To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Taktyka i Strategia - Forum

Średniowiecze - pytania do zasad

kyniu8 - Sob 16 Lut, 2013
Temat postu: pytania do zasad
1. Czy formacje shilton mozna formować w strefie kontroli przeciwnika?
2. Czy mozna sie poruszac piechotą a następnie uformować shiltona czy tylko uformować shiltona?
3. W fazie ataku angilików kawaleria szkocka ma impet 3 i otrzymała wynik Bx, czy w tym wypadku po wycofaniu kawalerii jej impet spada do 0 czy tylko o 1 mniej czyli do 2

Wojciech Zalewski - Sob 16 Lut, 2013

1. nie
2. nie
3. do zera

Knjaz - Czw 21 Sty, 2016

Punkt 4.32 i 4.34:
Rozumiem, że mogę zmienić kat na początku, a potem dopiero na drugim polu ruchu.

Punkt 4.37
Rozumiem, że zatem wchodząc w SK i zatrzymując się nie mogę zmienić kąta w fazie ruchu konnicy.
Nawet, jeżeli mimo impetu mogę jechać dalej, to i tak nie mogę zmienić kąta.

Punkt 4.44 i 4.42
Nie jestem pewien na jakiej zasadzie działa wyjątek, bo piechotą wchodząc w SK zawsze się zatrzymuje.
Domyślam się, że kończąc ruch w SK mogę, ale nie mogę go zaczynając. Czy to poprawna interpretacja?

Wojciech Zalewski - Czw 21 Sty, 2016

tak
tak
ten zwrot mozna wyknac zawsze na koncu ruchu piechoty

mathias999 - Czw 02 Lut, 2017

hmm, nigdzie nie znalazłem: czy kawaleria posiadająca impet, która podczas pościgu wykona zwrot to traci impetu koleje -1 czy cały posiadany?
woj1982 - Czw 02 Lut, 2017

Z tego co pamiętam po walce -1,jeśli przegra redukujemy do zera
mathias999 - Pią 03 Lut, 2017

tak, to wiem. chodzi mi np o sytuację:
jazda z impetem 3 atakuje wroga, wygrywa i zmusza go do ucieczki ( B3) . Cwany mongoł zwiewa klucząc. Sprawdzam rzut na pościg - obowiązkowy. I teraz żeby gonić mongoła dokładnie po ścieżce .muszę wykonać : ruch o jeden heks - zwrot 60 stopni- ruch o dwa heksy.
Pytanie co z impetem:
a) tylko -1 po walce
B) -1 po walce oraz -1 za zwrot
c) utrata całego impetu ze względu na ten nieszczęsny zwrot

W przepisach nic nie ma, ale zaintrygował mnie ostatnio przykład rysunkowy (instrukcja legnica 1241 strona 6, skrajnie lewy rys. u góry) gdzie jazda ewidentnie traci cały impet po wykonaniu zwrotu.

i pytanko nr 2:
czy jeśli wyżej wymieniony rzut na pościg wskazywałby np na to, że pościg jest dobrowolny to mogę nie ścigać w ogóle tego mongoła czy jednak 7.32.

Wojciech Zalewski - Pią 03 Lut, 2017

nie ma to znaczenia, liczymy jedynie -1 za walkę
Wojciech Zalewski - Pią 03 Lut, 2017

jeśli pościg jest dowolny, to nie ma obowiązku wykonywania go, dlatego tak wazni sa dowódcy
mathias999 - Sob 04 Lut, 2017

Dziękuję, to wiele wyjaśnia. przy wcześniejszej mojej interpretacji mongołowie bardzo szybko pozbawiali jazdę przeciwnika impetu i rozciągali jego szyki niemiłosiernie.

i jeszcze jedna zasada:
jeśli posiadam impet i zdecyduję się nie ścigać wroga w ogóle to impet mi przepada?
wprawdzie wróg zmuszony do ucieczki wg przepisu zachowania impetu, ale sami nie ścigamy... no właśnie, to "ale" nie daje mi jeszcze spokoju

Wojciech Zalewski - Sob 04 Lut, 2017

zawsze po walce tylko o 1 tracimy impet
Vincent Vega - Pon 26 Mar, 2018

A ja mam pytanie - bo czytam i czytam i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat ataku z flanki jakie daje bonusy, w końcu to podstawa wojskowości chyba była w tamtych czasach, tak samo brak info o modyfikatorach ataku z tyłu - czy ja coś pominąłem, czy o co chodzi?
hofner - Pon 26 Mar, 2018

Przy ataku na strefę tylna tj 3 tylne heksy obrońca walczy 1PS zawsze i jest to zawarte w instrukcji.
Wojciech Zalewski - Pią 30 Mar, 2018

dziękuję


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group