Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Pociągi pancerne w systemie W-39
Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

Piotr Marciniak napisał/a:
Dlaczego ta piechota ma 1 punkt ataku i 2 punkty wytrzymałości a PP ma mieć 0,5(max) to wystarczy ze batalion Niemców po nich przejdą i po pociągu pancernym .

A i tu jest "powód", otóż, pociąg walcząc może się cofnąć i nie stracić PS, bo np walczy w stosie (wilość kombinacji). Na Westerplatte nie ma się gdzie cofnąć i każda walka to strata 1 PS, dwa ayaki (skuteczne) i po Westerpatte.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

hofner napisał/a:
Tez mam takie dylematy ale W-39 to system batalionowy- pułkowy i rozdrabnianie jednostek nigdy nie wychodzi na dobre. Jedynie występują w kompaniach czołgi po 2-3 PS. Warto testować w grze jak to sie sprawdzi . :)


Dokładnie przeprowadziłem tylko jeden test,
stosunek sił Polacy 24PS (całość) + 1,6 modyfikator ognia przeciwko Niemcy 27 PS i 2,4 MO (Niemcy atakowali )(scenariusz wymyślony)

Po 8-9 turach gdy siła Niemców spadła do 12PS przerwałem test.
ogólnie chciałem sprawdzić co taki PP da polskiej armii .
Oprócz tego ze atakował tylko 2 razy i to niemiecki, batalion szkód nie narobił a i stracił 1PS, ale dobrze współdziałał z piechotą, w obronie na polu a w szczególności w mieście .
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

Wojciech Zalewski napisał/a:
Piotr Marciniak napisał/a:
Dlaczego ta piechota ma 1 punkt ataku i 2 punkty wytrzymałości a PP ma mieć 0,5(max) to wystarczy ze batalion Niemców po nich przejdą i po pociągu pancernym .

A i tu jest "powód", otóż, pociąg walcząc może się cofnąć i nie stracić PS, bo np walczy w stosie (wilość kombinacji). Na Westerplatte nie ma się gdzie cofnąć i każda walka to strata 1 PS, dwa ayaki (skuteczne) i po Westerpatte.



No tak to ma sens ,ale Westerplatte to nie jedyna jednostka w LOW gdzie występuje 1/1 :)

He he a może zrobić tak spróbuje zrobić test gdzie PP ma na spółę z OPP 1PS ( czyli PP nie będzie miał tylko Strefy kontroli) a dodam jeszcze 1 modyfikator w obronie lub w ataku a potem zrobie im 0,5 PS razem i zobaczymy czy to ma sens .
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

Po prostu ma 1 PS i 0,3 czy 0,2 modyfikator i po problemie
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

Wojciech Zalewski napisał/a:
Po prostu ma 1 PS i 0,3 czy 0,2 modyfikator i po problemie


No tak , ale tyle to mają PP z gry LOW . (ale mówimy tu o 0,3 0,2 na odległość 3 pul?) jeśli tak to tak

A co może jednostka o sile 0,5 w systemie w-39 , jak ona walczy ? :D
Ostatnio zmieniony przez Piotr Marciniak Sob 15 Gru, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 14 Gru, 2012   

Dobra przeprowadziłem test z rana gdzie PP ma :
1PS (razem z OPP 0,5 +0,5)
Modyfikator ognia (0,3 na trzy pola i 0,6 na jedno pole)
+ reszta z instrukcji .

Nie tak źle to wyszło ale ,przy samodzielny ostrzale to nic z niego nie zostanie ale dopiero przy modyfikatorze ognia 2,1-2,4 u Niemców . ( to chyba jest realne .

Z starciu z batalionem niemieckim to straty zrobi nawet przy ataku z zaskoczenia ( przy dużym bardzo dużym farcie).

Jako odział szybkiego reagowania na zagrożonych odcinkach razem z piechotom spisał się dobrze .

Gorzej przy uciecze tu za każdym razem jak nie ma torów to koniec .

Pytanie powstaje teraz co z OPP ja sądzę ze .... nie najpierw wy powiecie co sadzicie o tym ?
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

Kwestia Dp (Drezyn pancernych)
-Rozwiązanie z instrukcji ,czyli żeton reprezentujący Dp jako jednostka rozpoznawcza zasięg ruchu 12PR albo nowe rozwiązanie które dziś mi się nasunęło.
Żeton Dp - zastąpić zdolnością pociągu widzenia oddziałów wroga na odpowiednią odległość wzdłuż torów ,oszczędzi to graczom zbędnej tabeli i żetonów.

