Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Kasserine 1943

3. Abu Dabi
Batalia, jaką Wam tym razem zaproponuję toczy się na planszy do gry KASSERINE 1943. Scenariusz zakłada, że Niemcy utrzymali się w Afryce do roku 1945, gdzie ściągnęli liczne wojska pancerne, w tym osławione z powodu okrucieństwa na froncie wschodnim jednostki SS.
W styczniu tego roku Niemcy podjęli ostatnią próbę przejęcia inicjatywy. Wykonali uderzenie Kampfgruppe STANICK (tylko wojskami SS). Mimo początkowych sukcesów zostało ono jednak powstrzymane na równinach pod Sbeitlą. Niestety, alianci nie posiadali dostatecznych sił, by zniszczyć całkowicie przeciwnika. Na pomoc okrążonym SS-manom wyszło kolejne uderzenie. Tym razem atakował dwudywizyjny korpus pancerno-spadochronowy "Hermann Goering". Było to całkowitym zaskoczeniem dla Amerykanów, którzy na podstawie doniesień wywiadu określli sytuację jako stabilną i raczej spodziewali się szybkiego zniszczenia okrążonych faszystów niż ich kolejnego zrywu. W ten sposób doszło do krwawęj bitwy, w której każdy dzień decydował a losach głównego zgrupowania Afrika Korps.
Przegrana Niemców przekreśla ich szanse na dalsze prowadzenie wojny w Afryce. Lecz ich zwycięstwo może pokrzyżować plany aliantów na i tak już spóźnione lądowanie w Europie.
Scenariusz mało skomplikowany, ale pozwala na rozwinięcie skrzydeł.

Warunki zwycięstwa
W grze wygrywa ten z graczy, który opanuje większa ilość punktów zwycięstwa (zamieszczone na planszy). Niemcy mogą odnieść zwycięstwo automatyczne, gdy opanują w całości bazę w Tebessie.

Uwagi
W grze biorą udział żetony z gry Bitwy II wojny światowej (nowa edycja) i KASSERINE 1943.

Inicjatywa
Niemcy

Czas trwania
10 stycznia, 1 etap - 13 stycznia, 3 etap

Zaoptarzenie
Alianci:
Sbeitla, A49,B23, Fondouk
Niemcy:
strefa 1, południe 22, Fondouk (po opanowaniu)

Rozstawienie wojsk
Alianci:
6 BPanc. - A29,B28
31 BCz. - A20,B54
5 DPanc. (am.)
Dowolnie wokół wojsk KG STANICK, lecz bez styczności z jednostkam niemieckimi. Nie dalej niż 5 pól od heksu A20,B59.
XX KA
Sztab - A30,B25
740 - A17,838
121 sap. - A17,B38
122 sap. - A24,B36
123 sap. - Fondouk
1 Rangers - A8,B40
2 Rangers - A6,B54
3 Rangers - A7,B63
353, 993 art. - Sbeitla
4/24 kaw. - A15,B47
11 DPanc. (br.)
3 RTR, 2 FFY/29 - A9,B52
23H/29 - A11,B54
159 BP - A10,B56
P - Thelepc, Feriana
Lotnictwo: l L.M.

Niemcy:
KG Stanick - A20,B59(2)
1HG - 1
2 HG - 2
Lotnictwo: 1 L.S.

Uzupełnienia:
- W przypadku opanowania pola A22,B58 do gry, ze strefy nr 4, wchodzą jednostki korpuśne HG.
- W każdym etapie do gry z pola A1,B35 wkraczają wojska 6 DGór.SS o sile do 6 PS. Po opanowaniu Fondouk z pola tego do gry wkracza 10 PS na etap.
504 bcz. - 10 stycznia, 2etap - strefa 1
512 bnc, 217, 218 Brumbar - 10 stycznia 3etap - strefa 1
112, 721, 519 - 11 stycznia, 1 etap - strefa 1
303 - 11 stycznia, 2 etap - strefa 1
905 - 11 stycznia, 3 etap - strefa 1
653, 654 - 12 stycznia, 1 etap - strefa 1