Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Alternatywne zasady przebiegu etapu
Autor Wiadomość
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Sob 07 Mar, 2015   Alternatywne zasady przebiegu etapu

Chciałbym zaproponować własne, alternatywne względem tych z gry zasady przebiegu tury. Wprowadzają one kilka zupełnie nowych rzeczy (PDE, rozkazy), które od razu wyjaśniam.
Oczywiście, to na razie wersja surowa, więc za wszelkie uwagi będę wdzięczny.

Przebieg etapu:

1) Faza elektroniczna
Każdy gracz deklaruje, ile punktów działań elektronicznych (PDE) przeznacza na rozpoznanie, a ile na zakłócanie. Irackie brygady dysponują 2 PDE, ukraińskie - 3, polskie - 4, rosyjskie, brytyjskie i niemieckie - 5, amerykańskie - 7.
Gracze wykonuje test zakłócenia, wybierając własny sztab a następnie rzucając kostką k6. Jeśli wynik jest mniejszy lub równy od ilości PDE, jaką wydał, wówczas wszystkie jednostki drugiego gracza w promieniu pięciu pól od wskazanego sztabu batalionu lub brygady mają do końca etapu zakłóconą łączność. Przykrywane są markerami. Ich ilość punktów ruchu zmniejsza się o połowę, a podczas walki otrzymują modyfikator - 1. Nie mogą mieć zmienianych rozkazów w fazie ruchu.

2) Faza dowodzenia
Gracz A sprawdza, czy wszystkie jednostki są dowodzone i mają zaopatrzenia - jednostki bez zopatrzenia przykrywane są żetonami braku zaopatrzenia.
Gracz A przykrywa dowództwa swoich batalionów żetonami rozkazów (niewidocznymi dla przeciwnika). Mogą to być:
a) atak - kompanie batalionu mogą się poruszać, wchodzić w SK wroga oraz inicjować WO. Same nie mogą się umacniać ani poruszać w stronę swojej krawędzi planszy.
b) obrona - kompanie batalionu mogą się umocnić lub poruszać, jednak tylko o co najmniej 2 pola, celem zajęcia dogodniejszej pozycji obronnej. Mogą prowadzić WO w reakcji.
c) odwrót - kompanie batalionu mogą wykonać ruch w stronę swojej krawędzi mapy. Nie mogą się umacniać. Mogą prowadzić WO i atakować wyłącznie te jednostki wroga, które stoją na ich drodze w kierunku ich krawędzi mapy.
d) opóźnianie - kompanie batalionu mogą się umacniać i poruszać o dowolną ilość punktów ruchu, prowadzić WO. Nie mogą dobrowolnie wchodzić w SK przeciwnika.
e) transport - kompanie batalionu mogą się poruszać, nie mogą się umacniać. Biorąc udział w walce lub w WO wykorzystują 2/3 PS.
Jeśli jakaś jednostka jest niedowodzona (poza zasięgiem dowództwa batalionu), to może wykonać jednynie odwrót lub obronę. Jednostki brygadowe mogą działać dowolnie, pod warunkiem, że są w zasięgu dowodzenia sztabu brygady lub batalionu. Jeśli nie są dowodzone, mogą wykonać jedynie odwrót lub obronę.

3) Faza rozpoznania
Gracz A wykorzystuje PDE pozostawione z fazy walki elektronicznej na rozpoznanie. Punkt wydany na rozpoznanie pozwala odsłonić jedną dowolną jednostkę wroga w promieniu pięciu pól od dowolnego, wybranego własnego sztabu.
Gracz A może poruszyć swoje jednostki rozpoznawcze, sił specjalnych oraz jedną (na brygadę) dodatkową jednostkę piechoty lub piechoty zmechanizowanej. Jednostki poruszone w tej fazie należy przykryć markerami - nie mogą już sie poruszać w fazie ruchu.
Gracz B może przeprowadzić WO w stosunku do tych jednostek.

4) Faza lotnicza
Jak w grze

5) Faza artyleryjska
Jak w grze

6) Faza ruchu
Gracz A ujawnia rozkazy dla poszczególnych batalionów i wykonuje działania. Możliwa jest zmiana rozkazó dla batalionów. W tym celu należy dla każdego batalionu przeprowadzić test samodzielności, wykonując k6 i osiągając wynik niższy lub równy współczynnikowi samodzielności. Współczynnik samodzielności dla poszczególnych armii wynosi:
- Irak - 1
- Ukraina - 2
- Rosja - 3
- Polska - 4
- Anglia, Niemcy, USA - 5
Nie można zmieniać rozkazów dla jednostek, które uległy zakłóceniu w fazie elektronicznej.

7) Faza reakcji
Gracz B może przeprowadzić kontrataki, WO, użyć śmigłowców, poruszyć jednostki specjalne lub przeprowadzić ostrzał artyleryjski.

8) Faza walki

9) Faza zaopatrzenia
Gracz A zdejmuje żetony rozkazów ze sztabów batalionów i sprawdza zaopatrzenie dla swoich jednostek.

