Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
System starożytny
Autor Wiadomość
p-panc
Plutonowy


Dołączył: 05 Sie 2004
Posty: 164
Wysłany: Sob 15 Mar, 2008   System starożytny

W 24 Tisie jest wzmianka o planowanym stworzeniu gry z czasów starożytnych, co niezmiernie mnie ucieszyło :)
Czy dałoby rade dowiedzieć się czegoś wiecej, jak to miałoby wyglądać, jaka mechanika gry itd?
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008   

Jeśli to o czym myśle, to będzie taktyczny.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2008   

Aby nie powielać tematów - system będzie stricte taktyczny - jeden heks to ok. 50 metrów. 1 punkt liczebności to ok. 100 ludzi zarówno w piechocie jak i kawalerii. Każdy z wodzów ma oddzielną inicjatywę i porusza swoją częścią wojska za wyjątkiem głównodowdzącego który może posłać całość wojska do walki. Aktywacje częsciowe (nie bedzie ruszania wszystkim po sobie). System wszedł obecnie w fazę testów. Ile ona potrwa nie jestem w stanie przewidziec . System powstaje z różną intensywnościa prac od 2000 roku. Był wcześniej dosć intensywnie testowany ale czynniki obiektywne spowodowały spowolnienie prac nad nim. Obecnie troszkę zmieniła się koncepcja.


Relacja krótka z pierwszego testu.
Dziś po bardzo długiej przerwie ruszyły testy do gry mojego projektu.
Macedończykami grał mój brat a Persami kolega. Mi przypadła rola obserwatora, pisarza i osoby tłumaczącej zasady. Grano żetonami i na planszy do Great Battles of Alexander do Granika z następującymi zmianami:
1. mój system ustalania inicjatywy,
2. mój system walki
3. mój system aktywacji,
4. mój system reorganizacji.

Walka odbywałą się w ten sposób, że ustalano stosunek sił, wprowadzano modyfikacje w tabeli (którą dzień wcześniej stworzyłem) za walczące formacje (jeśli atakowały rózne formacje stosowano mody liczniejszego oddziału np. ciezka piechota kontra macedońska falanga walczą face to face to -1 do stosuku czyli 1 kolumna w lewo, te same formacje ale falanga atakowana od boku to + 3 kolumny dla cięzkozbroojnych, te same formacje ale falanga od tylca brana +6 dla piechoty). rzut kościa modyfikowany o wspólczynnik wodza i "morale" oddziałów (przy róznych oddziałach wypadkowa). Morale przydzielono w ten sposób, że oddziały o morale 8+ miały "A", 7-"B", 6-"C", 5 "D" i 4- miały "E" (inaczej będzie to wyglądac w grze, ale na czas testu było to po prostu najłatwiejsze) A daje +2 drm, B+1, C=0, D -1, E -2. Jeśli oddział z A walczy z oddziałem z E to A dostaje +4 do rzutu (swoje 2 i 2 z E ze zmienonym znakiem)
Rozegrano dwie gry w sumie w 7 godzin. W pierwszej (ustawienie Diodora) Macedończycy wygrali z łatwością. W drugim granym wedle Ariana (forsowanie Graniku w obliczu nepla) zakończyło się zwycięstwem Persów po niezwykle krwawej bitwie. Testerzy grali według zasad które im wyjaśniłem. Wnioski po starciach które trwały po ok. 3,5 godziny każde były nastepujące:
1. nie było zastrzeżeń do systemu inicjatywy. Obej testerzy grali w GBoA i uznali moje rozwiązanie za ciekawsze i jednocześnie proste, choć z pewnością nieco wydłużające rozgrywkę (o te kilka minut).
2. do systemu walki były zastrzeżenia. Przede wszystkim stosunek sił nie przypadł testerom do gustu. Zaproponowano aby stworzyć tabelę od 1 do 30 (30 to maksymalna siła) gdzie obrońca rzucałby za swoja siłe modyfikowaną ewentualnie o formację i ze swoim modem do rzutu koscią a takujący na swoją. Odczytana straty były stratami w wytrzymałości przeciwnika. Pozostaje tu kwestia relacji modyfikatorów za formacje.
3. zdaniem testerów zbyt złożony jest dwustopniowy system aktywacji. Bardzo wydłuża rozgrywkę (należy pamiętać, ze graliśmy mniejszą liczbą dowódców).
4. podobała się reorganizacja, niezalezna nieco od wodzów (nie trzeba tracić rozkazu), nie trzeba być w zasięgu dowodzenia aby zwiększyć poziom sprawności bojowej. zmniejszanie utraconych pkt wytrzymałosci tylko w ramach dowodzenia.
5. zmniejszanie w wyniku rozbicia oddziałów liczebności. Testerzy postulowali aby wprowadzić większe straty w utracie liczebności niż 1 pkt w przyapdku starcia z piechota i 2 z kawalerią. Sugerowano tu również ujednolicenie ale nie jestem do tego przekonany.

