Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Normandia 1944 - Montgomery

GOLD, JUNO, SWORD - 1. Most Pegaza
Scenariuszem obejmuje pierwsze dwa dni walk w północnej Francji. Już w nocy z 5 na 6 czerwca w Normandii wylądowały pierwsze oddziały ałianckie. Były nimi brygady spadochronowe brytyjskiej 6. DPD. ,jej poszezególne kompanie otrzymały bardzo precyzyjne zadania - opanować i kontrolować, do ezasu nadejścia sił głównych, m.in. mosty na kanale Orne, wzgórza wokół Troarn i przejścia przez bagna znajdujące się na wschód od obszarów desantowania. Już w trakcie pierwszych lądowań doszło do strat. Liczne żywopłoty, kamienne murki i pofałdowany teren nie ułatwiały lądowań. Co gorsza doszło do dużego rozrzutu wojsk spadochronowych. Zamiast batalionów, odnajdywały się jedynie kompanie, które w pomniejszonym składzie musiały wykonywać swoje zadania. Szczęście sprzyjało jednak aliantom: Uzyskując zupełne zaskoczenie zdobyli prawie wszystkie wyznaczone cele. O świcie spadochroniarzy wzmocniła, lądująca na szybowcach; 6. BSzyb.
Nie należy też zapominać o desancie morskim. Znacznie większy w skali i zdecydowanie ważniejszy, przebiegał na odcinku brytyjskim bez większych zakłóceń. Jedynie kontratak części niemieckiej 21 DPanc. spowodował chwilowe komplikacje. Jednak dzięki wsparciu artylerii okrętowej został on odparty z dużymi stratami.

Warunki zwycięstwa
Na planszy na konkretnych polach, umieszczono odpowiednie wurtości punktów zwycięstwa. Gracz reprezentujący stronę aliancką powinien opanować ich jak najwiękrzą ilość. W zależności od wartościi Punktów Zwycięstwa odnosi on odpowiednie zwycięstwo:
1-10 Wynik katastrofalny. Twoje dowodzenie doprowadzić może do totalnej klęski i fiaska operacji OVERLORD. Natychmiast masz spakować swoje rzeczy i powrócić do Wielkiej Brytanii, gdzie oddany zostaniesz pod sąd.
11-16 Panie generale. Z przykrością informuję, że Pańskie działania nie spotkały się z aprobatą rządu J.K.Mości. Działał Pan zbyt opieszale i bez konsekwencji. Proszę przekazać dowództwo swojemu zastępcy.
17-24 Pańskie działania wykazały, że brak Panu polotu. Powinien Pan działać zdecydowanie i pewnie. To od Pana zależy przecież los naszego przyczółka.
25-32 Zupełnie średnio, choć mogło być znacznie gorzej. Proszę przeanalizować własne błędy i w następnych operacjach więcej ich nie popełniać.
33-40 Całkiem niezły wynik. Rokuje to nadzieje na Pańskie dalsze sukcesy. Czeka Pana pewny awans.
41-48 Panie generale (od jutra marszałku) w imieniu rządu przesyłam Panu gratulację za osiągnięte sukcesy.
49 i więcej Fenomenalny wynik, Pańskie nazwisko znajdzie się w panteonie takich sław jak Nelson, Napoleon czy Wilhelm Zwycięzca.

Uwagi
-wszystkie jednostki niemienckie, znajdujące sie na planszy są umocnione
-Niemcy mogą na planszy rozstawić 8 pól minowych
-koszt poruszania się po terenie czystym dla wszystkich jednostek (włącznie z komandosami) wynosi 2 PR w dzień i 3 PR w nocy
-wszystkie oddziały komandosów są zdejmowane z planszy po zakończeniu 3 etapu gry (po zakończeniu ruchu wojsk niemieckich)

Inicjatywa
Alianci

Czas trwania
6 czerwca, 1 etap - 7 czerwca, 3 etap

Zaoptarzenie
Amerykanie:
3004, 1802
Niemcy:
D, G

Rozstawienie wojsk
Alianci:
70 PS/3 DP (kan.)
45, 46, 47, 48 commando
2 BPanc. (kan.) - plaża SWORD
70 PS/50 DP (br.) - plaża GOLD
70 PS/3 DP (br.) - plaża JUNO
6 DPD:
-jednostki pierwszego rzutu: dowolnie desantowane z powietrza
-jednostki drugiego rzutu: dowolnie desantowane z morza
Uzupełnienia:
3 DP (kan.) (P) - 6 czerwca, 2 etap - plaża SWORD
10 kpm/I - 6 czerwca, 2 etap - plaża SWORD
50 DP (br.) (P) - 6 czerwca, 2 etap - plaża GOLD
3 DP (kan.) (P) - 6 czerwca, 2 etap - plaża JUNO
4 BPanc. (br.) - 6 czerwca, 3 etap - plaża JUNO
8 BPanc. (br.) - 6 czerwca, 3 etap - plaża GOLD

Niemcy:
21 DPanc:
125 PGR - 3014
22 PzR - 2720
305 p-lot. - 2720
21 Rozp. - Cean
200 p-panc. - Cean
192 PGR - 2821
sztab - Cean
155 AR - 2518
220 sap. - 2413
1 Flak - 403
2 Flak - 507
3 Flak - 908
4 Flak - 2004
5 Flak - 2714
6 Flak - 2815
7 Flak - 2518
8 Flak - 1811
9 Flak - 420
716 DOW:
642 - 3607
643 - 2606
644 - 2004
I/736 - 3305
II/736 - 2803
III/736 - 2606
I/726 - 1802
II/726 - 1302
III/726 - 201
I/761 AR - 2004
II/761 AR - 2606
III/761 AR - 1505
sap. - 2102
p-lot. - 2109
sztab, p-panc. - 508
711 DP
żetony z "Omaha"- TiS 1/01
I/731 - 3607
II/731 - 4006
III/731 - 4405
I/744 - 4307
I/711 AR - 4307
II/744 - 4320
sap, pzf - 4316
Uzupełnienia:
DPanc LEHR, 301, 302 k. most. - 7 czerwca, 1 etap
- południe
- w każdym etapie gry z zachodniej krawędzi planszy wchodzi jeden, dowolny oddział 711 DP (żetony "Omaha" - TiS 1/01)