wynik 1 oznacza, że jednostka traci 1 poziom w wyniku strat marszowych, wyniki 2 i 3 - obniżenie przewagi moralnej o 1. Jednostki piechoty w sytuacji j.w. mogą wykonać ruch nawet na odległość o 2PM większą. Wyniki 1 i 2 oznaczają wtedy stratę poziomu, wyniki 3-5 - spadek przewagi moralnej. Jeśli przewaga moralna jest już na maksymalnym poziomie wyniki oznaczające jej spadek również powodują straty marszowe.
46. POGOŃ
Jeśli wojska gracza posiadają na danym TDW przewagę moralną na poziomie 1 lub 2, może on również zwiększyć możliwości marszowe swoich oddziałów. Jednostki, które całość przemarszu wykonują we właściwym kierunku odwrotu przeciwnika, mogą wykonać ruch na odległość o 1PM większą. Natychmiast po wykonaniu takiego ruchu gracz rzuca 1K. Wynik 1 oznacza, że jednostka traci 1 poziom w wyniku strat marszowych, wyniki 2 i 3 - obniżenie przewagi moralnej o 1.
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
 
maciunia
Podporucznik



Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 662
Skąd: WWY
Wysłany: Sob 26 Sty, 2008   Re: Rok 1920 - Errata autora

25.7. WYGŁODZENIE (uzupełnienie)
Jeśli jednostka gracza we własnej fazie uzupełnień jest niezaopatrzona, wykonuje się dla niej rzut 1K. Jeśli rezultat wynosi 2 lub mniej, jednostka traci 1 poziom. Do rzutu kostką dodaje się własny poziom przewagi moralnej lub odejmuje poziom przewagi przeciwnika. Przy sprawdzaniu jednostek kawalerii do rzutu kostką dodaje się 1, przy sprawdzaniu jednostek elitarnych - dodatkowo 1. Jednostki wsparcia i kadry stojące samodzielnie są zawsze eliminowane.

Jezeli chodzi o "wyglodzenie" i kawalerie, to w tych jednostkach musza jesc i ludzie, i konie wiec mamy wiecej 'glów' do wyrzywienia. Chyba lepszy bylby modyfikator -1, a nie 1. Tak sobie mysle.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 8