Niedługo kolejne testy.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Piotr Wodtke
Kapitan



Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1014
Skąd: Grudziądz/Płock
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2008   

Brzmi nieźle.
Czyli całkowita rozgrywka (wliczając czas na rozstawienie żetonów) powinna zmieścić sie w 4 godzinach ?
_________________
Paragraf dwudziesty drugi:
„Człowiek, który chce się zwolnić z działań bojowych, nie jest prawdziwym wariatem.”
Joseph Heller, "Paragraf 22"
 
 
Archanioł
Podpułkownik



Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2065
Skąd: Płock
Wysłany: Pon 07 Kwi, 2008   

Piotr Wodtke napisał/a:
Brzmi nieźle.
Czyli całkowita rozgrywka (wliczając czas na rozstawienie żetonów) powinna zmieścić sie w 4 godzinach ?


Góra 6 godzin.
_________________
"Bogowie dają sztukę wojenną narodom, którym chcą zapewnić szczęście" - Sokrates
 
 
 
Radosław Kotowski
Podporucznik



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 675
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 07 Sie, 2012   ;)

A może oprzeć zasady do bitew starożytności na systemie średniowiecznym ? Wystarczyło by wprowadzić zasady specjalne dla różnych rodzajów wojsk (falanga , słonie itd . )
 
 
Krzysztof
Porucznik


Dołączył: 22 Gru 2007
Posty: 840
Wysłany: Wto 07 Sie, 2012   

Ja co do tej starożytności to mam poważne watpliwości
Dla zestawów do bitew przed narodzeniem Chrystusa
trzeba by dodać figurki bałwanów dla kazdej armii by grac mógł się
pomodlic i oraz zasiegnąć rady wrózbity zlożyć ofiarę przed bitwą i po bitwie najlepiej z przegranego przeciwnika
od czasów Konstantyna dodać dla Rzymian Różaniec by wódz armii rzymskiej pomodlił sie Koronką do Bożego Miłosierdzia i tekst tej modlitwy
Dla reszty bałwanów których maja rzymianie pokonac te same bałwany co poprzednio i wróżbici

Ja coś czarno widzę ten system by zadzialał może tylko dla Rzymian Celtów Alezja i Rzymian figurka Miraculixa oraz figurka Janusa i Gotów figurka Thora Las Teutoborski figurka Marsa oraz Rzymian figurka Mitry i Partów figurka Ahura Mazdy ; Greków i Persów polecam Gaugamelę Aleksandra i Hindusów tu może byc posązek Buddy to teraz jest takie modne a dla aleksandra posażek Aresa

Ostrogotów i Wizygotów Valensa i Aecjusza Pola Katalunijskie i Adrianopol

Jest taka ciekawa bitwa w wąwozie Kaudyńskim dla Rzymian Wilczyca Kapitolińska albo figurka Westalki
dla
Samnitów nie wiem jaka figurka
Rzymanie w przypadku przegranej przechodzą przez jarzmo Samnitów

polecam dla niegrzecznych graczy tu można dodać dmuchną lale w oprorządzeniu i z bacikiem albo dmuchanego pana

plus dla wszystkich zestawów cudowną piramidkę która naostrzy żyletki graczowi by po tygodniu zmagan mial sie czym ogolić

Reasumując czarno to widzę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 8