Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Bzura 1939

4. Bitwa nad Bzurą
Największa bitwa wojny obronnej 1939 roku. Przez wielu uważana za bitwę straconych nadziei. Czy mogła być ona zwycięską, dziś jest to praktycznie nie do ustalenia. Można się spierać o niektóre aspekty jej prowadzenia i wykonania, jednak już nigdy nie dowiemy się jak można było ją poprowadzić lepiej. Gra, którą trzymacie Państwo w ręku umożliwia hipotetyczną rozgrywkę w dniach 9-16 września, przy udziale występujących historycznie wojsk. Gracze mogą pokierować swoimi wojskami dowolnie, uwzględniając przesłanki historyczne lub je całkowicie ignorując.

Warunki zwycięstwa
Polacy:
- za każdy PS jednostek polskich wycofany do Warszawy lub, przez Warszawę, na wschodni brzeg Wisły: +2 PZ
- za każdy zniszczony niemiecki PS: +1 PZ
- za każdy stracony własny PS: -1 PZ
Niemcy:
- za każdy niedopuszczony do Warszawy i Modlina polski PS: +1 PZ
- za każdy zniszczony polski PS: +1 PZ
- za każdy stracony własny PS: -1 PZ

Uwagi
- Brakujące żetony należy wziąć z gry "Mława 1939".
- Wszystkie scenariusze rozgrywane są od 9 do 16 września. Dalsza rozgrywka będzie możliwa po wydrukowaniu żetonów wojsk, uczestniczących w toku działań wojennych po 15 września.
- Mosty w Płocku i Wyszogrodzie są zniszczone.
- Polacy dysponują kolumną transportową (KT), która może przewozić jednostki piechoty i artylerii. W tym celu podczas własnej fazy ruchu należy postawić na jednym polu kolumnę transportową i dowolny polski oddział, po czym po załadowaniu (2 PR dla KT) można przemieścić wojska. KT nie może pokonywać rzek i bagien.
- w pierwszym etapie gry jednostki poruszaja się wykorzystując połowę posiadanych punktów ruchu, zaokrąglając w górę

Inicjatywa
Polacy

Czas trwania
9 września - 16 września

Rozstawienie wojsk
Niemcy:
30 DP
I/26 pp - A30,B38
II/26 pp - A21,B40
III/26 pp - A31,B38
I/6 pp - A23,B41
II/6 pp - A25,B40
III/6 pp - A27,B39
I,II/46 pp - A20,B42
III/46 pp - A18,B40
art, Sztab X KA - A21,B39
221 DP
I,III/350 pp - A8,B43
II/350 pp - A12,B42
360 pp, art. - A8,B40
375 pp - A11,B38
I/23 PzR, 17 DP - A31,B28
6 ckm - A31,B34
1 DPanc. - A60,B21; A62,B21 (1) - dywizja ta do dnia 12 IX ma ograniczoną ruchliwość. Każda jej jednostka porusza się jedynie 2 PR. Dywizja ta dysponuje mostem przez Wislę na polu A61,B21.
4 DPanc. - A56,B27 (2) - dywizja ta dnia 9.IX ma ograniczoną ruchliwość. Każda jej jednostka porusza się jedynie 1 PR. lO IX porusza się 1/2 PR. Od 11 IX porusza się normalnie.
LAH SS - A56,B27 (2) - regiment ten dnia 9.IX ma ograniczoną ruchliwość. Każda jego jednostka porusza się jedynie 2 PR.
Sztab XVI KPanc. - A56,B27
82 pp/31, 31 art - A53,B27
12 pp/31 - A51,B27
17 pp/31 - A44,B24
19 DP, Sztab XI KA - A35,B24
18 DP - A36,B26
17 DP - A35,B29
41 pp/10, art.ll0 - A39,B31
85 pp/10 - A36,B31
20 pp/10 - A36,B31
Sztab XIII KA, art./XIII KA - A36,B31
I/41 pp - A35,B29
102 pp/24 - Sochaczew
24 DP (bez 102 pp) - Łowicz - Jednostki 24 DP nie poruszją się 9.IX
32 DP, Sztab II KA - A41,B47
206 DP - A48,B43 - dywizja ta występuje zamiast 228 DP
217 DP - A53,B42
208 DP - A6,B64
50 DP - A10,B64
B "Netze" - A12,B63
Sztab III KA, art./III KA - A11,B64
pp/3 DP - A17,B61
pp/3 DP - A27,B54
pp/3 DP - A31,B52
art./3 DP - A31,B52
61 DP, art./I KA - A59,B38
OBJAŚNIENIA:
T - PS zgodne z tabelami z gry "Mława 1939";
U - jednostki umocnione.
Uzupełnienia:
lO IX - 213 DP A1,B45
Od 13 IX Niemcy dysponują lotnictwem:
13 IX - 1 żeton,
14 IX - 2 żetony,
15 IX - 3 żetony,
16 IX - 4 żetony.

Polacy:
Skotnicki, Pomorska BK - A12,B46
Podolska BK, 67 dal - A12,B46
ON Leszno, ON Rawicz - A7,B51
ON Ostrów, ON Krotoszyn - A7,B51
29 pp/25 - A16,B46
25 DP (bez 29 pp) - A19,B45
5 ckm, 7 pac - A19,B45
17 DF 8 bstrz. - A22,B43
14 DP (bez 58 pp) - A25,B43
58 pp/14 DP - A25,B46
Wielkopolska BK - A31,B40
Knoll-Kownacki - A23,B46
Nowogrodzka BK - A43,B40
Thomme - Skierniewice
Wołyńska BK - A44,B34
Kresowa BK - A39.B29
10 DP - A39,B34
28 DP - A29,B33
2 DP - A40,B29
30 DP - A40,B27
Rómmel - Warszawa U
IV/21 pp, II/40 pp - Warszawa U
III/40 pp, II/41, IV/30 pp - Warszawa U
Art./Warszawa 1 - Warszawa U
1 panc./Warszawa - Warszawa U
2 panc./Warszawa - Warszawa U
TK/Warszawa - Warszawa U
IV,V,VI,VII/32 pp, 8 DP - Modlin
I/26 pp, II/5 pal - A62,B24 U
II/26 pp - A61,B26 U
III/26 pp - A62,B24 U
ON Oborniki - A2,B57
ON Szamotuły - A2,B57
ON Opalenica - A2,B57
OB Poznan I, ON Poznań II - A2,B57
ON Żnin, ON Kcynia - A4,B59
ON Wągrowiec - A4,B59
ON Naklo - A6,B62
ON Kościan, ON Kożmin - A2,B55
6 strz. - A4,B59
19 pp/5 DP - A28,B52
4 DP Boltuć - A15,B57
16 DP - A26,B50
26 DP ON Nakło - A12,B58
15 DP - A15,B57
27 DP - A16,B61
Tokarzewski - A17,B57
Bortnowski - AZ3,B46
20 DP - A55,B36
Mazowiecka BK - A58,B36
Kutrzeba - Kutno
Uzupełnienia:
lO IX - I,II/360 pp, art./Warszawa 2
11 IX - IV/360 pp
12 IX - batalion ochotniczy
13 IX - 1 Lotniczy
Wszystkie jednostki pojawiają się na dowolnych polach Warszawy