Jeśli przyjmiemy ze PP będzie miał 1PS to OPP traci na znaczeniu, i nie opłaca się wprowadzać go do gry( bo po co ) chyba ze przyjmiemy taką sytuacj PP jest odcięte i jedyną drogą ucieczki jest teren gdzie nie ma torów, niema innej polskiej jednostki PP ma problem.
-W takich sytuacjach rozkaz dowódcy był jeden zniszczyć PP i wycofać się w bezpieczne miejsce. Do czego zmierzam aby pozostawić graczowi możliwość uratowania załogi ,wyglądało by to tak -Żeto PP zastąpiony by został w takiej sytuacji przez zeto ZPP (Załoga Pociągu pancernego), PP oczywiście zostaje zniszczony, a ZPP wycofuje się ,pytanie teraz ile taka jednostka miała by PS? (jako zwykłe zgrupowanie piechoty )
Ja uważam ze, dla świętego spokoju powinna mieć 1PS .
:?
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

Nie chcę być żle zrozumiany, ale najmniejszą jednostką w naszej grze jest bataliopn Obrony Narodowej o sile 500+ żołnierzy - ma on 1 PS,
oddziały mniejsze proporcjonalnie powinny mieć mniej PS. A przypominam, że zaczeliśmy system od pułków, które można bynło dzielić na bataliony. Za chwile zaczniemy dzielić bataliony na kompanie, aż strach pomyslec co dalej.
Ja bym zaczął od "filozofii" gry. Skoro chcemy uwzględnić jakąś jednostkę (bo jesteśmy jej fanem) to starajmy się wmonotować ją w system w sposób bezbolesny, bo inaczej stworzymy przepisy z anksami i anekasami do aneksów, A egekt będzie taki sam jak wprowadzeni 1 PS pociągu pancernego z modyfikatorem 0,2. I na końcu powstanie pytanie: co nam daje ta jednostka na polu walki, skoro w Piotrkowie 1939 będą dwa takie żetony, pod Mławą też dwa itd.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 15 Gru, 2012   

Wojciech Zalewski napisał/a:
Nie chcę być żle zrozumiany, ale najmniejszą jednostką w naszej grze jest bataliopn Obrony Narodowej o sile 500+ żołnierzy - ma on 1 PS,
oddziały mniejsze proporcjonalnie powinny mieć mniej PS. A przypominam, że zaczeliśmy system od pułków, które można bynło dzielić na bataliony. Za chwile zaczniemy dzielić bataliony na kompanie, aż strach pomyslec co dalej.
Ja bym zaczął od "filozofii" gry. Skoro chcemy uwzględnić jakąś jednostkę (bo jesteśmy jej fanem) to starajmy się wmonotować ją w system w sposób bezbolesny, bo inaczej stworzymy przepisy z anksami i anekasami do aneksów, A egekt będzie taki sam jak wprowadzeni 1 PS pociągu pancernego z modyfikatorem 0,2. I na końcu powstanie pytanie: co nam daje ta jednostka na polu walki, skoro w Piotrkowie 1939 będą dwa takie żetony, pod Mławą też dwa itd.


Dobra to już wiem na czym stoję :D
Ma pan racje, podeszłem do tego trochę zbyt szczegółowo.
Czyli tak OPP lub ZPP nie będzie (to faktycznie jest przesada )
Dp zrobimy po prostu jako umiejętność widzenia wroga na odpowiednią odległość .

Według mnie PP nie wpłynie aż tak na wynik kampanii, to już zależy od graczy jakie umiejętności mają, ale ta świadomość ze jest w grze i można nim sterować otwiera to nowe możliwości np:planowania strategi ,obrony ataku, niespodziewanego wsparcia które nie raz jest potrzebne :D

Ale reszta rzeczy jest do przyjęcia z instrukcji ?
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

Dobra pozmieniałem to i owo i wygląda to lepiej i bardziej zbliżone do w-39.
Zapraszam do czytania w temacie IPP
Nowością są niemieckie PP i ich pozycje startowe , oraz zmiany żetonów.

Proszę zainteresowanych o opinie . :wink:
 
 
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1097
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

A aktualnie ile PS ma pociąg i jaki wskaźnik dział?
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

hofner napisał/a:
A aktualnie ile PS ma pociąg i jaki wskaźnik dział?

Tu jest wszystko wyjaśnione .
https://docs.google.com/folder/d/0B1Zrt-OzTwlBYUJfbm1mRmFrdXM/edit

Jeszcze dokładnie tego nie testowałem , bo mam egzaminy ,ale jak mam chwile to siadam i czytam czy to ma sens :D

Bynajmniej trochę pracy w to włożyłem (instrukcja i żetony ) wszystko jest zrobione czekam na opinie i decyzje.

Żetony niestety nie mogę udostępnić ze względu na prawa autorskie.

