To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

System 'Wrzesień 1939' (W-39) - Wrzesień 1939 w całości

Komendant - Śro 08 Lis, 2017
Temat postu: Wrzesień 1939 w całości
Witam,

W tym temacie będę opisywać relację z rozgrywki w cały dotychczasowy wrzesień 1939.

Pierwsza przymiarka z planszą i już wiem, że trzeba to lepiej rozplanować przestrzennie bo już mi wykracza poza połowę pokoju.
Ze względu na rozmiar rezygnuję póki co z pomysłu umieszczenia planszy na stołach. Zakupię przezroczyste podkładki pod krzesła i nimi przykryję planszę. Ustabilizuje to i zabezpieczy całość.








Na wysokość plansza ma niecałe 290 cm. LOW i Suwalszczyzna mają największą szansę szybkiego zdjęcia, więc muszę zmienić orientację map.



W najszerszym miejscu mapa ma 240 cm i tutaj poza kawałkiem Suwalszczyzny za dużo się nie zmieni. Chyba, że odpadną też mapy Wielkopolski i Pomorza.


Grisznak - Śro 08 Lis, 2017

Imponujące. Można wrzucić na facebookową stronę TiSu?
Do takiej rozgrywki przydałyby się takie drewniane uchwyty do przesuwania jednostek, jak w sztabach :)

Komendant - Śro 08 Lis, 2017

Racja podrzucę na fb, trzeba promować ;)

Niewiele się różnią wymiary z szacunkowych obliczeń:


Grisznak - Śro 08 Lis, 2017

Dzięki, ładnie to wygląda, wrzuciłem na profil wydawcy i na dwie grupy o planszowych grach wojennych, wraz z linkiem do działu na forum.
Komendant - Śro 08 Lis, 2017

Widzę, że administrujesz profil. Dzięki.

Start planuję po skończeniu remontu i dopracowaniu modyfikacji zasad. Będzie zajęcie na zimę ;)

Paweł Sulich - Czw 09 Lis, 2017

Może warto pożyczyć stół do ping-ponga? Mapa LOW nie skończy się szybko; raczej szybko zniknie połączenie między LOW a Armią "Pomorze", stąd można ją będzie przenieść choćby do innego pokoju i grać dalej równolegle. Wielkopolska może szybko odpaść, bo po prostu Polacy rozpoczną odwrót, bądź skręcą w pas działania którejś z sąsiednich armii. Z ciekawości: będziesz grać z kimś, czy z samym sobą?

Nie znam aktualnych zasad systemu :cry: Czy nadal obowiązują zasady o dezorganizacji i panice?

Komendant - Pią 10 Lis, 2017

Myślałem nad zakupem blatów i kozłów ale póki co zamówiłem ponad 6m2 podkładek z poliwęglanu. Zmienię orientację mapy w pokoju na bardziej ergonomiczną i będzie dobrze lub przeniosę do drugiego. Suwalszczyznę można przesunąć bo połączenie jest i tak wąskie, LOW też.

Będę grać w grę ze zmienionymi przepisami i z dorobionymi żetonami. Opis zmian tutaj:

https://www.taktykaistrat...t=301&start=300

Zamierzam rozegrać jako symulację i test sam bo tak będzie szybciej. Po grze testowej nie wykluczam rozgrywki z kimś jak tylko znajdzie się chętny.

Grę testową chcę relacjonować i ruchy wojsk mogę wykonywać na podstawie sugestii użytkowników forum.
Widziałbym to tak, że dzielą się na dowódców armii/odcinków i mogą mi podsyłać na priv rozkazy, a ja będę je realizować na planszy. Jeśli nie będzie chętnych to rozkazy na podstawie sugestii w dyskusji w temacie.

Przepisy są o D i P aktualne. Masz jakieś uwagi?

Grisznak - Pią 10 Lis, 2017

Ech, tutaj własnie brak jak diabli Vassala. Bo dzięki niemu można by rozegrać taką partię w kilka osób z całego kraju, sprawnie koordynując działania.
Komendant - Pią 10 Lis, 2017

Czy ja wiem. Rozkazy będą ogólne, a ja je postaram się realizować w szczegółach wg swojego zamysłu. Wtedy "dowódcy wyższego szczebla" nie mają szczegółowego oglądu sytuacji (znaczy co do żetonu), a mogą wydawać rozkazy kierunków natarć, przegrupowań itp. Po szczegółowe informacje będą musieli dopytywać. Ze zdjęcia też nie będą widzieć szczegółowo sił przeciwnika. Nie wiem czy na forum można zrobić temat z dostępem tylko dla jednej strony konfliktu. "Dowódcy" też nie będą musieli szczegółowych ruchów rozpisywać itp. bo grając w wersję w Corelu to nie każdy w terminie podawał ruchy, a po czasie poodpadali gracze. Może być ciekawie.

