To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

Gry strategiczne innych wydawnictw - Epic Naval Battles - strategia morska

mauserem - Sob 02 Sty, 2016
Temat postu: Epic Naval Battles - strategia morska

A więc wojna!
Stało się, w końcu wydostałem na światło dzienne pewien projekt - na początku grudnia zeszłego roku rozpocząłem publiczne testy.
Zacząłem na własnym podwórku na Śląsku będę miał prototyp ze sobą na każdym spotkaniu Przy Planszy w pubie Proscenium w Katowicach. Jeśli ktoś był na Pionku w Zabrzu, mógł się natknąć na prototyp.
Na wstępie od razu wyznanie - nie jest to kreacja od zera, ale reimplementacja i próba rozwinięcia istniejącej gry.
A raczej gry, która istniała i obecnie funkcjonuje na zasadzie ciekawostki w kolekcjach niewielu z nas, wzbudzając nuty nostalgii.
Tak, to Bitwa Morska ale nie popularne zeszytowe statki, czy megahit od Hasbro. Tylko nasz rodzimy tytuł z lat 80 poprzedniego stulecia.
Postanowiłem najpierw przypomnieć ten stary tytuł i jednocześnie ułatwić sobie przypomnienie starych reguł - w wątku BGG starej gry wrzuciłem reguły starej gry w wersji printer friendly PDF.

Poniżej znajdziecie link do nowych zasad mojej wersji (będzie się zmieniał, więc warto śledzić)

Teraz o samym projekcie:

EDIT: na razie rezygnuję z nazywania jej sandboxem - bo na nie wiem na ile jest sens robić z tego kombajn do umożliwiający własne eksperymenty ze scenariuszami - doszedłem tez do wniosku, że prostota i nadmierna umowność tej gry, nie będzie odpowiadała hardcorowym wojownikom, którzy oczekiwaliby raczej czegoś dużo bardziej złożonego. EDIT

Postanowiłem zachować ducha starej gry - wojna na morzach, okres II Wojny Światowej.
Postanowiłem zdynamizować rozgrywkę - pierwowzór to swoiste szachy statkami.
Gracze klinczują się w seriach wymiany ruchów, reszta teatru działań stoi - dość nużąca na dłuższą metę. To musi się zmienić - testuję kilka wariantów prowadzenia bardziej dynamicznej rozgrywki.
Nowe jednostki (transportowce, fregaty, pola minowe, artyleria brzegowa, lotnictwo rozpoznawcze, znaczniki/flagi kontroli), umożliwiające budowanie własnych scenariuszy, eksperymentowanie z własnymi house rules
Stara gra miała 56 figurek jednostek (24 samolotów i 32 okrętów) - ENB będzie mieć ich ponad 120.
Wprowadziłem nową siatkę mapy - opartą na siatce trójkątnej w przeciwieństwie do klasycznej prostokątnej.
Mapa będzie modularna z możliwością wprowadzenia linii brzegowej.
Mimo pierwotnie mało sprzyjającemu mechanizmowi, mocno pracuję nad implementacją zasad mgły wojny.

Jednocześnie nadal chcę aby gra pozostała prosta, mocno taktyczna.
Taki entry level bitewniaczek.
Dla lubiących niespodzianki - w grze można wykorzystać pulę kart dowodzenia, pozwalających na krótkotrwałe zaburzenie balansu i działania jednostek (fabularyzacja scenariuszy), oraz kart wydarzeń (dalsza fabularyzacja) wprowadzających trwałe, lub ograniczone czasowo nowe warunki gry.
Docelowo w grze chciałbym dać możliwość rozgrywania potyczek morskich wg własnego pomysłu, jak też zestawu scenariuszy ułożonych w konsekwentną kampanię.

podsumowując:
gra dla dwóch graczy
czas rozgrywki 60'+
figurkowa (nie kolekcjonerska) 120+ figurek samolotów, okrętów, znaczników
mechaniki:
- point to point /grid movement
- area control/area influence
- campaign/battle card driven (opcjonalnie)

Wrzucam na razie szkicową wersję zasad (baaaardzo robocza) - przepraszam z góry za błędy i liczne niedopowiedzenia
zwłaszcza związane z przebiegiem tur/rund graczy. Wybaczcie te fotki w instrukcji, ale jestem maniakiem klimatu i one są bardziej dla mnie - po prostu lepiej mi się pisze, kiedy widzę o czym :)

Instrukcja w wersji PDF do pobrania z dropbox

Przede mną duuużo pracy jestem tego świadom - testy i jeszcze raz testy. Jeśli jest ktoś zainteresowany - przygotowuję wersje P&P. a dla bardziej zorganizowanych grup testowych mogę wydrukować na drukarce 3D figurki
Docelowo chciałbym, żeby był to zestaw klasycznych wyprasek z tworzywa, charakterystycznych ramek z figurkami.
kto ma memoira wie o czym piszę. :)

