Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Hołm Rules Galicya 1914
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: Wto 19 Kwi, 2005   

qamil napisał/a:
Kilka pytań do Autora:
1. Jednostka X buduje okopy, ale tylko jeden dzień. Czy jednostka Y może dokończyć budowę okopów?


Szczerze mówiąc o dwuetapowej budowie okopów to nie mój przepis.
Niemniej ja tak grałem, że jedna jednostka moze zostawić okopy w budowie, a kolejna kontynuować.

Cytat:
2. 7 DK ros. pojawia się jako garnizon we Włodzimierzu Wołyńskim. Co to znaczy "garnizon"- czy związane są z tym jakieś ograniczenia? A jeśli przeciwnik zajmie W. W. przed pojawieniem się 7 DK?


O tym zapomniałem napisać.

Jeśli Włodzimierz będzie pod kontrolą Austriaków, 7 DKaw pojawia się dwa etapy po czasie w Kowlu, obie brygady na rewersie, ale bez punktów wytrzymałości (czyli osłabione, ale na najwyższym poziomie wytrzymałości).

Cytat:
3. Czy 5 HMR pojawia się na planszy i gdzie? To pytanie również dotyczy IT K ros. i KKaw ros.


5 HMR jest zrobiony omyłkowo - nie bierze udziału w grze.
Sztab plus dwie brygady I Korpusu Turkiestańskiego oraz sztab korpusu kawalerii dorobiłem przy okazji do Tannenbergu.


4. Czy VII K ros. pojawia się od 25 sierpnia po jednej jednostce na etap (analogicznie IV K)?[/quote]

O ile dobrze pamiętam VII KA to 8 Armia Brusdiłowa - wchodzi pieszo w całości.
Ograniczenie wejścia dotyczy wyłacznie wojsk dowożonych koleją.
 
 
qamil
Kapral


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 98
Skąd: Janów Lub.
Wysłany: Śro 20 Kwi, 2005   

Tfu, chodziło mi o a.-w. korpusy z 2 Armii, nie rosyjskie. Chana Nachiczewańskiego i korpus Turkiestański to skojarzyłem już po napisaniu posta :oops:
 
 
Gość

Wysłany: Śro 20 Kwi, 2005   

qamil napisał/a:
Tfu, chodziło mi o a.-w. korpusy z 2 Armii, nie rosyjskie. Chana Nachiczewańskiego i korpus Turkiestański to skojarzyłem już po napisaniu posta :oops:


Austriackie korpusy IV i VII wjeżdżają wg przelotowości kolei - ile się na raz zmieści.

Zdziwiłem się z tym korpusem IV, bo to Tannenberg.

Pozdrawiam.
 
 
qamil
Kapral


Dołączył: 23 Wrz 2004
Posty: 98
Skąd: Janów Lub.
Wysłany: Nie 24 Kwi, 2005   

Czy a.-w. artyleria ma zasięg 1 heks? A Rosjanie? Jakich typów dział używali w korpuśnych dyonach? Wiem, że to można znaleźć gdzieś w sieci, ale dla Ciebie to z pewnością pestka - a ja zaoszczędzę troszkę czasu i oczy.
 
 
Gość

Wysłany: Nie 24 Kwi, 2005   

qamil napisał/a:
Czy a.-w. artyleria ma zasięg 1 heks? A Rosjanie? Jakich typów dział używali w korpuśnych dyonach? Wiem, że to można znaleźć gdzieś w sieci, ale dla Ciebie to z pewnością pestka - a ja zaoszczędzę troszkę czasu i oczy.


W 1914 Rosjanie w dyonach korpusnych (z nomenklatury zwanych dyonami moździerzy) używali haubic 122 mm.

http://www.landships.free...mm_m10_info.htm

Austriacy wtedy, o ile mi się dobrze wydaje, używali starych armat (nie haubic) o sporym kącie podniesienia o kalibrze 15 cm - ale tu niestety nie dam sobie glowy uciąć.

http://www.landships.free...cm_m80_info.htm

Ze strony nie wynika, iż miałoby to być to uzbrojenie, ale inne nie wchodziło w rachubę.

http://www.landships.freeservers.com/artillery.htm

Co do zasięgu, to nawet jak austriacka miałaby 1 heks, to na swoje potrzeby przyjąłem dwa, bo wtedy nie wiadomo byłoby, co z takimi armatami robić.
Mówiąc inaczej nie nadawałyby się dokładnie do niczego.
 
