To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

Średniowiecze - Hastings, Fulford, Stamford Bridge 1066

woj1982 - Czw 02 Mar, 2017

Rozproszenie.wszystko masz w instrukcji.
Goldi - Pon 14 Sie, 2017

Stamford Bridge
Gdzie mam wystawic dowodcow Haralda III i Tostiga? Na jakich polach?
No i jeszcze pytanie....warunki zwyciestwa Anglosasow - 10pz za nieprzepuszczenie zadnego odzialu przez rzeke....

Ale przeciez sily Haralda III bylu podzielone i kilka oddzialow pilnowalo przeprawy od strony Yorku

I co oznacza zapis 3625 (2)...itd, nr. pola to jasne ale 2 w nawiasie??

stanley - Pon 14 Sie, 2017

1. Dowolnie wokół wyznaczonych pól 2927(1), 3129(1), 3830(1), 4029(1)
3. 2927(1) oznacza że rozstawiasz na tym polu i 1pole w około

skalord - Nie 29 Paź, 2017
Temat postu: Walka przez rzekę
Gram teraz w Fulford. Na mapie są kontrowersyjne hexy przy strumyku. Np. 2419 lub 3221. Jeżeli dochodzi do walki przez rzekę to atakujący nie wydaję więcej PR, jak to się dzieję na polu np. 3421. Na upartego można to uznać za niesprawiedliwe dla anglosasów.
Ja to rozwiązałem tak. Jeżeli jednostka jest w trakcie przekraczania rzeki, bo wydaławięcej PR to się stawia żeton pomocniczy (pomagają w tym niebieskie żetony normanów, lub żetony mostów z B35). Ma wtedy SK co oddziałuje na drugą stronę rzeki, więc musi walczyć, i musi zostać zaatakowana.

Wojciech Zalewski - Śro 01 Lis, 2017

nie do końca rozumiem, jeżeli bowiem wchodzi się w Sk przeciwnika nalezy z nim walczyć
skalord - Pon 06 Lis, 2017

Strumyk raz zajmuje na mapie 1 cały hex (i powinno zawsze tak być, bo na całej swojej długości jest zawsze tak samo szeroki), a raz biegnie pomiędzy przedziałem dwóch hexów.
W pierwszym wypadku strumyk jest nie tylko przeszkodą w walce, ale też w trakcie ruchu, bo wejście na hex ze strumykiem pociąga ze sobą 1+1 PR. Jest wtedy wiadomo dokładnie jaka ze stron przechodzi przez strumyk. Wyjaśnia się też kwesta ze strefą kontroli, bo jeśli stoję na strumyku, będę walczył z jednostkami po drugiej stronie.
https://zapodaj.net/342d3468e0cf7.jpg.html

Jak stoi się na hexie dzielony na pół to podejście do przeciwnika, nie pociąga za sobą wydania dodatkowego punktu ruchu. W dodatku, żadna ze stron nie jest zmuszona do walki z przeciwnikiem, bo SK nie oddziałuje na drugi brzeg.
https://zapodaj.net/4d7391c8d757d.jpg.html

Więc by pokazać gdzie jednostka stoi, używałbym żetonu pomocniczego. Stojąc na polu dzielny na pół ze strumieniem, wydając jeden punkt ruchu, i stawiając żeton pomocniczy, jednostka przechodzi przez strumień i może walczyć z przeciwnikiem po drugiej stroni. Jak nie płaci to nie walczy.
https://zapodaj.net/e1e46ca926a8e.jpg.html

Wojciech Zalewski - Pią 10 Lis, 2017

skalord napisał/a:
Strumyk raz zajmuje na mapie 1 cały hex (i powinno zawsze tak być, bo na całej swojej długości jest zawsze tak samo szeroki), a raz biegnie pomiędzy przedziałem dwóch hexów.

Przyroda jest nieokiełznana



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group