Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Kłuszyn 1610
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14494
Skąd: warszawa
Wysłany: Nie 25 Sty, 2015   

w dowolnym momencie można
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Skąd: Włocławek
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

Pierwsze wrażenia po Kłuszynie - to słaba gra. Nie od strony wykonania ani przepisów - te są generalnie dobre, sprawdzają się w rozgrywce i nie nastręczają kłopotów. Problemem jest bitwa. Jest ona tak cholernie jednostronna, że w wariancie podstawowym, zgodnym ze wszystkimi przepisami i scenariuszem zabija to całą przyjemność z grania. Ot, Polacy idą jak burza, morale im rośnie skokowo a gdy już można działać Rosjanami, to na niewiele się to zdaje i mamy po prostu masakrę wojsk sprzymierzonych. Wydaje mi się, że Kircholm z Dragona był tu jednak bardziej wyrównany.
Zastanawiam się właśnie nad lepszym zbalansowaniem całości - może gdyby rosyjska piechota mogła strzelać (przy modyfikatorze -1, dajmy na to, co by pokazać słabsze wyszkolenie rosyjskich strzelców), a za morale rosłoby wolniej (np. o 1 za każde 2 zniszczone oddziały piechoty lub 1 jazdy), wówczas byłoby to bardzie wyrównane.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14494
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 27 Sty, 2015   

Tak nie wolno polemizować :)
Najpierw teza, później dopiero wątpliwości - to zły nawyk dyskusji.
Proponuje wprowadzić owe rozwiązanie i wtedy poddać je własnej krytyce/ocenie.
Z własnego doświadczenia wiem, że to wcale nie jest takie proste w tej grze (rozniesienie Rosjan). Wystarczy, że Sprzymierzeni dobrze pograją i powstaje problem w dłuższej perspektywie. Ale to jak mówię, proponuję zamienić się stronami.
A jelsi to nie pomoże - odsyłam do Legnicy, tam tez Mongołowie mają łatwo
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
mlodyfanhistori
Szeregowy


Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 29
Skąd: Prudnik
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Wracając do tematu polskiej jazdy lekka jazda to nie kozacy tylko: jazda wołoska i jazda tatarska
 
     
tomi
Kadet
tomi


Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 1
Skąd: Głogów
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017   

Po kilku rozegranych starciach uważam, iż gra pomimo że ciekawa i dynamiczna, niestety ma jednostronny przebieg.
Aby sprzymierzeni osiągnęli zwycięstwo, dowodzący Polakami musi popełnić wiele rażących błędów. Proponuję ograniczenia liczby kopii dla jednostek husarii, ewentualnie rozważenie wolniejszego wzrostu na torze morale np jedno pole za dwie wyeliminowane jednostki wroga.
Sam system uważam za udany, zaś większość bitew można rozegrać w ciągu kilku godzin.
Pozdrawiam.
 
     
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 133
Skąd: włocławek
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017   

W Kłuszyn nie grałem.Posiadam Beresteczko i gra się świetnie.
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 669
Skąd: Włocławek
Wysłany: Czw 11 Maj, 2017   

tomi napisał/a:
Po kilku rozegranych starciach uważam, iż gra pomimo że ciekawa i dynamiczna, niestety ma jednostronny przebieg.
Aby sprzymierzeni osiągnęli zwycięstwo, dowodzący Polakami musi popełnić wiele rażących błędów. Proponuję ograniczenia liczby kopii dla jednostek husarii, ewentualnie rozważenie wolniejszego wzrostu na torze morale np jedno pole za dwie wyeliminowane jednostki wroga.
Sam system uważam za udany, zaś większość bitew można rozegrać w ciągu kilku godzin.
Pozdrawiam.

Ja wprowadziłem dwie modyfikacje, które poprawiły balans rozgrywki:
a) Rosjanie mają morale 7 (kawaleria)
b) na torze morale 1 nadal oznacza 0, 2 oznacza 1 itd. W ten sposób problem skokowego wzrostu morale nieco się poprawił.
Gram właśnie scenariusz dowolny i rozgrywka jest o wiele bardziej wyrównana.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9