Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Wrzesień 1939 w całości
Autor Wiadomość
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 104
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Polacy to rozstawiają się historycznie czy dowolnie?
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Były głosy za rozstawieniem historycznym ale nie mam nic przeciwko żeby Polacy mieli dowolność.

Zagłosujmy:

Niemcy - rozstawienie historyczne, Polacy - rozstawienie dowolne.

Kto za i kto przeciw?
 
 
     
Mlavius
Kapral


Dołączył: 26 Lis 2016
Posty: 119
Skąd: Mława
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Ja jestem za historycznym rozstawieniem.
 
     
Michał Jakubik
Kapral


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 104
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

historyczne
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Nie 11 Lut, 2018   

Ok, czyli wyjdzie na historyczne.

Podaje zapisy dotyczące lotnictwa, proszę o uwagi.

[10.0] LOTNICTWO

[10.1] Zasady ogólne
[10.11] Gracze dysponują żetonami lotnictwa, które dzielimy na: myśliwce, bombowce taktyczne, bombowce nurkujące.
[10.12] Lotnictwo może być wykorzystane do wykonywania działań opóźniających, bombardowania jednostek i obiektów, ataków na pociągi transportowe.
[10.13] Na jednym heksie można rozstawić maksymalnie 3 żetony lotnictwa.
[10.14] Każda jednostka lotnicza ma dwa poziomu siły. Po ich stracie jednostka jest eliminowana.
[10.15] Każda jednostka lotnicza ma podany zasięg, w którym może operować od przypisanego lotniska.

[10.2] Działania paraliżujące
[10.21] Działania paraliżujące mogą prowadzić jedynie myśliwce oraz bombowce nurkujące.
[10.22] Zasięg jednostek wykonujących działania paraliżujące jest redukowany o 1/3.
[10.23] Każdy żeton lotniczy może być podzielony na dwa żetony „paraliżujące”.
[10.24] Każdy żeton „paraliżujący” na polu powoduje, że każda jednostka przechodząca przez to pole wydaje dodatkowy punkt ruchu.
[10.25] Dwa żetony „paraliżujące” na polu powoduję, że każda jednostka przechodząca przez to pole oraz pola sąsiednie wydaje dodatkowy punkt ruchu.
[10.26] Przemieszczające się pociągi transportowe muszą się zatrzymać na polu sąsiadującym z żetonem „paraliżującym”.
[10.27] Lotnictwo „paraliżujące” paraliżuje ruch pociągu pancernego. PP płaci 5 PR za przejazd po tym polu.
[10.28] Przemieszczające się kolumny transportowe oraz oddziały zmotoryzowane wydają 2 PR za każde pole działania lotnictwa paraliżującego.
[10.29] Nie można paraliżować ruchu na polach z lasem.

[10.3] Bombardowania
[10.31] Bombardowanie mogą przeprowadzić jedynie jednostki bombowców taktycznych i nurkujących.
[10.32] Celem bombardowania mogą być jednostki wroga, linie kolejowe, drogi i lotniska.
[10.33] Lotnictwo szturmowe może atakować pociągi transportowe.
[10.34] W poszukiwaniu efektów bombardowania korzystamy z tabeli ataków lotniczych.
[10.35] Miasta i miejscowości mogą być bombardowane tylko w przypadku kiedy znajdują się w nich jednostki wroga.
[10.36] Efekty bombardowania:
U – zniszczenie małej miejscowości lub pierwszy stopień zniszczeń dużego miasta, uszkodzenie lotniska
Z – zniszczenie małej miejscowości lub drugi stopień zniszczeń dużego miasta, zniszczenie lotniska
1, 2 – strata przez bombardowaną jednostkę 1 lub 2 PS
U, Z – w przypadku ataku na transporty kolejowe lub kolumny transportowe oznacza ich zniszczenie
W przypadku zniszczenia małej miejscowości lub pierwszego stopnia zniszczeń dużego miasta kładziemy żeton +1PR. Jednostki przechodzące przez to pole płacą dodatkowy 1 PR.
W przypadku drugiego stopnia zniszczeń dużego miasta kładziemy żeton +2PR. Jednostki przechodzące przez to pole płacą dodatkowe 2 PR.
Zniszczone lotnisko jest zdejmowane z planszy, a uszkodzone nie może być używane przez 1 etap.
[10.37] Szansa powodzenia ataku bombowego zależy od tonażu przenoszonych bomb:
He 111 H i P - 2 tony Do 17 M i Z– 1 tona Do 17 E – 0,5 tony
Hs 123 – 0,2 tony Ju 87 – 0,5 tony
Karaś – 0,5 tony Łoś – 1 tona
[10.38] Jednostka atakowana przez lotnictwo posiada -1 PR w danym etapie i jest przykrywana żetonem „S1”.