Co myślicie o takim czymś?

Kto byłby chętny?

Mlavius - Pią 10 Lis, 2017

A co trzeba mieć żeby grać?Ja mam "Mławę" :D :grin:
Bardzo rzadko mam okazję pograć z żywym przeciwnikiem (nie licząc siebie) także byłbym chętny

dixie - Pią 10 Lis, 2017

Z W-39 robiłem kiedyś Suwalszczyznę w zun-tsu.
Całość Września byłaby chyba jednak nie od udźwignięcia przez tę platformę, a raczej kompy obciążone przeglądarką (na silniku IE).
Zaleta jest taka, że można grać na żywo zdalnie tak jakbyśmy stali przy stole z mapą.
W Vassalu klimat szlag trafia (tyle, że da się grać "korespondencyjnie:").

Mlavius - Pią 10 Lis, 2017

Jeśli ten projekt wypali (mam taką nadzieję),to można pokusić się o kilkuosobową rozgrywkę w "Polskę 1939"
Komendant - Pią 10 Lis, 2017

Tak naprawdę nic nie trzeba ;) może poza pomysłem na działanie, podesłaniem mi jakiś mapek z kierunkami natarcia i terminowym wysyłaniem rozkazów.

Będę zamieszać zdjęcia i raporty z postępów gry. Uczestnicy jedynie wydają rozkazy np.:

- lotnictwo szturmowe paraliżuje ruch kolejowy na lini od miasta X do miasta Y,
- 3 DPanc pełną siłą uderza na linie polskie pod miastem X, po przełamaniu kieruje się na południe w celu okrążenia dywizji X,
- 33 DPR koncentruje się pod miastem X,
- jednostki z ośrodków zapasowych z okolic Lwowa koncentrują się pod Przemyślem w celu sformowania 50 DPR
- BK X opóźnia marsz Y DPanc i cofa się w kierunku Z
itp. itd,

Jak walki się potoczą i jak zinterpretuję i wykonam rozkazy zależy już ode mnie.

Grisznak - Pią 10 Lis, 2017

Brzmi ciekawie, można by spróbować.
choć zgadzam się z powyższym, że jakby dopracować zasady do Polski 1939, dodac im głębi itd, to rozgrywka byłaby łatwiejsza. I jednak szybsza.

Mlavius - Pią 10 Lis, 2017

Komendant napisał/a:
Tak naprawdę nic nie trzeba ;) może poza pomysłem na działanie, podesłaniem mi jakiś mapek z kierunkami natarcia i terminowym wysyłaniem rozkazów.

Będę zamieszać zdjęcia i raporty z postępów gry. Uczestnicy jedynie wydają rozkazy np.:

- lotnictwo szturmowe paraliżuje ruch kolejowy na lini od miasta X do miasta Y,
- 3 DPanc pełną siłą uderza na linie polskie pod miastem X, po przełamaniu kieruje się na południe w celu okrążenia dywizji X,
- 33 DPR koncentruje się pod miastem X,
- jednostki z ośrodków zapasowych z okolic Lwowa koncentrują się pod Przemyślem w celu sformowania 50 DPR
- BK X opóźnia marsz Y DPanc i cofa się w kierunku Z
itp. itd,

Jak walki się potoczą i jak zinterpretuję i wykonam rozkazy zależy już ode mnie.



Aaa rozumiem.Czyli ewentualni chętni wcielają się w wyższe dowództwo (Armii czy GO) i nakreślają ci co masz zrobić ale to ty podejmujesz decyzje na niższym szczeblu. :razz: Świetny pomysł.Jakby co jestem chętny :mrgreen:

[ Dodano: Pią 10 Lis, 2017 ]
Grisznak napisał/a:
Brzmi ciekawie, można by spróbować.
choć zgadzam się z powyższym, że jakby dopracować zasady do Polski 1939, dodac im głębi itd, to rozgrywka byłaby łatwiejsza. I jednak szybsza.



Kilkuosobowa rozgrywka na pewno byłaby ciekawa ale trzeba "urealnić" grę.Można np.dodać jakiś przepis o możliwości przebicia się wojsk pancernych przez nieumocnioną jednostkę itp.

Komendant - Sob 06 Sty, 2018

Po przerwie wróciłem do pracy nad przygotowaniami do rozgrywki.