Jeśli ktoś chce, może śledzić nasz profil na Facebook'u
do czego namawiam - chcemy dotrzeć z informacjami do jak największej liczby potencjalnych graczy.

coses22 - Sob 30 Sty, 2016

czekam na koniec projektu więc na pewno będę śledził na facebooku, jednak odezwij się czasem tutaj jak idzie ;)
mauserem - Śro 03 Lut, 2016

coses22 napisał/a:
czekam na koniec projektu więc na pewno będę śledził na facebooku, jednak odezwij się czasem tutaj jak idzie ;)


mówisz masz :) mały update tematu

żeby testerom pracowało się lepiej - karty nie są już popisanymi odręcznie kartonikami
ale dostały roboczą grafikę


tutaj pdf z kartami

zrobiłem tez wygodne mapy (Północny Atlantyk, Morze Koralowe)
składane o wymiarach 56x84cm (3x2 moduły)


Testujemy, testujemy i testujemy :)

[ Dodano: Pią 30 Gru, 2016 ]
Hej, Wesołego "Po Świętach"!

Patrzę, że ostatni baaaardzo dawno temu - niestety, nawał obowiązków zawodowych nie odpuszcza - rok 2016, a zwłaszcza jego druga połowa była dla mnie bardzo pracowita - niestety nie na polu Epic Naval Battles. :(

Ale od czego są święta? :D Korzystając z kilku dni luzu, za namową kolegi wziąłem na celownik program ZunTzu, który umożliwia przeniesienie na komputery gier planszowych.
Już wcześniej interesowałem się tą kwestią, wspierałem projekt Tabletopia, który daje niesamowite możliwości jeśli chodzi o stronę wizualną, ale ze względu na spore wymagania od strony developerskiej i związane z tym koszty musiałem odpuścić.
Okazuje się, że niskobudżetową alternatywą jest ZunTzu - po bliższej analizie usiadłem i w zasadzie w ciągu ostatnich 5 dni udało mi się stworzyć funkcjonujący moduł. (tak, okazuje się, że dałem radę)

Musiałem stworzyć grafiki jednostek, zaimprowizować znaczniki i elementy mapy i jest!
[size=50][/size]
Liczę, że dzięki temu będę mógł dotrzeć do większej liczby potencjalnych testerów, co więcej - będę mógł brać udział w rozgrywkach testowych bezpośrednio - ZunTzu umożliwia połączenie live audio podczas gry - dla mnie ma to duże znaczenie, bo liczę na przyśpieszenie prac.

A więc do sedna - jeśli ktoś ma ochotę sprawdzić jak to wygląda - zapraszam na priv - podam link do pobrania modułu.
i będę próbował zorganizować z każdym zainteresowanym jakąś grę online.

Do funkcjonowania modułu musicie pobrać i zainstalować program ZunTzu - szczegóły tutaj
Warto pobrać i poznać robocze zasady Epic Naval Battles - uwaga, mogą pojawić się pewne niezgodności graficzne - związane z zastosowaniem innej grafiki dla znaczników, ale nie powinno to być krytyczne dla samej gry.

Korzystając z energii jaka obecnie mnie napędza, nadal pracuję nad modułem - więc spodziewajcie się aktualizacji, o których będę was informował na priv.
Obecnie moduł zawiera dwa scenariusze: Sandbox - umożliwiający rozgrywkę od zera, lub stworzenie własnego setupu, oraz Guadalcanal - scenariusz z setupem wysp i punktów wejścia na mapę (wkrótce pojawi się wersja ze wstępnym rozstawianiem jednostek i usuniętymi niektórymi kartami dowodzenia. Zamierzam też jak najszybciej odtworzyć scenariusze, które już testowaliśmy - Konwoje Północne, oraz Polowanie (blokada superpancerników). Dzięki prostocie modułu ZunTzu i sandboxowej naturze samej gry liczę, że sami zaczniecie eksperymentować ze scenariuszami i powstanie dzięki temu coś świetnego, co w końcu trafi w formie fizycznej gry planszowej do graczy.

A na razie życzę Wam wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku.
Oby rok 2017 był bardziej łaskawy dla tego projektu. :mrgreen:

[ Dodano: Pon 23 Paź, 2017 ]
Dzięki wszystkim, z którymi podczas Planszówek na Narodowym (2110.2017) mieliśmy okazje zagrać i pogadać o rozwoju Epic Naval Battles. Do następnego!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group