Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Wołomin 1920

1. Na odsiecz Warszawie
Scenariusz zakłada sytuację, w której wojska bolszewickie pokonały wszystkie polskie pozycje na przedpolach Warszawy i podeszły do Wisły, opanowując Pragę. Polskie uderzenie znad Wieprza wychodzi więc na tyły 16. Armii, lecz ta nie musi obawiać się już walk w okolicach polskiej stolicy. Odpowiedzią na manewr Polaków jest więc przerzucenie wojsk na południowy odcinek frontu. Czy jednak te siły wystarczą by wygrać bitwę?
Impet polskiego uderzenia jest na tyle duży, że początkowo sowieci ponoszą poważne straty i muszą się cofnąć. Muszą się przy tym liczyć z możliwością przejścia do uderzenia wojsk zza Wisły. A jednak pokonanie Polaków jest możliwe, trzeba jedynie odpowiednio zadysponować siły. Ostrze polskiego natarcia stanowią dwie dywizje piechoty: 14. i 15, oraz kombinowana Brygada Kawalerii. Ich pierwszym celem jest Mińsk Mazowiecki. Miasto to stanowiło bowiem bardzo ważny węzeł komunikacyjny i jego opanowanie było warunkiem wstępnym do dalszych sukcesów. Z kolei utrata miasta przez sowietów odsłaniała ich południowe skrzydło i doprowadzała do tego, że jedyną droga zaopatrzenia był znacznie dłuższy szlak przez Tłuszcz. Należało więc utrzymać miasto za wszelką cenę, walcząc nawet w całkowitym okrążeniu. Polacy mieli ponieść kolejną porażkę.

Szczegóły

2. Ognie na wschodzie
Ten hipotetyczny scenariusz zakłada sytuację, w której sowieckie uderzenie na Warszawę, zdołało się przebić przez umocnienia pierwszej i drugiej linii obronnej i gros wojsk nieprzyjacielskich w każdej chwili może ruszyć na stolicę. W tak niejasnej sytuacji na bezpośrednie przedpola miasta ściągany jest każdy żołnierz.
A jednak gracz reprezentujący stronę polską może próbować i innych rozwiązań - rozrzucone na dziesiątkach kilometrów sowieckie dywizje można rozbijać w pojedynczych atakach (ważna jest rola ugrupowania wchodzącego do walk z południa).
Tymczasem Rosjanie dysponując przewagą i inicjatywą mogą wybrać główny kierunek natarcia i osłaniając się od polskich kontrataków opanować Warszawę (kończy to grę automatycznym zwycięstwem). Scenariusz ten jest (przynajmniej na początku) trudny, gdyż wojska obydwu stron są przemieszane i podejmowane decyzje skutkują na całą dalszą rozgrywkę, a popełniane błędy nie dadzą się naprawić.

Szczegóły