Zmieniłem całkowicie wszystkie tabele siły i zastosowałem system poziomów. Poziomy i punkty siły oparłem na ilości kompanii, żołnierzy oraz uzbrojenia jednostek. Trochę trwało szukanie danych i rozpisywanie składów ale skończyłem.
Dodałem nowe jednostki i aktualnie uzupełniam żetony do druku.

Poniżej przykłady:


Michał Jakubik - Sob 06 Sty, 2018

Świetny kawałek pracy, jak planujesz zorganizować grę korespondencyjnie? możesz przybliżyć mechanikę rozgrywki?
Radosław Kotowski - Sob 06 Sty, 2018

Widzę że osłabiłeś niemieckie kompanie czołgów lekkich.
Komendant - Nie 07 Sty, 2018

Siła jest oparta na ilości poszczególnych czołgów. Każda dywizja ma indywidualnie dobraną punktację. Tam gdzie są panzer III I IV, czyli kompanie średnie to mają np. 6 4 3 3. Niektóre pułki mają w tabeli pozycję "Rezerwa" (2)/(1)(1) czyli możliwość uzupełnienia strat czołgami z rezerwy.

[ Dodano: Nie 07 Sty, 2018 ]
Michał Jakubik napisał/a:
Świetny kawałek pracy, jak planujesz zorganizować grę korespondencyjnie? możesz przybliżyć mechanikę rozgrywki?


Wszystko jest do uzgodnienia. Mój zamysł jest taki jak pisałem wcześniej

Cytat:
Tak naprawdę nic nie trzeba ;) może poza pomysłem na działanie, podesłaniem mi jakiś mapek z kierunkami natarcia i terminowym wysyłaniem rozkazów.

Będę zamieszać zdjęcia i raporty z postępów gry. Uczestnicy jedynie wydają rozkazy np.:

- lotnictwo szturmowe paraliżuje ruch kolejowy na lini od miasta X do miasta Y,
- 3 DPanc pełną siłą uderza na linie polskie pod miastem X, po przełamaniu kieruje się na południe w celu okrążenia dywizji X,
- 33 DPR koncentruje się pod miastem X,
- jednostki z ośrodków zapasowych z okolic Lwowa koncentrują się pod Przemyślem w celu sformowania 50 DPR
- BK X opóźnia marsz Y DPanc i cofa się w kierunku Z
itp. itd,

Jak walki się potoczą i jak zinterpretuję i wykonam rozkazy zależy już ode mnie


Z doświadczenia rozgrywki w Corelu to wiem, że czekanie aż każdy gracz poda dokładnie wszystkie ruchy to może być wieczność oraz ekipa może się wykruszyć. Dlatego to jak szczegółowe rozkazy dostanę do realizacji będzie zależeć od każdego dowódcy. Jak nie dostanę w czasie to wykonam działania według swojego uznania.
Dużo będzie zależeć od sumienności ekip z każdej strony, a jak ktoś nawali i nie oddeleguje kogoś w zastępstwo (np. dowódce wyższego szczebla) to ja realizując swój zamysł mogę nie pójść w stronę taką jaka była planowana przez graczy. Doda to element, który trudno normalnie oddać czyli problemy z dowodzeniem, jakość dowódców itp.

Oczywiście jak znajdzie się grupa to nie ma problemu ustalić wspólnie co i jak.

[ Dodano: Pią 12 Sty, 2018 ]
Na podstawie pomysłów z forum i własnych tworzę listę kart zdarzeń. Dziennie losowana będzie jedna karta. Każda będzie też miała określone prawdopodobieństwo zagrania w konkretnym przypadku (rzut kośćmi).

20 kart dla Polski i 10 dla Niemiec.

Proszę o pomoc w uzupełnieniu i uwagi.
Cytat:

L.p. Nazwa Opis Wymagania Szansa
1. DETERMINACJA OBROŃCÓW Wybrana broniąca się jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Broniący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
2. DETERMINACJA OBROŃCÓW Wybrana broniąca się jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Broniący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
3. DETERMINACJA ATAKUJĄCYCH Wybrana atakująca jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Atakujący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
4. DETERMINACJA ATAKUJĄCYCH Wybrana atakująca jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Atakujący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
5. CHMURY NAD CELEM Na koniec swojej tury rozłóż na 3 polach żetony „Chmury”. W obszarze 3 pól od żetonu nie może działać lotnictwo nieprzyjaciela.
6. CHMURY NAD CELEM Na koniec swojej tury rozłóż na 3 polach żetony „Chmury”. W obszarze 3 pól od żetonu nie może działać lotnictwo nieprzyjaciela.
7. BRAK PALIWA Oddziały wybranej dywizji pancernej w najbliższej fazie ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 1 pole.
8. BRAK PALIWA Oddziały wybranej dywizji pancernej w najbliższej fazie ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 1 pole.
9. ZA WSZELKĄ CENĘ Wybrany stos nie musi się wycofywać w wyniku ucieczki, ale ponosi straty jak za okrążenie.
10. KRWAWY POŚCIG Dzięki niej za każde pole ucieczki nasz przeciwnik traci 1 PS (tylko 1 oddział w stosie) warunkiem jest wykonanie pościgu. Tej karty używamy przed walką (albo po gdy już wiemy kto wygrał <?>).
11. ZASADZKA PPANC Podwójne straty atakującego odpisywane w czołgach. Tylko dla jednostki kawalerii broniącej się w umocnieniach
12. NOCNY ATAK NA BAGNETY Wybrana atakująca jednostka lub stos otrzymuje przesunięcie o 3 kolumny na swoją korzyść. Obrońca ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
13. SZALONA ODWAGA Jednostka ta kosztem eliminacji czyni broniony heks nieprzejezdnym przez dwa etapy. Tylko dla jednostki broniącej się w umocnieniach stałych i posiadającej przynajmniej 2 poziomy.
L.p. Nazwa Opis Wymagania Szansa
14. BŁĘDNE KOORDYNATY Dodaj połowę modyfikatorów (zaokrąglone w górę) artylerii wroga na swoją korzyść. Podczas walka jednostek wroga, które wspiera artyleria.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
NIEMCY
21. PANIKA Jednostka lub stos automatycznie ulega panice przy udanym ataku lotniczym. W ataku na muszą uczestniczyć przynajmniej 3 jednostki lotnictwa szturmowego
22. PANIKA Jednostka lub stos automatycznie ulega panice przy udanym ataku lotniczym. W ataku na muszą uczestniczyć przynajmniej 3 jednostki lotnictwa szturmowego
23. BRAK ROZKAZÓW Oddziały wybranej dywizji przeciwnika podczas następnej fazy ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 2 heksy.
24. BRAK ROZKAZÓW Oddziały wybranej dywizji przeciwnika podczas następnej fazy ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 2 heksy.
25. UCHODŹCY NA DROGACH Na 4 wybranych heksach z drogą rozłóż żetony „Zator”. Koszt przejścia przez takie pole wynosi +3PR.
26. CZOŁGI W MGLE Wybrany stos oddziałów pancernych może zignorować strefę kontroli nieumocnionych oddziałów wroga (tylko 1 pole).
L.p. Nazwa Opis Wymagania Szansa
27. PARALIŻ DOWODZENIA Oddziały wybranej armii przeciwnika podczas następnej fazy ruchu mogą poruszyć się połową PR.
28. SKONCENTROWANY ATAK Wybrany oddział (stos) nie ma obowiązku atakowania wszystkich sąsiednich pól, ani rozbijania swoich sił na atak w przypadku gdy styka z 2 lub więcej oddziałami wroga.
Może skupić całość swych sił do ataku na 1 odział.
29. BLITZKREIG Atakujący otrzymuje dodatkowy modyfikator +2 oraz po ataku może wykonać pościg o 1 pole więcej. Wycofujące się jednostki wroga ulegają panice. Podczas ataku w którym jednocześnie uczestniczą jednostki pancerne, piechota, artyleria i lotnictwo.
30.

Grisznak - Sob 13 Sty, 2018

Parę propozycji do kart:
V Kolumna: wskazany stos polskich jednostek nie może sie poruszać w danej turze, zaś w walce otrzymuje modyfikator -1.
Brak amunicji: wskazany stos polskich jednostek otrzymuje w danej turze -1 do ataku.
Szarża kawalerii: wybrana jednostka/stos polskiej kawalerii wykonujący atak w terenie czystym mnoży swoją siłę razy 1.5, ale ponosi też straty o 1 wyższe.
Brak map: wskazany stos niemieckich jednostek porusza się w danej turze z połową posiadanych PR.
Sabotażyści: Gracz niemiecki wskazuje jeden most (poza mostami na Wiśle) i wykonuje rzut kością. Przy wyniku 5-6 most zostaje zniszczony.
Koordynacja działań: przy ataku/obronie wykonywanym/ej co najmniej trzema jednostkami (nie licząc artylerii) gracz mnoży ich siłę razy 1.5
Spory kompetencyjne: Gracz wskazuje jeden sztab przeciwnika. Do końca danej tury sztab ten nie może przeprowadzać żadnych działań ani wspierać swoich jednostek.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group