Gracz B wykonuje teraz fazy 2-6 oraz 8-9

Wyjaśnienie kilku kwestii:
Inicjowanie WO - oznacza, że jednostka może jako pierwsza przeprowadzić ostrzał
Reagowanie WO - oznacza, ze jednostka można odpowiedzieć na ostrzał, ale nie może sama go rozpocząć

PDE symbolizują ogólną zdolność danych armii do prowadzenia walki elektronicznej, sabotażu informatycznego i rozpoznania z udziałem dronów oraz satelitów.

Samodzielność symbolizuje stopień autonomii oraz jakość łączności, jaką mają dowódcy w poszczególnych armiach.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 676
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 13 Mar, 2015   

Ciekawe...
Ja bym zrobił tak:
1) Faza elektroniczna i rozpoznania
2) Faza lotnicza i desantu lotniczego
3) Faza artyleryjska
4) Faza ruchu i desantu morskiego.
5) Faza kontrataku
6) Faza walki
7) Sprawdzanie i uzupełnianie zaopatrzenia.

1)Punkty WE bez dzielenia na rozpoznanie i zakłócanie. Jeden typ punktów.
Rozpoznanie bez ruchów, tylko w określonym promieniu od danej jednostki.
Możliwość rozpoznania dla wszystkich jednostek, ale z różną skutecznością.
2)Ataki lotnicze w zależności od typu broni. Różne typy uzbrojenia-różne misje.
3)Możliwość ognia kontrbateryjnego n-pla.

I tyle bardzo ogólnych pomysłów. :smile:
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Śro 18 Mar, 2015   

Cytat:
Możliwość rozpoznania dla wszystkich jednostek, ale z różną skutecznością.

Tę opcję też rozważałem - bo chciałem, przez fazę rozpoznania, dać szersze pole do popisu jednostkom lekkim i rozpoznawczym.

Kolejna propozycja modyfikacji, tym razem odnośnie jednostek pancernych:

Prowadząc WA z terenu czystego, gracz może wydać o jedną JA więcej - wówczas od wyniku rzutu kostką odejmowane jest 1. Nie można jednak wydać więcej niż jedną dodatkową JA na strzał.
JA amunicji uzupełniane są co turę, ale od sumy odzyskiwanych JA odejmowana jest liczba pół dzielących oddział od najbliższego sztabu. Sztab i jednostkę musi łączyć linia wolnych do SK przeciwników pól nie przebiegających przez teren niedostępny dla jednostek zmotoryzowanych.
Jednostka pancerna ostrzelana w WA w terenie czystym otrzymuje +1 do poniesionych strat.
Jednostka pancerna ostrzelana w WA w trakcie przekraczania rzeki otrzymuje +2 do poniesionych strat.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

W kwestii PDE - proponowałbym 5 PDE dać N, GB i US, a 7 Rosjanom. Czemu tak? Ano temu:

Cytat:
Electronic Warfare
Russian electronic warfare coupled with U.S. dependence on technology and digital systems create a huge vulnerability for U.S. forces on the modern battlefield. Russia uses electronic warfare for four primary roles:

– Denying communications: There are regions in Donbass where no electromagnetic communications—including radio, cellphone and television—work.

– Defeating unmanned aerial systems: Electronic warfare is the single largest killer of Ukrainian systems by jamming either the controller or GPS signals.

– Defeating artillery and mortars: Russian electronic warfare pre-detonates or duds incoming artillery and mortar rounds that have electronic fusing.

– Targeting command and control nodes: Russian electronic warfare can detect all electromagnetic emissions, including those from radios, Blue Force Tracker, Wi-Fi and cellphones, which can then be pinpointed with unmanned aerial systems and targeted with massed artillery.

To compete in an electronic warfare environment, the Army must become proficient on analog systems again, remove all unnecessary electromagnetic emitters such as personal cellphones; route antennas as far from operations centers as possible; conduct “a day without radios or computers” during training missions; and quickly field its own organic electronic warfare systems.

- See more at: http://www.armymagazine.o...h.plNiDCVS.dpuf
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
     
Grisznak
Podporucznik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Cze 2006
Posty: 695
Skąd: Włocławek
Wysłany: Pią 24 Cze, 2016   

Faktycznie, w świetle tego Rosjanom należy się co najmniej tyle samo punktów co USA, a może nawet minimalnie więcej za doświadczenie bojowe w wykorzystaniu tego. Dzięki za informację.
_________________

The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it!
 
     
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"


Dołączył: 12 Sty 2005
Posty: 1942
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

Grisznak napisał/a:
Faktycznie, w świetle tego Rosjanom należy się co najmniej tyle samo punktów co USA, a może nawet minimalnie więcej za doświadczenie bojowe w wykorzystaniu tego. Dzięki za informację.


Ależ proszę bardzo.
Systemów WRE każdego możliwego szczebla to mają od groma, a do tego implementowane już na szczeblu brygady. I to może być problem.
_________________
Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!

[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]


Kosovo i Metohija je Srbija!
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8