Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Tabela Rezultaty Walki dla k100
Autor Wiadomość
Grzeinjk
Kadet


Dołączył: 15 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Trzebinia
  Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   Tabela Rezultaty Walki dla k100

Szanowni Stratedzy!

Grając w bitwy oparte na systemie WB-95, prędko doszedłem do wniosku, że tabela Rezultaty Walki wymaga wielu poprawek i paru bardziej logicznych ciągłości. Dlatego zacząłem tworzyć własne tabele a następnie je dopracowywać. Oczywiście osią wokół której się koncentrowałem była pewna ciągłość zwiększającego się prawdopodobieństwa poszczególnych wyników w trakcie narastania lub zmniejszania przewagi przeciwnika. Tabele te oczywiście wykorzystywały wciąż system 2k6, czyli rzut dwoma kościami sześciościennymi.
Jednak ostatnimi czasy zreflektowałem się, że po co kłopotać się i próbować zbliżyć się do wyznaczonych ideałów manewrując pomiędzy sztywnymi ramami danych rezultatów tj. 1/36, 2/36 itd. (dla każdego stosunku arbitralnie wyznaczałem jaka jest procentowa szansa na odwrót obrońcy (ów ideał) itp. a następnie próbowałem się do tego zbliżać wpasowując odpowiednie wyniki bitwy we właściwe pola odpowiadające wynikowi rzutu kośćmi = odpowiadające procentowej szansy wylosowania) skoro można je w pełni wyrazić dzięki k100, czyli dwóm kościom dziesięciościennym, które w efekcie dają nam "kość stuścienną".
Dlaczego k100 góruje nad 2k6?
W oryginalnej tabelce do gry (opartej na 2k6), każdej kolumnie odpowiadającej danemu stosunkowi siły (np. 1:1) mamy ściśle określone wyniki z określonym prawdopodobieństwem wylosowanie na kościach wyniku 7 jest najbardziej prawdopodobne i odpowiada 6/36, dla 8 jest 5/36 itd. w efekcie rozkład prawdopodobieństwa przypomina krzywą Laffera ; )
Rzucając "kością stuścienną" nie mamy takich ograniczeń i możemy przyjmować najróżniejsze założenia dotyczące tego jaka jest szansa na np. wycofanie atakującego przy 1:1, a jaka przy 1:2 czy może nawet 2:1.
Problem najważniejszy jaki tutaj następuje to kwestia arbitralności w "wycenie" prawdopodobieństwa. Dla każdego zapewne ta kwestia będzie wyglądała inaczej bo przecież skoro mamy stosunek 1:1 to oznacza równość szans a więc dla obrońcy i atakującego rezultaty powinny być niejako symetryczne - dajmy na to 30 % szans na B1, 10% na B2 i 30% na A1 oraz 10% na A2, z drugiej jednak strony równość ta nie może być aż tak dosłownie pojmowana bo jedna strona się broni a druga atakuje i pod tym względem ścierający się nie są już równi dlatego może i też inaczej powinno się rozkładać prawdopodobieństwo np. 30% na B1 a 10% B2 i 20% dla A1.

Mam nadzieję, że jasno wyraziłem myśli, przepraszam za wszelkie niejasności, niestety matematykiem nie jestem : (

Zanim przejdę do ewentualnego dalszego rozpisywania się na temat rozkładu prawdopodobieństwa, chciałbym Was Szanowni Stratedzy zapytać o to jakie jest Wasze podejście do tak rozpatrywanych wyników w tabeli Rezultaty Walki oraz jak Wy rozłożylibyście prawdopodobieństwo? Kwestia jak widać jest bardzo indywidualna, więc myślę, że każda opinia będzie ciekawa.

Pozdrawiam,
Grzejnik.
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   

Zgodzę się z tym, że K10 jest generalnie fajniejsza w grach niż K6/12. Z drugiej strony, przy dużej ilości modyfikatorów, K12 jest wygodniejsza, bo tam lepiej czuć wpływ tychże modyfikatorów, które przy k100 musiałyby być zupełnie inne i znacznie większe.

