Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Burza Zimowa 1942

4. Pułapka
14 grudnia 1942 był kolejnym dniem zwycięskiej kampanii niemieckiej na froncie wschodnim. Chwilowe niepowodzenia pod Stalingradem (okrążenie 6. Armii marszałka Paulusa) nie mogły - w nadziei niemieckich dowódców - zachwiać potęgi Wehrmachtu. Meldunki jakie spływały do sztabu niemieckiego LVII KPanc. mówiły o łatwym marszu na północ. Sowieci uciekali, gdy tylko pojawiły się niemieckie czołgi. Wszystko wskazywało na to, że odsiecz Stalingradu w ciągu kilku dni osiągnie swój cel. 15 grudnia czołowe elementy 6 DPanc. dotarły do strumienia Czerwienaja. Ten wielki sukces zostat ogłoszony przez propagandę niemiecką "kolejnym wielkim przełomem w dziejach ludzkości".
Tymczasem w sztabie Front Dońskiego trwały intensywne przygotowania do kontruderzenia. Ściągano na zagrożony odcinek kolejne dywizje strzeleckie i gwardyjskie, podciągano czołgi i artylerię. Chwilowe niepowodzenia miały być powetowane w dwójnasób w ciągu kilku najbliższych dni.
Jednak planowane sukcesy obydwu walczących armii stanęły pod znakiem zapytania gdy do działań przystąpił nie kto inny jak generał mróz. Jednostki sowieckiej 2 AGw. utknęły w zaspach śnieżnych na dragach podejścia. Taka sama sytuacja miała miejsce w jednostkach niemieckich.
16 grudnia nieliczne dywizje sowieckie przeszły do uderzenia. Ich zamiarem było zamknięcie korytarza zaopatrzeniowego wojsk niemieckich. Manewr ten zostałjednak szybko zauważony w sztabie niemieckiego korpusu i mimo fatalnej pogody do kontrnatarć skierowano wszystkie zdolne do tego oddziały.
Los bitwy przechylał się z godziny na godzinę...

Warunki zwycięstwa
Rosjanie:
1 PZ - Za każdy żeton państw osi wyeliminowany z gry lub będący bez zaopatrzenia po zakończeniu ostatniego etapu.
skala zawycięstwa:
100-31 - Duże zwycięstwo
30-21 - Średnie zwycięstwa
20-6 - Maie zwycięstwo
5-0 - Remis
Niemcy:
1,5 PZ - Za każdy wyprowadzony po za planszę (przez pola A lub B) własny oddział należący do 3, 29 DZmot.lubu Grupy "S".
1 PZ - Za każdy wyeliminowany żeton radziecki.
15 PZ - Jeżeli pod koniec gry na południe od rzeki Aksajska nie ma żadnej jednostki radzieckiej.

Uwagi
- Niemcy mogą na planszy rozmieścić w dowolnych miejscach 12 pól umocnionych i 8 pól minowych (te ostatnie nie dalej niż trzy pola od jednostki saperów);
- Kolumna transportowa dowolnie naplanszy;
- Wszystkie jednostki 3 i 29 DZmót. i Grupy "S" posiadają 6 PR i traktowane są jako jednostki zmotoryzowane lub pancerne;
- Niemcy mogą na planszy rozstawić (w dowolnych miejscach) dwa mosty;
- W pierwszym etapie gry panuje pogoda pochmurna;
- Podczas ustalania stanu pogody do rzutu należy dodać 1;
- Efekt ostrzału artyleryjskiego (nawały i samodzielnego ostrzału) należy zmniejszyć o 1/2 (zaokrąglając w górę);
- Koszt poruszania się w terenie "czystym" dla wszystkich jednostek w etapie dziennym równa się l;
- jednostka artylerii w jednym etapie może walczyć tylko jeden raz;
- Przechodząc przez skarpę wraz z jednostką saperów wydaje się +1 PR (piechota i rozpoznawcze), +2 PR (pozostałe);
- Jednostki 5 i 8 DK (rum.) w obronie uzyskuja modyfikator walki + 1 na swoją korzyść.

Inicjatywa
Rosjanie

Czas trwania
16 grudnia, 1 etap - 23 grudnia, 2 etap

Zaoptarzenie
Niemcy:
z pól: A i B
Rosjanie:
z pól: D, E, F, G, A22, A28

Rozstawienie wojsk
Niemcy:
6 DPanc. - Buzinowka (3), Bracki (3)
17 DPanc. - A42,B49 (3), A40,B42 (3)
23 DPanc: - Szebalin, A41,B30 (3)
3 DZmot. - Na półnóc od rzeki Czerwinaja
29 DZmot. - Na półnóc od rzeki Czerwinaja
Grupa "S" - Na półnóc od rzeki Czerwinaja
2 DP (rumuńska) - A40,B53 (3), A34,B48 (3)
18 DP (rumuńska) - A25,B41 (3), A20,B41 (3), A16,B43 (3)
5 DK, 8 DK (rumuńskie) - A33,B27 (3), A27,B26 (3), A23,B18 (3), A21,B26 (3)
Sztab LVII KPanc, 503 bcz - wraz z dowolną inną jednostką
Sztab VI KA, wszystkie jednostkikorpuśne - dowolnie na planszy

Rosjanie:
302 DS, 80 moź, 275 sap. - A33,B33 (1)
126 DS, 553 NKWD - A22,B47 (2)
213 Sap. - A22,B47 (2)
XIII KZmot, 36, 59, 60 BZmot. - A35,B55 (1)
157 DS, 35 pcz, 266 art, 122 sap. - A48,B58 (2)
293 DS, 90 BPanc, 61 BZmot, 1168 art. - A57,B51 (2)
422 DS - A63,B54 (3)
98 DS - A56,B49 (2)
387 DS - A63,B50 (1)
8 DK - A52,B41 (2)
90 moź, 254 BPanc. - A52,B41 (2)
300 DS - A49,B31 (3)
IV KZmot, 17, 62 BZmot. - A45,B24 (1)
87 DS - A35,B20
6I DK, 205 sap, Sztab IV K, p-panc./IV, 235 BPanc. - A34,B21 (3)

Uzupełnienia:
1-3 DSGw, 101 NKWD, 355 sap. - Zachód A47
2-49 DSGw, XIII KAGw. - Zachód A47
3-24 DSGw, 115 NKWD, 742 sap. - Zachód A22
4-33 DSGw, I KAGw. - Zachód A22
5-II KZmot, 4, 5, 6 BZmot, 117, 506 art.rak. - Zachód A28
6-VII KPanc. - Wschód A50
7-143 BZmot, 85 BPanc. - Wschód A50
Na początku każdego etapu gracz reprezentujący stronę sowiecką wykonuje rzut kostką. Wynik rzutu oznacza, która z powyższych grup wchodzi do działania. Rzuty wykonuje się do zakończenia gry lub też do czasu gdy wejdzie ostatnia z grup.