 
Nico
Pułkownik



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2005   

Wlasnie tu brakuje mi pieknego rulsa z gier napoleonskich w ktore gram. Pod moje 3 korpusuy podjechaly 2 brygady kawalerii i nie moglem nic zrobic. Powinien byc rules, ze jesli jest przewaga BARDZO DUZA do 1 to po prostu "wypycham" przeciwnika z pola z marszu kosztem 1Pkt Ruchu dodatkowego. Bo co, podjechaly 3PS kawalerii pod moje 25PS i nie moge sie ruszyc? Z marszu by ich pogonili ! Walka z marszu lub cos takiego...
_________________
Confederately yours,
PFC Nico, Brotherhood of Beer
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 30 Kwi, 2005   

Nico napisał/a:
Wlasnie tu brakuje mi pieknego rulsa z gier napoleonskich w ktore gram. Pod moje 3 korpusuy podjechaly 2 brygady kawalerii i nie moglem nic zrobic. Powinien byc rules, ze jesli jest przewaga BARDZO DUZA do 1 to po prostu "wypycham" przeciwnika z pola z marszu kosztem 1Pkt Ruchu dodatkowego. Bo co, podjechaly 3PS kawalerii pod moje 25PS i nie moge sie ruszyc? Z marszu by ich pogonili ! Walka z marszu lub cos takiego...


Może nie ruszyć, ale narobili rabanu (coś jak dywersja).

Niestety przepisy są skonstruowane pod Tannenberg, a ta gra wymaga umiejętności powstrzymywania przeciwnika i bicia go jednocześnie.

Tą umiejętność kawalerii daje się ominąć, ale Ci nie powiem jak.
 
 
Nico
Pułkownik



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Kwi, 2005   

Wiem jak, wyslac swoja na przod :) . Nie mniej uwazam, ze taki rules powinien byc. Walka z marszu! Zreszta co to za kawaleria wegierska...sami koniokradzi lub gorzej w niej byli ;P
_________________
Confederately yours,
PFC Nico, Brotherhood of Beer
 
 
 
Gość

Wysłany: Sob 30 Kwi, 2005   

Nico napisał/a:
Wiem jak, wyslac swoja na przod :) . Nie mniej uwazam, ze taki rules powinien byc. Walka z marszu!



Wystarczyłoby, żebyś sobie skrzydła osłonił, wypuszczając jazdę daleko do przodu.
Masz jej tam tyle, co ja.
Własnie, ale jak zrobimy walkę w marszu, to wszystko wtedy trzeba będzie poruszyć. Zresztą moim zdaniem tą walkę w marszu mogłaby wykonać wyłacznie kawaleria. Przed piechotą zresztą kawaleria bez problemu mogła zwiać i ustawić nową zasadzkę kilka kilometrów dalej, zaś każda taka zasadzka zmuszała wroga do rozwijania wojska, bo przecież w kolumnie marszowej nie zaatakujesz.
Coś takiego zamierzam zrobić w mojej grze na szczeblu batalionowym.

Cytat:
Zreszta co to za kawaleria wegierska...sami koniokradzi lub gorzej w niej byli ;P


Albo csikosi, CK Dezerterzy sie przypominają.
Ostatnio zmieniony przez Gość Nie 01 Maj, 2005, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nico
Pułkownik



Dołączył: 08 Kwi 2004
Posty: 2515
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Tylko troszke ;) cala kompanie do aresztu :twisted:
_________________
Confederately yours,
PFC Nico, Brotherhood of Beer
 
 
 
Gość

Wysłany: Nie 01 Maj, 2005   

Nico napisał/a:
Wlasnie tu brakuje mi pieknego rulsa z gier napoleonskich w ktore gram. Pod moje 3 korpusuy podjechaly 2 brygady kawalerii i nie moglem nic zrobic. Powinien byc rules, ze jesli jest przewaga BARDZO DUZA do 1 to po prostu "wypycham" przeciwnika z pola z marszu kosztem 1Pkt Ruchu dodatkowego. Bo co, podjechaly 3PS kawalerii pod moje 25PS i nie moge sie ruszyc? Z marszu by ich pogonili ! Walka z marszu lub cos takiego...



