Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Mława 1939

2. Armia NAREW
Scenariusz Armia NAREW jest hipotetycznym starciem jakie planowaly polskie sztaby na wypadek wojny z Niemcami w latach 1936-38. Podstawowym zadaniem wojsk polskich było opóźnienie natarcia niemieckiego wykonywanego przez jednostki 3. Armii. Z ustawienia wojsk jasno widać, że siły polskie nie są w stanie skutecznie (tzn. długo) utrzymać się na pozycji granicznej i w ciągu trzech do czterech dni powinny wycofać się na linie Wisly i Narwi, gdzie powinny wzmocnić przedmościa lub przejść do odwodów. Te trzy dni walk granicznych mialo umożliwić dokończenie mobilizacji oraz pozwolić wojskom polskim na umocnienie swych pozycji.
Plan ten wydaje się realny jeżeli weźmie się pod uwagę, że wzdtuż granicy rozstawiono jednostki szybkie (cztery brygady kawalerii) mogące w umiejętny sposób zablokować szybkie manewry wojsk niemieckich. Wydaje się, że decyzja o obronie pogranicza do ostatniej kropli krwi w przypadku tego scenariusza jest błędem. choć osobiście widywałem już rozgrywki, w których 3. Armia niemiecka ulegała wojskom polskim (np. w wyniku braku zaopatrzenia byta zdejmowana z planszy).

Warunki zwycięstwa
Polacy:
Zwycięstwo automatyczne odnoszą Polacy jeżeli do 12 września Niemcy nie dysponują zaopatrzonym przyczółkiem na Narwii.
Jeżeli do 15 września Niemcy nie posiadają zaopatrzonego przyczółka na Bugu, Polacy otrzymują 50 PZ.
efektywność bojową oblicza się wzorem:
[ PS(pl)+PT(n) ] / [ PS(n)+PT(pl) ]
Niemcy:
jak najszybsze opanowanie punktów terenowych PT:
5 IX6 IX7 IX10 IX11 IX12 IX
Pułtusk1073 PZ
Różan1293
Ostrołęka642
Modlin201612
Łomża1295
Wizna1295
Osowiec853
Nowogród1075

Uwagi
Fortyfikacje mławskie nie istnieją
Należy też uwzględniać przepisy o PANICE i DEZORGANIZACJI.
Punkty reorganizacji:

Polacy: Modlin, Różan, Wyszków, Zambrów
Niemcy: każde duże miasto w Prusach Wschodnich.

Inicjatywa
Niemcy

Czas trwania
1 września - 17 września

Zaoptarzenie
jak w grze Mława 1939

Rozstawienie wojsk
Polacy:
Przedrzymirski - Modlin
Fijałkowski - Ostrołęka
8 DP, IV,V,VI,VII/32 pp - Modlin
27 DP - Pułtusk (2)
1 DP - Różan (2)
25 DP - Ostrołęka (2)
33 DP - Wyszków (2)
42 pp/18 DP, 18 pal/18 DP - Łomża (2)
33 pp/18 DP - Wizna (2)
71 pp/18 DP - Nowogród (2)
bON Kurpie - Dylewo
bfort. - Wizna
TKS NAREW - Zambrów
1 Mazurski bON - Mława (2)
2 Mazurski bON - Mława (2)
44 pp/13DP - 25,13
45 pp/13 DP - Osowiec
Modlin (art.) - Modlin
Płock (art.) - Płock
M/13pp - Pułtusk
Suwalska BK - dowolnie na terenie Polski od Lidzbarka do Działdowa (włącznie)
Mazowiecka BK - dowolnie na terenie Polski od Iłowa (włącznie) do Dzieżgowa (włącznie)
Podlaska BK - dowolnie na terenie Polski od Janowa do Chorzeli (włącznie)
Nowogródzka BK - Nowe Miasto Lubawskie
Uzupełnienia:
3 września:
13 pal/13 DP - Osowiec
44 pp/13 DP - Osowiec
4 września:
43 pp/13 DP - Osowiec

Niemcy:
rozstawienie wojsk analogiczne z przedstawionym w grze MŁAWA 1939
Uzupełnienia:
Jak w grze MŁAWA 1939