Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Drewniane Okręty i Statki.
Autor Wiadomość
Jacek II Nowy
Plutonowy


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 176
Skąd: SZCZUCIN, nie Szczecin
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   Drewniane Okręty i Statki.

Witam.
Panowie znawcy flot, okrętów, statków i ludzi morza. Mam pytanie które padło w toku dyskusji na jakimś spotkaniu towarzyskim. Nie potrafiliśmy dość do porozumienia.
Jak duży był największy okręt lub statek zbudowany z drewna? Ile miał wyporności? Jak był długi, szeroki?

Pytanie pojawiło się w wyniku dyskusji nad pięcioksiągiem "Smok Jego Królewskiej Mości" (fajne, polecam). Jest tam opisany okręt "lądowiskowiec" dla smoków Korpusu Powietrznego. Ma on 120-150m długości, szeroki na 30-40 czy nawet więcej. Oczywiście drewniany (akcja powieści to czas Wojen Napoleońskich). Nie mogliśmy się zgodzić czy zbudowanie czegoś takiego było możliwe, a jeśli już to czy to coś mogło by pływać?

Pozdrawiam Jacek.
(piszę okręt lub statek bo może coś cywilnego było większe?)
_________________
Wolę Żydow w Palestynie, niż Muzułmanów na lini Karpat.
 
 
 
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

Z tego co pamiętam to Santisma Trynidad. Ale możliwe że jednak były i większe molochy.
_________________
http://lobuzio.blogspot.com/ zapraszam

(\ /)
(O.o)
(> <)

This is Bunny.

Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
 
jogi bear
Chorąży


Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 397
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

Niewątpliwie największe były ostatnie klasyczne liniowce brytyjskie i francuskie z połowy XIX wieku. Fregata pancerna HMS Warior, zwana również pierwszym pancernikiem (całkowicie żelazny), o wyporności bodajże 7 lub 8 tys. ton wyporności (w przypadku okrętów drewnianych, raczej nie można o niej mówić) i był największą jednostką swoich czasów (końca epoki drewnianych żaglowców). Największe okręty drewniane były dużo mniejsze. Jedno jest pewne, wymiary z książki są całkowicie fikcyjne, a już na pewno nie w epoce Napoleońskiej. Największe ówczesne okręty jak Santisima Trynidad, czy Victory posiadały stępkę nie przekraczającą 60 metrów i szerokość około 16-18 metrów. Problemem zaś była pewnie nie tyle wytrzymałość samego drewna co wiązań, wszelkiej maści „spoin”. Zresztą jak coś takiego (150x30m) ruszyć z miejsca za pomocą żagli, co ze sterownością, itd.?
_________________
Jestem patriotą i nigdy, przenigdy za żadne skarby świata nie oddam Yellowstone, nawet jednego akra własnej ziemi.
 
 
Pan P.
Kapitan



Dołączył: 08 Paź 2004
Posty: 1152
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

Jacek, na twoim miejscu zapytał bym na forum okrętów wojennych. Są tam specjaliści od tego działu historii.
_________________
http://lobuzio.blogspot.com/ zapraszam

(\ /)
(O.o)
(> <)

This is Bunny.

Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
 
 
 
Jacek II Nowy
Plutonowy


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 176
Skąd: SZCZUCIN, nie Szczecin
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010   

Dzięki za odpowiedzi :)
Tak myślałem, że 120 metrów to za dużo jak na drewno :)
_________________
Wolę Żydow w Palestynie, niż Muzułmanów na lini Karpat.
 
 
 
marcin36
Kapral


Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 85
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010   

120 to nie za dużo :)
http://www.zaglowce.ow.pl...e2/france2.html
szkolny obecnie największy to rosyjski
http://pl.wikipedia.org/wiki/Siedow
a najdłuższy ex polski gwarek
http://pl.wikipedia.org/wiki/SV_Royal_Clipper
 
 
Bormac
Sierżant


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 245
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 12 Maj, 2010   

marcin36 napisał/a:
120 to nie za dużo :)
http://www.zaglowce.ow.pl...e2/france2.html
szkolny obecnie największy to rosyjski
http://pl.wikipedia.org/wiki/Siedow
a najdłuższy ex polski gwarek
http://pl.wikipedia.org/wiki/SV_Royal_Clipper


Taka subtelna kwestia. Te żaglowce mają / miały kadłuby stalowe. Pytanie w temacie dotyczy jednostek drewnianych...
 
 
Jacek II Nowy
Plutonowy


Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 176
Skąd: SZCZUCIN, nie Szczecin
Wysłany: Pią 14 Maj, 2010   

Dokładnie :) Chodzi mi o drewniane okręty i statki. Gdzieś wyczytałem że w starożytności budowano okręty o wyporności ponad 1000 ton. Miały to być jednostki wielokadłubowe, katamarany, trimarany. Wiecie może jak to było naprawdę?
_________________
Wolę Żydow w Palestynie, niż Muzułmanów na lini Karpat.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 8