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
:twisted: :twisted:
U złej baletnicy, to i rąbek u spódnicy... ;)
 
 
7TP
St. szeregowy



Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 43
Wysłany: Pon 29 Sie, 2005   

Konkluzja z dyskusji przeprowadzonej na "innym" forum:

Zulu von Auffenberg napisał/a:
Valdemort napisał/a:
Darth Stalin napisał/a:
To ja bym proponował tak:

kawaleria i wszelkie "drobnoustroje" - nie mogą w ogóle.
samotna artyleria, tabory, sztaby - oczywiście też.

Jednostki od brygady w górę - dwa etapy (w pierwszym etapie o sile 1, z drugim - pełne) => jak proponuje Valdemort

Jeżeli kopie cały korpus rosyjski - to po jednym etapie już są okopy pełne ("dwójka") => taki ukłon w stronę dzielnych rosyjskich kopaczy po mandżurskich doświadczeniach

Proste i niekomplikujące rozgrywki


Hm... No to doszlismy do punktu wyjscia :)
Ja bym proponowal jednak tak:

1. kawaleria i wszelkie "drobnoustroje" - nie mogą w ogóle.
samotna artyleria, tabory, sztaby - oczywiście też.

2. okopy: buduje sie w jeden etap, mod. -1
3. umocnienia polowe: buduje sie w trzy pelne etapy z okopow, mod. -2
Jesli umocnienia polowe buduje caly korpus rosyjski, to sa one gotowe juz po dwoch pelnych etapach.

rationale: dosc latwo i szybko mozna wykonac proste umocnienia ziemne (okopy), natomiast, przygotowanie i rozplanowanie w miare sensownej linii takich umocnien zabiera troche wiecej czasu.
No i oczywiscie ma to miec okreslony skutek w grze: czas dla przeciwnika na przeciwdzialanie probom umacniania sie na wygodnych stanowiskach ;)

V.


Sprawdzimy to podczas najbliższej rozgrywki.
_________________
You Know Who
 
 
7TP
St. szeregowy



Dołączył: 12 Maj 2004
Posty: 43
Wysłany: Pon 29 Sie, 2005   

Darth (ocenzurowany) napisał/a:
Zulu, mam prośbę: czy mógłbyś zebrać reguly do Galicji w jeden, kompletny zbiór?
i prośba druga - czy do CB Galicja możnaby dołożyć rozpiskę, z którego pola i w jaki sposób wchodzą posiłki obu stron?
Bo mam zestaw posiłków, ale nie wiem, skąd wchodzą :(


Przylaczam sie do prosby Kolegi, pardon - Towarzysza :wink:

V.
_________________
You Know Who
 
 
Gość

Wysłany: Pon 29 Sie, 2005   

7TP napisał/a:
Darth (ocenzurowany) napisał/a:
Zulu, mam prośbę: czy mógłbyś zebrać reguly do Galicji w jeden, kompletny zbiór?
i prośba druga - czy do CB Galicja możnaby dołożyć rozpiskę, z którego pola i w jaki sposób wchodzą posiłki obu stron?
Bo mam zestaw posiłków, ale nie wiem, skąd wchodzą :(


Przylaczam sie do prosby Kolegi, pardon - Towarzysza :wink:

V.


Chyba :wink: ulegnę namowom Kolegów i zrobię takie zebrane reguły prywatne.
Z tym, ze na razie priorytet to Manewry i przygotowywana gra, więc jak mi się uda wykroić czas, to zrobię, a jesli nie, to postaram się wynbotowac nasze własne reguły, żeby odwrót był bardziej uporządkowany jak w ruskiej dywizji rezerwowej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8