Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Szczury Pustyni 1940-42

6. Czerwona latarnia
Przewidując możliwość rychłego uderzenia aliantów i związanych z tym problemów włoskie Naczelne Dowództwo podjęło decyzję o zastosowaniu nadzwyczajnych środków. Do Afryki Północnej skierowano Doświadczalną-Jednostkę-Do-Zadań-Specjalnychi-I-Nie-Tylko, w skrócie BBB. Pod tą tajemniczą nazwą kryła się włoska Wunderwaffe, która w zamyśle jej twórców miała pomóc w odwróceniu biegu wojny. Osiągnąć ten cel można było tylko w jeden sposób a mianowicie podnosząc podupadające od początku wojny morale. Zorganizowana dużym nakładem sił i środków jednostka z początku znakomicie spełniała swoje zadanie. Każdorazowe pojawienie się BBB na zapleczu wyzwalało dawno już nie spotykanego u Włochów ducha walki. Liczne wypadki fanatycznej determinacji, brawury i poświęcenia dowodziły wartości BBB. Zaniepokojeni tak niespotykanym zachowaniem Włochów, alianci podjęli próbę zniszczenia, przejęcia, a w każdym razie zneutralizowania BBB. Uprzedzone dzięki doniesieniom wywiadu dowództwo włoskiej 10. Armii podjęło decyzję o wycofaniu BBB na głębokie tyły (być może sztabowcy zapragnęli sami znaleźć się w zasięgu jej dobroczynnego wpływu). Całą operację zamierzana przeprowadzić pod osłoną przerzucanego na Linię frontu włoskiego XXII Korpusu (101, 102, 132 Dywizje).
Szybkość reakcji Brytyjczyków była dla strony włoskiej sporom zaskoczeniem, co zaowocowało szybką utratą pozycji na przełęczy Halfa oraz Sollum. Pojawienie się włoskiego XXII korpusu zaskoczyło zaś Brytyjczyków. Efektem tego było wielkie zamieszanie po obydwu stronach.

Warunki zwycięstwa
Dla Włochów celem gry jest utzymanie BBB w Bardii do końca gry (wielkie zwycięstwo), wycofanie BBB do Tobruku (średnie zwycięstwo) lub wyprowadzenie BBB poza zachodnią krawędź planszy (małe zwycięstwo), dla Brytyjczyków celem gry jest zdobycie i wycofanie BBB poza wschodnią krawędź planszy (wielkie zwycięstwo) lub wycofanie jej do Sollum (małe zwycięstwo), w przypadku nieosiągnięcia żadnego z podanych celów wynikiem rozgrywki jest remis.

Uwagi
- BBB posiada 4 punkty ruchu i porusza się jak jednostka piechoty (12 PR po drodze).
- Oddziały włoskie znajdujące się w promieniu do 2 beksów od BBB otrzymują modyfikator +1 do ataku i +2 do obrony, poniesione straty odpisuje się od dowolnych jednostek włoskich znajdujących się w promieniu do 2 beksów od BBB (z uwagi na nieustanną wymianę kadry pomiędzy jednostkami a BBB).
- pogoda jest nieustająco dobra.

Inicjatywa
Alianci

Czas trwania
12 etapów

Zaoptarzenie
Alianci:
sztaby XIII i XXX korpusów
Włosi:
BBB, Bardia, Tobruk

Rozstawienie wojsk
Włosi:
Tobruk: 102 DZmot, Sztab XXII Korpusu
Bardia: 4/2 BS, art. BS
Gazalla (1): 101 DZmot.
Ghambut (1): 132 DPanc.
Fort Capuzzo: 3/2 BS, BBB (zastępczo sztab XX Korpusu)

Anglicy:
Przełęcz Halfaya i pole (A63 B11): Sztab XIII Korpus
Sollum (1): 201 BGw, 4 Rozp, 11 Hussars, 3 BPanc, Sztab XXX Korpusu
Sidi Omar: 32 BCz
A63,B1: 1 DPanc