Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Charków 1942

3. Pierwomajski
Niniejszy scenariusz obrazuje skrzydłowe uderzenie wojsk sowieckich. Ich zamiar to okrążenie, osłabionych po dłuższych starciach, wojsk niemieckich skoncentrowanych pod Charkowem. Jednak Niemcy nie dają za wygraną. Ściągają posiłki i próbują skutecznie zablokować ruch nieprzyjaciela. Scenariusz nie należy do najłatwiejszych, a decyduje o tym w głównej mierze szczupłość sił, jakimi dysponują przeciwnicy i ogromne przestrzenie, jakie należy opanować lub kontrolować.

Warunki zwycięstwa
Zwycięża ten z graczy, który kontroluje pod koniec gry większość punktów terenowych. Jeżeli różnica opanowanych punktów wynosi:
1-5 PZ Minimalne zwycięstwo, brak nadziei na awans w najbliższym czasie.
6-12 PZ Zwycięstwo taktyczne. Wynik całkiem niezły, może jeszcze awansujesz.
13-20 PZ Zwycięstwo strategiczne. Naczelne Dowództwo ma nadzieje, że będziesz tak dalej dowodził.
21 PZ Zwycięstwo totalne. Fenomenalny wynik, wódz chce Cię osobiście odznaczyć.

Uwagi
- Na początku każdego etapu gracz reprezentujący stronę sowiecką może do gry wprowadzić cztery dowolne jednostki wojskowe (4 żetony). By to uczynić, jeszcze przed rozpoczęciem gry gracz musi rozpisać, z których punktów uzupełnień dana jednostka będzie wkraczać do gry. W przypadku zablokowanie pola wejciowego przez nieprzyjacielajednostkinie wchodzą do gry aż do odblokowania danego pola.
- Na planszy znajdują się zniszczone mosty w Izjumie i Czutujewie.

Inicjatywa
Sowieci

Rozstawienie wojsk
Sowieci:
6 Armia:
Sztab, 24 art. - A61,B34
19, 2l art. - A59,B36
237 DS - A63,B31
XXI KPanc. - A61,B32
XXIII KPanc. - A58,B36
41 DS - A56,B37
411 DS - A62,B36
248 DS - A60,B37
47 DS - A58,B38
103 DS - A56,B39
216 DS - A54,B39
37, 38, 48 BPanc. - A54,B40
266 DS - A52,B39
253 DS - A49,B40
21 Armia:
Sztab, 93 art. - A46,B40
227 DS - A48,B38
8 DZm. - A45,B38
10 BPanc. - A42,B41
6 Armia:
Sztab, 91 art. - A37,B46
92, 99 art. - A39,B43
15 BPanc, 78 BP - A35,B49
66 DK - A37,B43
341 DS - A36,R45
51 DS - A34,B47
106 DS - A32,B49
349 DS, 121 BPanc. - A29,B51
37 Armia:
96, 230, 335 DS - R-4
30 DK, 333 DS, 2 BPanc. - R-3
Sztab, 95, 96, 97 art. - R-3
Jednostki tej armii poruszają się w pierwszym etapie I PR (zaokrąglając w górę)
38 Armia:
300 DS - A25,B52
124 DS - A22,B53
226 DS - A21,B53
23 BZm. - A19,B55
Sztab - A20,B56
304 DS - A17,B57
244 DS - A15,B59
22 BZm. - A12,B60
81 DS - A10,B61
199 DS - A7,B63
62 DK - A4,B64
13, 14, 15, 17 art, XXII KPanc. - Dowolnie na tyłach 38 Armii.
57 Armia:
317, 351, 270 DS, 22 art. - N-1
99, 150 DS, Sztab - N-2
23 art, 14 DPG - N-2
Grupa BOBRIN:
VI KK, Sztab, 270, 393 DS, art. - N-3

Niemcy:
17 Armia:
(cała umocniona)
Sztab, Sztab LI KA - Charków
Art./ LI KA, 14, 23 DPanc. - Charków
Dywizje pancerne: 14 i 23 są osłabione o -3 PS (każda), jednak w przypadku, gdy dywizja nie będzie się poruszała w danym etapie (cała) i będzie ona w całości stać na jednym polu, to odzyskuje się w ten sposób 1 poziom SP (po trzech etapach dywizje mogą osiągnąć pełen potencjał bojowy). Odzyskiwanie sprawności bojowej jest możliwe podczas całej gry, ale tylko przy spełnieniu powyższych dwóch warunków.
97 DLek. - Charków
art. 17 A - A20,B50
578/305 DP - A24,B51
577/305 DP - A21,B52
576/305 DP - A19,B54
535/384 DP - A 17,B56
534/384 DP - A15,B58
536/384 DP - A12,B59
15/5 DP - A10,B60
14/5 DP - A7,B62
56/5 DP - A4,B63
Sztab, art/XIV - A15,B48
297 DP - A14,B49
Sztab, art/VIII - A7,B42
art/VIII - A6,B51
/79 DP - A2,B53
/79 DP - A3,B51
213/158 DY - A4,B48
221/158 DP - A4,B45
18/158 DP - A6,B48
389 DP - A3,B38
132/44 DP - A2,B37
131, 134/44 DP - AIO,B29
101 DLek. - A 19,B37
60 DLek. - A35,B34
113 DLek. - A27,B42
6 Armia:
(cała umocniona)
Sztab i art/VI KA (rum.) - A31,B45
Gr. Zmot. (wł.) - A31,B45
20 DP - A34,B43
11, 12/4 DP (rum.) - A34,B45
10/4 DP (rum.), 2/1 DP (rum.) - A32,B47
1, 3/1 DP (rum.) - A29,B49
Sztab i art/IV KA - A41,B37
98, 100/1 DG - A38,B40
99/1 DG - A44,B37
57/454 DP - A48,B37
375/454 DP - A50,B39
Sztab i art./XXXXIX KA - A52,B36
164, 190/62 DP - A54,B37
183/62 DP - A55,B35
370, 378/169 DP - A56,B32
392/169 DP - A57,B30
477/257 DP - A60,B28
457, 466/257 DP - A62,B27
1 APanc:
Sztab - A49,B23(l)
Art. - A49,B 3(1)
Sztab XXXIV KA - A49,B23(1)
Art./ XXXIV KA - A49,B23(1)
3, 16 DPanc. - A49,B23(1)
LOTNICTWO: 1 żeton