Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Odra 1945

1. Fale Odry
Scenariusz ten symuluje forsowanie dużej przeszkody wodnej siłami 4. Armii Pancernej (I,XI KPanc. XX KA ). Potężne przygotowanie artyleryjskie, atak piechoty, opanowanie przyczółków i przeprawa jednostek pancernych. Ważne są wszystkie elementy ale myślą przewodnią musi być szybkość działania i koncentrowanie wojsk na wybranym kierunku.
Przeciwnikiem sowietów jest, z początku jest jedynie 549. Dywizja Grenadierów Ludowych. Jej skromne siły stanowią jedynie przesłonę na linii rzeki. Do przeciwdziałania przyczółkom Niemcy utworzyli dwa odwody: 18. DGren.Panc, i 103. BPanc, wspartą Brygadą Zapasową Herman Goering. Jednak odwody te mogą wejęć do walki dopiero na osobistv rozkaz dowódcy obrony tego odcinka a to może się opóźnić nawet o kilka godzin. Tym niemniej, gdy te odwody już ruszą, to ich siła może drastycznie przechylić szalę zwycięstwa na stronę Niemców. Dla tego też do pierwszej linii jak najszybciej należy wprowadzić sowieckie brygady pancerne. Do tego celu służą mosty pontonowe - dla każdego korpusu po jednym.

Warunki zwycięstwa
Punkty zwycięstwa (tylko dla strony sowieckiej) otrzymuje się za każde opanowane pole miejskie w:
1 etapie 1 maja - 10 PZ
2 etapie 1 maja - 9 PZ
3 etapie 1 maja - 8 PZ
1 etapie 2 maja - 6 PZ
2 etapie 2 maja - 5 PZ
3 etapie 2 maja - 4 PZ
1 etapie 3 maja - 3 PZ
2 etapie 3 maja - 2 PZ
3 etapie 3 maja - 1 PZ
- Automatyczne zwycięstwo gdy Rosjanie opanują Berlin.
PZ zdobyte w trakcie gry należy zliczać na bieżąco.
- Utrata danego pola miejskiego skutkuje odpisaniem zdobytych wcześniej PZ, i zaliczeniem ich, już w zmniejszonej ilości, po ponownym opanowaniu miasta. Przykładowo: Frankfurt opanowano w 1 etapie 1 maja (10 PZ za pole), utracono go w 3 etapie 1 maja, i ponownie zdobyto w 3 etapie 2 maja, zatem za jedno pole gracz reprezentujący stronę sowiecką otrzymuje 4 PZ za każde pole miejskie.

Uwagi
Most pontonowy można rozstawić w dowolnym momencie gry i przeprawiać po nim wszystkie rodzaje wojsk na zasadach dotyczących mostów drogowych. Można go postawić tylko w strefie kontroli jednostki saperskiej. Po rozstawieniu saperzy mogą odejść do innych zadań. Utrata mostu nie powoduje automatycznej straty zaopatrzenia (jeżeli na planszy jest inny most do którego istniej droga zaopatrzenia).

Inicjatywa
Sowieci

Czas trwania
1 maja, 1 etap - 4 maja, 3 etap

Zaoptarzenie
Niemcy:
Ulden
Sowieci:
wschodnia krawędż planszy

Rozstawienie wojsk
Niemcy:
549 DGL Rozstawiona dowolnie na zachodnim brzegu Odry, nie dalej niż trzy pola od rzeki.
18 DGren.Panc. - Berlin, ruch od 3 etapu
BZap. HG, 103 BPanc. - Magdeburg, ruch od 4 etapu
Artyleria przeciwlotnicza - dowolnie
Lotnictwo:
1 L.M., 1 L.B.
Uzupełnienia:
303 BDz.Szt. - 1 V, 1 e - N
2/504, 512 bnc - 1 V, 1 e - N
519 - 1 V, 1 e - N

Armia Czerwona:
Jednostki I, XI i XX (15 i 52 DP) korpusów można rozstawić dowolnie na wschodnim brzegu Odry, z tym tylko że jednostki pancerne rozstawiamy w oddaleniu od Odry o nie mniej niż 1 pole.
Lotnictwo:
1 LS., 2 L.S., 1 L.M.