Ewentualnie wymagałoby to napisania zupełnie nowego silnika - rozgryzam teraz grę Main Battle Tank, która opiera się własnie na K10/100. I tam występują bardzo duże wartości (np. przednie pancerz T-72 ma wartość 105), że ma to swój sens. Do tego system trafień polega na tym, iż modyfikatory wpływają na szanse trafienia, a nie na samo trafienie. I polegają one na tym, że mamy tabelkę z szansami trafienia z wierszami od +5 do -1 (które to liczby określają własnie modyfikatory wynikające z terenu, rozkazu, jak miał cel i strzelający, wyposażenia strzelającego itd) i kolumnami dla dystansu. Przykładowo, przy modyfikatorze -2 szanse trafienia dla pojazdu strzelające z dystansu P(Point blank) będą wynosiły 72, S (short) - 56, Medium - 40, Long - 24 i Extended - 08. Naturalnie, Short to inna ilość hexów dla np. M-60 i inna dla BWP-1.

Taki ASL z kolei ma taką mnogość modyfikatorów, że tam wprowadzenie K100 doprowadziłoby do matematycznej masakry, rodem z legendarnych Kryształów Czasu. I osobiście uważam, że B-35 raczej lepiej wypada w wersji K6/12.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   Re: Tabela Rezultaty Walki dla k100

Ta krzywa Laffera nie jest taka zła. Wynikowi 7 (najbardziej prawdopodobnemu) przypisujemy najbardziej prawdopodobne wyniki starć.
Grzeinjk napisał/a:
bo przecież skoro mamy stosunek 1:1 to oznacza równość szans a więc dla obrońcy i atakującego rezultaty powinny być niejako symetryczne

Dlaczego?
 
     
Grzeinjk
Kadet


Dołączył: 15 Sie 2017
Posty: 7
Skąd: Trzebinia
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   Re: Tabela Rezultaty Walki dla k100

No właśnie, k100 otwiera nam potencjalną możliwość na manipulowanie efektem walki poprzez np. zastosowanie modyfikatora, który zwiększa szansę poniesienia strat po stronie atakującego/obrońcy. Z drugiej jednak strony nie można przesadzać z nadmiernym implikowaniem takich modyfikatorów, które dość łatwo mogą odbić się na grywalności, trzeba zachiwać złoty środek - o ile się go znajdzie ; )

Radosław Kotowski napisał/a:
Ta krzywa Laffera nie jest taka zła. Wynikowi 7 (najbardziej prawdopodobnemu) przypisujemy najbardziej prawdopodobne wyniki starć.

Oczywiście, że nie jest zła, nigdzie tak nie napisałem. Proponuję tylko spojrzenie z innej perspektywy na system. "Krzywa Laffera" przysporzyła mi tylko nie lada kłopotu z zaadaptowaniem wyznaczonych rezultatów do tabelki, tak aby jak najlepiej zbliżyć się np. od 40%.
Radosław Kotowski napisał/a:
Grzeinjk napisał/a:
bo przecież skoro mamy stosunek 1:1 to oznacza równość szans a więc dla obrońcy i atakującego rezultaty powinny być niejako symetryczne

Dlaczego?

To był przykład procesu myślowego, w dalszej części tego samego zdania zanegowanego : )

Grzeinjk napisał/a:
(...), z drugiej jednak strony równość ta nie może być aż tak dosłownie pojmowana bo jedna strona się broni a druga atakuje i pod tym względem ścierający się nie są już równi dlatego może i też inaczej powinno się rozkładać prawdopodobieństwo np. 30% na B1 a 10% B2 i 20% dla A1.
 
     
Michał Jakubik
St. szeregowy


Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 59
Skąd: Aleks Kuj
Wysłany: Czw 07 Wrz, 2017   

Obowiązująca tabela wydaje mi się ze faworyzuje zbyt bardzo atakującego przy rezultacie 2:1
powinny pojawić się wyniki A1 przy 11,12, przy 3:1 A1, 12.
Coś w ten deseń, oczywiście przy obowiązkowej stracie poziomu, taki mały dreszczyk do rzutu kością przy ataku hehe
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 08 Wrz, 2017   Re: Tabela Rezultaty Walki dla k100

Grzeinjk napisał/a:

To był przykład procesu myślowego, w dalszej części tego samego zdania zanegowanego : )

Rzeczywiście. Nie doczytałem :oops:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9