Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Kursk 1943 - ocena gry

Jak oceniasz grę Kursk 1943
10
47%
 47%  [ 16 ]
9
26%
 26%  [ 9 ]
8
14%
 14%  [ 5 ]
7
0%
 0%  [ 0 ]
6
2%
 2%  [ 1 ]
5
0%
 0%  [ 0 ]
4
5%
 5%  [ 2 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
2
2%
 2%  [ 1 ]
1
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 7
Wszystkich Głosów: 34

Autor Wiadomość
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011   Kursk 1943 - ocena gry

Po 33 głosach mamy średnią 8,67
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
Ostatnio zmieniony przez Wojciech Zalewski Czw 10 Gru, 2015, w całości zmieniany 15 razy  
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 19 Paź, 2011   

Skala oceny wg BGG?
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 19 Paź, 2011   

Tę skalę "wymyśliłem" samodzielnie bez konsulatacji z BGG.
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Śro 19 Paź, 2011   

Nie chodzi mi o konsultację z BGG, a o to co oznacza kolejna ocena. 10 to gra prawie doskonała, w którą zagram w każdej sytuacji. 1 to gra zepsuta i nawet pod groźbą pozbawienia życia nie zasiądę.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 19 Paź, 2011   

Tak to rozumiem, ale nie konsultowałem tego z BGG :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 20 Paź, 2011   

To dam dobre 8 :)
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
hofner
Kapitan


Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1097
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Pon 05 Gru, 2011   

Zastanawia mnie fakt dlaczego tak mało osób głosuje na gry,ponieważ liczenie średniej z kilkunastu głosów wypacza podstawowe zasady statystyczne. Ja Kursk oceniam na 9 to najlepsza pod każdym względem wydana gra w TIS.Doskonale dobrany papier mapy ,kolorystyka żetonów przejrzystość mapy( wynika to bardziej z tego ,że wszędzie stepy i stepy) oraz grywalność szczególnie na mapie Prochorowka ale i Kursk ma swoje walory. Ze statystyki( statystyk by powiedział) to można na podstawie tych głosów powiedzieć jedynie ,że 12 osobom ta gra jest wyśmienita.
Co widać w głosowaniu na każdą grę gdzie średnia to przynajmniej 8,5 za wyjątkiem Stalingradu. Więc biorąc takie podejście za każdym razem gra będzie bardzo dobra- każda gra. Bardziej zasadne byłoby wstawienie ankiety gra-kontra gra więcej osób ocenia gry a wtedy gry zwycięskie grupować i oceniać dalej. Można po takim rankingu zobaczyć jaka gra jest najbardziej popularna. Same zasady zadawania pytań w ankiecie mówią, że nie zadaje się pytania wprost bo inaczej nie uzyska się wymiernej odpowiedzi. Bardziej wymiernie ocenić można po liczbie wejść a tu Kursk zdecydowanie wygrywa...to już powód do zadowolenia (ponad 400)
 
 
Khamul
St. sierżant



Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 324
Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012   