8) [/url]
 
 
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 18 Gru, 2012   

1. W 100% popieram wydanie w najbliższym TiSie żetonów pociągów pancernych z rozpiską gdzie mają stać - żetonów nie ma dużo, a będzie to dodatkowa zachęta do zakupu czasopisma, przynajmniej dla mnie.
2. Piotr - szacun, że chciało Ci się ruszyć ten temat.
3. Moim zdaniem te przepisy są zbyt szczegółowe na ten system. Rozgrywki w w-39 i tak są OKROPNIE długie i mnie nie przekonują tak szczegółowe przepisy. Moim zdaniem wystarczy to co jest, tylko to spisać i ewentualnie dodać jakiś przepis o zatorach kolejowych (typu w zależności od kolejnego dnia września trzeba rzucić 2k6 czy pociąg nie utknął w zatorze, jak do takiego utkniętego pociągu podjedzie jakiś wrogi odział na odległość 2-3 pól(?), to pociąg jest zdejmowany z planszy) i chyba tyle. Nie wiem czy jest sens wyważać otwarte drzwi... Ale to tylko moja opinia ;)
4. Nie dałoby się pisać tylko w jednym temacie, bo czasami dostaję "rozdwojenia" i się gubię ;)
_________________
strategie23pal - Sekcja Gier Strategicznych im. 23. Pułku Artylerii Lekkiej
Ośrodka Kultury w Będzinie
http://strategie23pal.blogspot.com/
http://strategie23pal.tumblr.com/
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 19 Gru, 2012   

Khamul napisał/a:
1. W 100% popieram wydanie w najbliższym TiSie żetonów pociągów pancernych z rozpiską gdzie mają stać - żetonów nie ma dużo, a będzie to dodatkowa zachęta do zakupu czasopisma, przynajmniej dla mnie.
2. Piotr - szacun, że chciało Ci się ruszyć ten temat.
3. Moim zdaniem te przepisy są zbyt szczegółowe na ten system. Rozgrywki w w-39 i tak są OKROPNIE długie i mnie nie przekonują tak szczegółowe przepisy. Moim zdaniem wystarczy to co jest, tylko to spisać i ewentualnie dodać jakiś przepis o zatorach kolejowych (typu w zależności od kolejnego dnia września trzeba rzucić 2k6 czy pociąg nie utknął w zatorze, jak do takiego utkniętego pociągu podjedzie jakiś wrogi odział na odległość 2-3 pól(?), to pociąg jest zdejmowany z planszy) i chyba tyle. Nie wiem czy jest sens wyważać otwarte drzwi... Ale to tylko moja opinia ;)
4. Nie dałoby się pisać tylko w jednym temacie, bo czasami dostaję "rozdwojenia" i się gubię ;)


Wielkie dzięki za poparcie i za opinie :D
Trzeba pamiętać ze to będzie dodatek do W-39,nie trzeba go przymusowo używać.
Ja to widzę jako zwiększony poziom trudności dla strony niemieckiej :wink:
a dla strony polskiej jako okazja do wykorzystania broni która nie była należycie wykorzystana w kampanii .

Starałem się ująć zasady PP tak, aby głównie nie zachwiały równowagi w systemie, ale tez zęby wprowadzić coś co wszyscy chcemy wycisnąć z tego systemu jeszcze, tym są właśnie PP

Nieraz zdarzało mi się siedzieć nad rozgrywką i tłumaczyć kolegom ze "tak nie wolno a tak wolno "(jak była duża przerwa w graniu) kończyło się to przeważnie przerwą 30 min bo mnie kurwica brała,a oni czytali zasady, ale tak to jest ,taki jest urok tej gry .
To przytoczę przykład: kolega z Wrocławia gra z kolegami, tak ze mają dwie te same mapy (nie widzą się) a zasad pilnuje sędzia i kontroluje ruch wojsk ,to dopiero gra na kilka dni.
:D
Zatory - też nad tym myślałem ale stwierdziłem ze wystarczy jak będą zniszczone tory (największe zatory były w okolicach Warszawy jak wszystko uciekało do stolicy ) a po za tym samotny PP będzie tak łatwym celem .
Ostatnio kolega zaproponował mi abym zrobił umiejętność budowania torów przez PP(tam gdzie torów nie ma) ,wyjaśniłem mu ze to jest nie możliwe w warunkach w-39, ale liczy się pomysł, bo bez pomysłu i opinii to możemy usiać i marzyć.

Liczę na dalsze opinie i pomysły
Pozdrawiam :wink:
 
 
Piotr Marciniak
Plutonowy


Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 133
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

A co mi tam "Zator" na wątku IPP zaproponowany proszę o opinie. :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8