Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Polska 1920
Autor Wiadomość
Dominik
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 209
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Dziękuję za odpowiedź, chociaż wyboru ani trochę mi nie ułatwiła :)
 
     
Baron83
Plutonowy


Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 168
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

Jakie są warunki automatycznego zwycięstwa dla Rosjan w scenariuszu Niemen, 22 września. Dla obu stron podano Lida, Baranowicze i Grodno. Czyli bolszewicy bez walki wygrywają z automatu już pierwszego dnia :wink:

Bardzo fajna gra. Praktycznie nie ma się o co przyczepić. Choć nie wiem jaki żeton reprezentuje po stronie polskiej Sztab 6. Armii w scenariuszu Lwów, 14 sierpnia i Na Lwów, 5 sierpnia. No chyba, że gdzieś mi przepadł.

Ocena ogólna gry 10-/10.
_________________
http://www.wojna-mussoliniego.pl www.facebook.com/armiawloska
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14470
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 02 Sie, 2017   

pod koniec gry, jak dotrwają - wygrywają
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
QJ
Plutonowy



Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 153
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   

Baron83 napisał/a:
Bardzo fajna gra. Praktycznie nie ma się o co przyczepić. Choć nie wiem jaki żeton reprezentuje po stronie polskiej Sztab 6. Armii w scenariuszu Lwów, 14 sierpnia i Na Lwów, 5 sierpnia. No chyba, że gdzieś mi przepadł.


Podzielam zdanie, bardzo fajna gra. Ale przyczepić można jednak się do żetonów, mimo że graficznie są rewelacyjne no i nieco grubsze, to sztancowanie jest fatalne. Nierówne krawędzie, jedne żetony węższe inne szersze, i o ile Polacy jeszcze jako tako wypadają to sowieci polegli na całego, nie dość że arkusz został odwrotnie zesztancowany to na dodatek całość przesunięta jest w lewo prze co zachodzi miejscami na oznaczenia. Może to szczegół ale przy poziomie w jakim do tej pory były robione żetony to krok wstecz. Ale i tak 9.5/10.

Sztab 6 A. Jędrzejewski.
_________________
Soldiers marching onward into dust!
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14470
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 09 Wrz, 2017   

zawsze można poprosić wydawce o wymianę, kilka takich "odwrotnych" arkuszy zostało wysłanych
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
QJ
Plutonowy



Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 153
Wysłany: Pon 11 Wrz, 2017   

Kilka pytań odnośnie przepisów.

1. Wynik walki B1 jednostka zawsze się wycofuje chyba że uwzględnia się US lub jest w twierdzy (zgodnie z 5.13).
2. Bagna 1/3 PS (5.18) zaokrąglamy w górę.
3. Czołgi rozmieszczamy dowolnie czy na jednostkach, ich siłę (1 PS) wliczamy do puli i uwzględniamy ewentualny modyfikator.
4. 33 DP (żeton dywizyjny) to 33 Kubańska DK, piesza.
5. Czarne żetony z gwiazdą i napisem VP (czerwone z białym orłem) służą do zaznaczenia opanowanych miast zaliczanych jako PZ.

Jednostki: 47 DS ma dwie brygady 139 BS ( niebieska jest chyba gratis), 19 DS ma numerację BS taką samą jak 18 DS - 52,53,54 BS zamiast 55,56,57 BS dla 19 DS, podobnie w 57 i 58 występują te same numery brygad 172 BS a w 57 DS brakuje 170 BS.
_________________
Soldiers marching onward into dust!
 
     
mike2210
Kadet


Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Witam, jestem początkującym graczem, jednak starałem się dość wnikliwie przestudiować instrukcję. Mam kilka pytań nasuwających mi wątpliwości co do rozgrywki:
1. Atak przez granicę wrogiego państwa – czy stosujemy jakiś modyfikator walki i strat po walce, skoro przekroczenie granicy wrogiego państwa kosztuje dodatkowy 1PR?
2. Czy modyfikator wpływu terenu na walkę dla atakującego w górach (pod górę/z góry) jest taki sam jak dla bagien?
3. Nie za bardzo rozumiem wymowę drugiej części zasady [5.13]: „Ale tylko wtedy, gdy posiada umocnienia większe niż 2”. Czy „2” to wartość wynikająca pośrednio z zasady [7.15]?
4. Zasada [5.15] Czy atakujący może wejść na opuszczone przez broniącego pole bezpośrednio po ataku (bez straty PR), czy w fazie ruchu? To samo pytani dotyczy wejścia atakującego na pole broniącego po jego eliminacji [5.26].
5. Zasada [5.22] „Jeżeli jednostka wycofa się po walce do strefy, na której znajduje się sojusznicza jednostka, to jednostka ta nie uczestniczy w następnej walce jednostki sojuszniczej, jednak podlega ewentualnemu wycofaniu się po walce”. Czy w ataku na tą jednostkę sojuszniczą traci ona wtedy ewentualnie 1PS przy wyniku B1?
6. Walka z udziałem samolotów [5.28] – czy tak jak w przypadku czołgów, jeżeli następuje atak z dwóch stref, gdzie oddziały mają wsparcie samolotów, modyfikatory samolotów kumulują się? Na logikę – TAK – ale nie wynika to z zasad.
7. Czy zasada [7.11] dotyczy linii fortyfikacyjnych?
8. Zasada [7.15] Czy modyfikatory te należy stosować także w obliczaniu strat po walce?
9. Zasada [8.11] "Brak możliwości graniczenia z oddziałami wrogimi, chyba że na takim polu znajduje się własny oddział" - czy chodzi o pole, na które składa się droga zaopatrzenia, czy o pole sąsiednie do drogi zaopatrzenia?
Pozdrawiam, Michał
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 653
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

1) Nie.
2) Tak.
3) Nie, z 7.11, gdzie jest powiedziane, że umocnienia stałe mają 3. Ale zauważ, że polowe mają 1 i 2, zatem nie dają tego, co jest opisane w 5.13.
4) Tak, w fazie walki, po wykonaniu ataku, jeśli opuścił je obrońca lub został zniszczony.
5) Nie, straty w PS ponosi tylko ta, która bierze udział w walce. Jednostka, która sie wycofała na takie pole ponosi straty w tej "drugiej" walce tylko wtedy, jeśli musi się wycofać, a nie ma gdzie.
6)Tak, kumulują.
7) Tak, dotyczy wszystkich umocnień, które znajdują się na planszy.
8) Tak, do obu tabel, gdyż traktujemy je jako wpływ terenowy (patrz przykład w 5.11)
9) O pole, na które składa się droga zaopatrzenia. Jeśli na sąsiednim jest wróg, to przez takie pole nie może przebiegać linia zaopatrzenia, ale jeśli na takim polu jest nasza jednostka - wtedy linia może przebiegać.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
mike2210
Kadet


Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Wrz, 2017   

Dzięki, Grisznak! Moje wątpliwości zostały rozbite niczym Grupa Mozyrska ;)
Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8