Ta strona wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji. Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej. Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
| Aktualności | Sklep | Księgarnia | Punkty sprzedaży | Wydane gry | Archiwum | Errata | Scenariusze |
| Komentarze do gier | Armagedon | Redakcja | Linki | Pliki do pobrania |
| Forum (english) |
Zamówienia można składać telefonicznie pod numerem 22 867 65 64 lub 502 05 37 36
Scenariusze
Gry systemowe:
WrzesieÄ 1939 (W39)
Wybrzeýe 1939
Pomorze 1939
M¸awa 1939
Suwalszczyzna 1939
Bzura 1939
 
W tym systemie także:
Wo¸omin 1920
 
Bitwy II wojny ćwiatowej (B35)
Bitwy II wojny ćwiatowej
Szczury Pustyni
Burza Zimowa 1942
Kasserine 1943
Ancona 1944
Arnhem 1944
Bostogne 1944 (Ardeny)
Malmedy 1944 (Ardeny)
Normandia 1944 - Bradley
Normandia 1944 - Montgomery
Odra 1945
Culdron
 
Front wschodni 1940-45 (WB95)
Chark—w 1942
SmoleÄsk 1941
Bagration 1944
Budapeszt 1945
 

Bitwy II wojny światowej

8. Herman Gering
Planowana rozgrywka jest czysto teoretyczna. Gracz pasiadający inicjatywę - Niemiec ma zadanie jak najszybciej dotrzeć sztabem Korpusu Spadochronowo-Pancernego do któregoś z portów. Jednak wcześniej musi się zdecydować na sposób, w jaki będzie rozgrywał bitwę. Istnieją bowiem trzy alternatywne sposoby poprowadzenia boju:
1. Uderzenie w zachodniej Belgii i walka tylko z Brytyjczykami.
2. Uderzenie we wschodniej Belgii i walka tylko z Polakami.
3. Równoległe uderzenie po obu stronach Donau.
Pierwsze dwa rozwiązania niosą ze sobą pewne komplikacje logistyczne, otóż zmuszają one dowodzącego Niemcami do wstępnego prżegrupowania, lecz te manewry trzeba przeprowadzac już podczas działaj bojowych, a przeciwnik nie będzie oczekiwał bezczynnie (mam nadzieję). Są jednak i plusy takiego rozwiązania. W takim przypadku bowiem cały korpus niemiecki walczy tylko z jednym korpusem alianckim, podczas gdy walcząc w całej Belgii Niemcy jako przeciwników będą mieli dwa pełne korpusy.
Wasz wybór, wasza bitwa i wasze zwycięstwo. Scenarusz preferuje rozgrywkę dla trzech graczy (Polak, Anglik i Niemiec) lub dla czterech graczy, jeżeli uczestniczy dwóch Niemców (każdy ma jedną dywizję).

Warunki zwycięstwa
Alianci
Zwycięstwo automatyczne, jeżeli zniszczony zostanie sztab korpusu HG.
Niemcy
Zwycięstwo automatyczne, gdy w ciągu dwóch dni sztaby: HG, 1 HG i 2 HG dotrą do jakiegokolwiek portu (każdy może do innego). W innym przypadku o zwyciestwie decyduje ilość straconych punktów siły (PS).

Uwagi
Polacy i Brytyjczycy nie mogą przekraczać lini rozgraniczeniaw strefy kontrolowane przez siebie (biegnie od Morza Północnego po rzekach Ront i Donau do Krunbergu).

Inicjatywa
Niemcy

Czas trwania
1 maja, 1 etap - 2 maja, 3 etap

Zaoptarzenie
Brytyjczycy:
Amsterdam
Polacy:
Berlin i Homgum
Niemcy:
Ulden i Almaier

Rozstawienie wojsk
NIEMCY:
1 HG Na południe od Kanału Elżbiety od Bredy do Kanału Ewy
2 HG Na południe od Kanału Elżbiety i Donau, od Kanału Ewy do południowej krwędzi planszy
HG Kosbach (1)
504 bcz Klun
501 bSS Klun (1)
300 PGR SS Klun (1)
512, 519 Klamber (1)
653, 654 Klamber (1)
721, 905, 303 Klamber (1)
112, 217, 218 Almaier
Alianci:
11 DPanc. (br.) na północ od Kanału Elżbiety
7 DPanc. (br.) Amsterdam, ruch od 2 etapu
1 DP (pol.) na północ od Donau
I KPanc.(pol.) Berlin