[10.4] Działania osłaniające
[10.41] Działania osłaniające mogą prowadzić jedynie jednostki myśliwskie i polegają one na zwalczaniu lotnictwa przeciwnika.
[10.42] Zasięg jednostek wykonujących działania osłaniające jest redukowany o 1/3.
[10.43] Wszystkie wrogie jednostki lotnicze rozłożone w promieniu 3 pól od jednostek prowadzących działania osłaniające muszą stoczyć walkę powietrzną.
[10.44] Jeśli jednostka znajdzie się w zasięgu dwóch lub więcej jednostek prowadzących działania osłaniające to walki powietrzne rozstrzygnąć należy dla każdej jednostki osobno.

[10.5] Walki powietrzne
[10.51] Jeśli w dowolnym momencie żetony wrogich jednostek znajdą się na polach sąsiednich lub zostaną zaatakowane w wyniku działań osłaniających należy rozstrzygnąć walkę powietrzną. Stroną atakującą jest gracz, którego faza aktualnie trwa.
[10.52] Do rozstrzygania wal powietrznych służy tabela walk powietrznych.
[10.53] Jeśli jednostka sąsiaduje z dwoma lub większą ilością jednostek wroga to walki powietrzne rozstrzygnąć należy dla każdej jednostki osobno.
[10.54] Efekty walk powietrznych:
A1U – atakujący traci 1 PS u ucieka B1U, B2U – broniący traci odpowiednio 1 lub 2 PS i ucieka
AU – atakujący ucieka BU – broniący ucieka
[10.55] Żetony lotnictwa „paraliżującego” są zdejmowane automatycznie.

[10.6] Lotniska
[10.61] Jednostki lotnicze operują z przypisanych im lotnisk.
[10.62] Jednostki lotnicze mogą zostać przebazowane na inne dostępne lotnisko stałe. Należy zamienić wtedy żetony lotnisk miejscami.
[10.63] Strona niemiecka może zakładać lotniska polowe. W tym celu kosztem 5 PR odwraca się żeton lotniska awersem z symbolem ciężarówki (obsługa lotniska) do i można wykonać ruch jak jednostką zmotoryzowaną. Koszt ponownego odwrócenia żetonu symbolem lotniska do góry kosztuje również 5 PR. W czasie poruszania się obsługi lotniska nie mogą operować przypisane do niego jednostki lotnicze.
[10.64] Lotnisko polowe może zostać założone na zdobytym lotnisku polskim. W tym celu należy przemieścić obsługę lotniska zgodnie z pkt. [10.63] na lotnisko polskie.
[10.65] Lotnisko polowe może zostać założone na heksie, który jest całkowicie terenem czystym. W tym celu należy przemieścić obsługę lotniska na takie pole i kosztem 10 PR odwrócić żeton symbolem lotniska do góry.

[10.7] Pogoda
[10.71] Na początku każdej tury wykonywany jest rzut na pogodę dla każdej mapy zgodnie z tabela pogody.
[10.72] Na wynik ma wpływ pogoda na danej mapie w poprzednim etapie.
[10.73] Rozróżniamy trzy rodzaje pogody:
Dobra (D) – Lotnictwo działa bez ograniczeń
Pogorszona (P) – Rzut 1k6 dla każdej jednostki startującej z lotniska w strefie pogorszonej pogody: wynik 6 - misja nieudana, wynik 1 - misja nieudana oraz strata -1PS.
Zła (Z) – Lotnictwo nie działa

[ Dodano: Śro 21 Lut, 2018 ]
Zapraszam do kolejnego filmu. Tym razem o ośrodkach zapasowych
 
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 913
Wysłany: Nie 13 Maj, 2018   

Witam
Czy jest możliwość udostępnienia wszystkich poprawionych tabelek dla j. polskich i niemieckich oraz podanie wszystkich nowych dorobionych j. po stronie polskie i niemieckiej wraz z ich siłą.
 
     
Komendant
Plutonowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2007
Posty: 192
Skąd: Katowice
Wysłany: Pon 14 Maj, 2018   

Mogę udostępnić zestaw do Mławy i Suwalszczyzny (bez grafik) licząc na jakiś test:
- tabele siły
- rozstawienie
- zmiany przepisów
- opis kart zdarzeń
- rozpiskę posiłków z OZ
- tabele jednostek lotniczych

Obiecałem sobie dzielić się szerszymi efektami pracy z tymi co w jakiś sposób mi pomogą bo zainteresowanie tematem było znikome.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8