INSTRUKCJA (9/10)
+ Bardzo przejrzysta instrukcja, chyba najlepsza ze wszystkich dotychczasowych gier WB-95, wszystko poukładane, można łatwo znaleźć. Poza drobnymi szczegółami, o których poniżej.
+ Bałem się nowych przepisów (które pojawiły się już w Moskwie, ale tylko o nich czytałem), ale po grze zgadzam się z nimi w 100%. Na bardzo duży plus nowa tabela walki jak i nowa tabela dla dezorganizacji.
- Dosłownie kilka niedopowiedzeń, nieścisłości, które można łatwo uzupełnić po lekturze dyskusji na forum (krótkiej, porównując poprzednie gry) . Szkoda, że brak oficjalnej erraty na stronie lub jakiegoś tematu z posumowaniem poprawek (jak dla K2).. Jedyna sugestia, aby oddzielić przepisy o wyjściu i powrocie jednostek poza planszę z przepisów o uzupełnieniach, bo gdy się tego szuka pierwszy raz, to mają mało ze sobą wspólnego, a ciężko je znaleźć.
- Szkoda niewykorzystanej ostatniej strony, która jest pusta, a można na niej było pozbierać wszystkie tabelki. Tak trzeba skakać między kartkami, albo samemu sobie pokserować tabele i je powklejać.
MAPA, ŻETONY (10/10)
+ Czytelna mapa, „graniczne” kropki bardzo pomagają, szczególnie jak się gra przy sztucznym świetle, nie zauważyłem, aby były jakieś błędy na żetonach. No i jakość mimo wszystko pierwsza klasa.
GRYWALNOŚĆ, CZY JAK KTO WOLI „MIODNOŚĆ” (9/10)
+ Jak rozłożyłem pierwszy raz mapę, zobaczyłem ilość żetonów, umocnienia, to stwierdziłem, że chyba mnie …., że zdecydowałem się na kupno tej gry. Ale jak zagrałem okazało się, że nie taki „Rusek” straszny dla „Szwaba” i że gra wcale nie jest statyczna.
+ Po ataku 6 dywizjami pancernymi (w tym korpusem 3 dywizji SS, które by mogły być 6 dywizjami) na umocnienia 40 Armii już żadna ofensywa w WB-95 nie będzie tym samym. To można też i na minus dać jak ktoś woli :P .
UWAGI, które raczej są sugestiami na przyszłość:
- może pomyśleć o dwukrotnie szybszym ruchu odwodów/jednostek które przemieszczają się za linią frontu, ale jednocześnie byłyby bardziej wrażliwe na ataki lotnictwa, artyleryjskie, zwykłe
- może pomyśleć o wprowadzeniu kart wydarzeń zamiast informacji w scenariuszu, że dnia tego i tego wchodzi taka i taka jednostka; ewentualnie zrobić scenariusz na podobieństwo scenariusza 2 Quatre Bras, Dragon 1/97, s. 5 (w każdym etapie rzut kostkami dla posiłków, wydarzeń losowych) – raz grałem w taki scenariusz (2 osoby przeciwko 3) i do końca życia go będę pamiętał, bo jedna strona miała szczęście i cały czas dostawała posiłki a druga nic, ale było o tyle super, że nic nie dało się zaplanować do przodu, bo wszystko było możliwe.
- może jakieś odejście od zasady gry na zmianę, raz jedną stroną a raz drugą
Ogólnie oceniam grę jako 9/10 (10/10 to dla mnie gra idealna, w taką jeszcze nie grałem, no może poza pierwszymi Ardenami :P , ale to było… wiele lat temu i „nieprawda” :P ). Polecam starym wyjadaczom, ale też i nowym graczom, przede wszystkim ze względu na świetną i przejrzystą instrukcję.
 
 
waclaw
Plutonowy



Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 04 Lip, 2012   

To ja może dodam swoją opinię w kontekście kolegi Khamul'a

INSTRUKCJA (9/10)
+ instrukcja wydaje się być lepszej jakości niż we wcześniejszych grach (nie wiem, może kolorowa okładka daje taki bonus ;)

MAPA,ŻETONY (9,5/10)
+ podpisane na mapie ustawień początkowych
- pionowa orientacja mapy. Jak się chce grać z połączonymi mapami to napisy są obrócone o 90 stopni


GRYWALNOŚĆ (-/-)
nie grałem jeszcze, ale ślinka cieknie :)


UWAGI:
+ mega pancerne pudełko
- pudełko jest tak pancerne, że mam problemy z jego otwieraniem :)

OCENA KOŃCOWA (9,51)
 
 
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14485
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

waclaw napisał/a:
pudełko jest tak pancerne, że mam problemy z jego otwieraniem :)

To mija po trzecim otwarciu :) . Tak zostało zaprojektowane by się dopasowaywać podczas użytkowania, trochę jak dzinsy :)
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11